Hyundai Motorsport – WRC Forum8 Rally Japan – Pénteki összefoglaló

Hyundai Motorsport – WRC Forum8 Rally Japan – Pénteki összefoglaló

MEGOSZTÁS
2024 FIA World Rally Championship
Round 13, Rally Japan
21 – 24 November 2024
Ott Tanak
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

– A Hyundai Motorsport vegyes szerencséjű napja a Japán Rallyn Ott Tänakkal az első helyen zárt nyolc trükkös és kanyargós szakasz után
– Az észt versenyző két szakaszgyőzelmet aratott az 5. és 6. szakaszon, miközben 20,9 másodperces előnyre tett szert a mezőny élén.
– A bajnokságot vezető Thierry Neuville megszerezte a pénteki első szakaszgyőzelmet, azonban egy későbbi műszaki probléma miatt kiesett az ideiglenes pontszerző helyekről.

Aichi, Japán

2024. november 22. – A Hyundai Motorsport két eltérő félidejű napot élt át a Japán Rallyn, a 2024-es FIA Rally Világbajnokság szezonjának utolsó fordulóján. Míg Ott Tänak gyors rajtot vett, és egyik pillanatról a másikra az élre állt a ralin, csapattársa, Thierry Neuville egy turbóprobléma áldozata lett, aminek következtében értékes helyet veszített.

Pénteken nyolc szakasz szerepelt a futam programjában, két körben: az Isegami alagút (SS2/SS5, 23,67 km), az Inabu/Shitara (SS3/6, 19,38 km) és a Shinshiro (SS4/7, 17,41 km), amelyeket egy rövid, délelőtti gumiszerelési zóna osztott meg. Az esti szuperspeciál szakasz, Okazaki (SS8/9, 2,54km) kétszer is sötétben került teljesítésre.

Tänak kezdettől fogva őrült küldetésben volt. Az észt versenyző és Martin Järveoja másodikként a második leggyorsabb idővel a 2. szakaszon az első helyre repítette a Hyundai i20 N Rally1 Hybridet. A délelőtti kör utolsó szakaszán rövid időre elvesztették a pozíciót, de gyorsan 0,7 másodperces hátrányukat közel 14 másodperces előnnyé változtatták, és az SS5 Isegami alagúton megszerezték első szakaszgyőzelmüket.

Hamarosan egy újabb követte a 6. szakaszon, az Inabu/Shitara szakaszon, és ezzel 20 másodperc fölé növelték a különbséget üldöző riválisaikhoz képest. Két második legjobb idővel és egy negyedik hellyel az utolsó szakaszon Tänak és Järveoja sikeres napot zárt.

2024 FIA World Rally Championship
Round 13, Rally Japan, 21-24 November 2024
Photographer: Vincent Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Bár Neuville és Martijn Wydaeghe ideálisan kezdte a pénteki napot, a napjuk végül csalódással végződött. A belgák az Isegami alagút első teljesítésekor villámgyors tempót diktáltak, megszerezték a szakaszgyőzelmet és a Hyundai Shell Mobis World Rally Team 1-2-vel vezett a szakaszt. Ezzel a második helyen álltak, mindössze fél másodperccel lemaradva csapattársuk, Tänak mögött.

Az SS4 Shinshiro 1-es szakaszon azonban a belgák teljesítményvesztést tapasztaltak, ami a mögöttük haladókkal szembeni jelentős lemaradásukból fosztotta meg őket. Mivel a délutáni kör előtt csak egy rövid gumiszerelési zóna volt, kevés idő állt rendelkezésre a probléma kivizsgálására és megoldására, így Neuville kénytelen volt a hátralévő öt szakaszon irányítani. Később kiderült, hogy a hiba a turbóval függött össze, ami Neuville Hyundai i20 N Rally1 Hybrid autójának lökettérfogatának hiányát eredményezte. Bár a pontos okot még nem sikerült kideríteni, a csapat az esti szerviz alkalmát kihasználva kicseréli az autó szükséges alkatrészeit, hogy a probléma ne álljon fenn továbbra is.

2024 FIA World Rally Championship
Round 13, Rally Japan
21 – 24 November 2024
Andreas Mikkelsen
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Andreas Mikkelsen és Torstein Eriksen túlélt egy korai incidenst az SS2-es szakaszon, amelyben a norvégok 10 másodpercet veszítettek az egyik kanyarban egyenesen haladva. Mikkelsen a következő két teszten két pozíciót nyert, és a hatodik helyen haladt a napközbeni gumiszerelési zónába. Az Isegami alagút szűk és kanyargós útjai azonban újabb szívfájdalmat okoztak Mikkelsennek, aki megcsúszott a sáros úton, és egy fának ütközött. Bár a legénységnek nem esett baja, nem tudták folytatni a versenyt.

2024 FIA World Rally Championship
Round 12, Rally Japan
21-24 November 2024
Ott Tanak, Martin Jarveoja, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak / Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– Szakaszgyőzelem az SS5-ös és SS6-os szakaszon, valamint hét első három helyezett idő pénteken.
– Az észt legénység 20,9 másodperces előnnyel vág neki a szombati versenynek

Ott Tänak: „Hosszú nap volt, de jó teljesítményt nyújtottunk. Az autót nem volt túl nehéz vezetni ma reggel, de volt némi alulkormányozottságunk, és nem tudtunk olyan szinten teljesíteni, ahogy szerettük volna. A délutáni trükkös első szakasz után azonban sikerült javítanunk az egyensúlyon a nagyobb tapadású aszfalton, és ezen a két szakaszon sokkal jobban éreztem magam. Meglátjuk, mit hoz a holnapi nap, és milyen körülményekkel kell szembenéznünk – itt-ott esett az eső, és van néhány új szakaszunk is.”

Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (#11Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)

– A belgák az SS2 szakaszgyőzelemmel megerősítették magukat az összesített második helyen
– A 4. szakaszon műszaki probléma miatt vesztettek teret.

Thierry Neuville: „Jelenleg nem tudjuk pontosan, hogy mi történt, ami a műszaki hibánkat okozta. Természetesen csalódottak vagyunk, de ez van, ami van. Még két nap van hátra, és most már kiválóan kell teljesíteni. Kár, hiszen a második helyen álltunk, kényelmesen éreztük magunkat az autóban, és a sebességünkkel kezeltük a kockázatot – a harmadik hely is elég lett volna ma, és ez volt a célunk, de végül bekövetkezett a probléma, és nem tehettünk volna semmit.”

2024 FIA World Rally Championship
Round 13, Rally Japan, 21-24 November 2024
Photographer: Vincent Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (#9 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
– A norvégok túlélték a pénteki nyitó szakasz korai megpördülését
– Az 5. szakaszon elvesztették a tapadást, ami a kiesést eredményezte.
Andreas Mikkelsen: „Kemény gumival futottunk az autó jobb első részén, amikor egy csúszós szakaszra értünk.Egy vízfolyás folyt le a jobb oldalon, amit elkaptunk, és elvesztettük a tapadást, így kiestünk.Ez nagyon kiábrándító, hiszen délután próbáltuk növelni a sebességünket, és a köridőnk is ígéretesnek tűnt, de nem számít, ha nem érsz célba.Nem ezt akartuk a mai naptól, de remélhetőleg holnapra rendbe jön az autó, és vasárnapra minden adott lesz a vezetéshez.”

Cyril Abiteboul – Hyundai Motorsport elnöke és csapatfőnöke,: „Az összes forgatókönyv közül, amelyet az esemény előtt megbeszéltünk, a mai nem az, amit meg akartunk élni. Thierry napja gyorsan kezdődött, és nagy erőfeszítéseket tett a csapatért, amikor turbóhibát szenvedett. Mindent megpróbáltunk, amit csak tudtunk, de végül a nap hátralévő részében viselnie kellett a problémát. Csak bocsánatot tudunk kérni tőle a történtekért – holnapra megjavítjuk és kicseréljük.

Csak remélni tudjuk, hogy megadjuk neki, amire szüksége van ahhoz, hogy feljebb kapaszkodjon a tabellán és visszaszerezze az értékes pontokat.Ott kiválóan vezetett, nagyon nyugodtan, ugyanakkor nagyon gyorsan, és a mai nap nagy részében ő irányította a ralit.Andreas nagyon tisztességes tempót mutatott, és úton volt a célja teljesítése felé, amikor egy nagyon trükkös szakaszon kiesett; megjavítjuk az autóját, hogy vasárnap nagyot vezethessen. Ez nem az a péntek, amit szerettünk volna, de hangsúlyoznom kell, hogy nagyon büszke vagyok a csapat reakciójára a nehézségek közepette, mind a szervizparkban, mind az autókban.Ez abszolút profikra vall, és szeretném hinni, hogy a profizmus kifizetődik.”

Szombat áttekintése
– A szombati hét szakasz összesen 103,87 km-t tesz ki, mindkét kört csak egy gumiszerelési szolgáltatás választja el egymástól.
– A Kasagi-hegy (SS10/13, 16,47km), Nenoue Kougen (SS11/14, 11,60km) és Ena (SS12/15, 22,79km) kétszer kerül megrendezésre, az esti szerviz után pedig visszatérés a Toyota Stadionba (SS16, 2,16km).

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ