Hyundai Motorsport – 68. EKO Acropolis Rally első napi összefoglaló

Hyundai Motorsport – 68. EKO Acropolis Rally első napi összefoglaló

MEGOSZTÁS
Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen on performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 6,September 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409060445 // Usage for editorial use only //

Akropolisz Rally első napi összefoglaló

– A Hyundai Motorsport pozitívan kezdte az Akropolisz Rallyt, mivel három párosa hat durva és sziklás szakasz után az ideiglenes első, második és harmadik helyen áll.
– Ott Tänak és Martin Järveoja a pénteki kihívásokkal teli, magas hőmérsékletű és koptató útviszonyokkal tarkított pénteki napon nyújtott szilárd teljesítményt követően az élen áll az első helyen.
– Dani Sordo és Thierry Neuville egyaránt legyőzte a műszaki problémákat, és a második, illetve harmadik helyen fejezte be a napot.

Lamia, Görögország

2024. szeptember 6. – A Hyundai Motorsport versenyzője, Ott Tänak vezeti a 2024-es FIA Rally Világbajnokság tízedik fordulójának, az Akropolisz Rallynak a futamát, a nyitónap végén csapattársai, Dani Sordo és Thierry Neuville pedig a fennmaradó ideiglenes dobogós helyeket foglalják el.

Hat szakasz szerepelt pénteken Görögországban, a két körben, az Ano Pavliani (SS1/4, 22,47 km), a Dafni (SS2/5, 21,67 km) és a Tarzan (SS3/6, 23,37 km). Bár a Hyundai Shell Mobis World Rally Team számára a nap végi besorolás pozitív végeredményt jelent, ez korántsem volt zökkenőmentes: az esemény hű maradt a szezon egyik legalattomosabb raliversenyéhez, sok legénység esett már áldozatul az Akropolisz büntető jellegének.

Tänak és Järveoja problémamentes délelőtti kört teljesített, de úgy érezték, hogy a gumiválasztásuk és az autó beállításai túl konzervatívak voltak az utolsó szakaszra. Miután a nap első két szakaszán a második leggyorsabbak voltak, és 0,2 másodperces előnnyel vezettek, az észtek a harmadik helyre csúsztak vissza a harmadik szakasz után – Tarzan 1. .

Míg mások ekkor érezték meg az Akropolisz teljes erejét, Tänak úgy tűnt, hogy képes megbirkózni a trükkös körülményekkel. A 4. szakasz után feljött a második helyre, mielőtt az 5. szakaszon, a Dafni 2-n aratott szakaszgyőzelem visszavitte őt az első helyre, miután Sébastien Ogier-nek gondjai akadtak. A 6. szakaszon, a Tarzan 2-n való stabil futás megerősítette, hogy az észtek a szombati napot az élen töltik.

Dani Sordo elismerte, hogy gyorsabbnak érezte magát a Hyundai i20 N Rally1 Hybriddel a reggeli szakaszon, mint amit az időmérők mutattak, de egy egyenletes futásnak köszönhetően összességében a negyedik helyen érkezett a napközi szervizbe. Mivel Adrien Fourmaux és Ogier is bajba került, a spanyol tisztán tartotta a helyét – annak ellenére, hogy a délutáni kör teljes hosszában elvesztette a hibrid teljesítményét – és a második helyre lépett előre. Erőfeszítései megerősítették a csapat 1-2-es helyezését az SS5-ös szakaszon (Tänak/Sordo) és az 1-2-3-as helyezést az SS6-os szakaszon (Neuville/Sordo/Tänak).

A motorhiba az első három szakaszon a belga Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe párost sújtotta, akik a délelőttöt az ötödik helyen fejezték be, annak ellenére, hogy csak három hengerük volt. A csapat keményen dolgozott, hogy a szervizben sikeresen orvosolja a problémát, így Neuville teljes erőbedobással küzdhetett a Hyundai i20 N Rally1 Hybriddel. A belga szakaszgyőzelme, amellyel a Hyundai Motorsport 1-2-3-as összetételű csapatát vezette az SS6 Tarzan szakaszon, a pénteki nap zéró fénypontja volt.

Ott Tänak (EST) Martin Järveoja (EST) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen on performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 6,September 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409060087 // Usage for editorial use only //

Ott Tänak – Martin Järveoja – #8 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
– Az észtek már korán megalapozták a tempót, és 21,8 másodperces előnnyel vezetnek.
– Szakaszgyőzelem az SS5-ös szakaszon és öt első három helyezett szakaszidő pénteken.

Ott Tanäk – „Nem kérdés, a mai nap nagyon megterhelő volt, és nagyon szerencsések vagyunk, hogy mindenféle dráma vagy probléma nélkül átvészeltük. Összességében pozitív nap volt számunkra, de nagyon jól tudjuk, hogy még hosszú út áll előttünk, és hogy milyen nehéz ugyanazt a munkát végezni a hétvége hátralévő részében. Amíg Ogier-nek nem volt problémája, addig próbáltuk megtalálni a megfelelő egyensúlyt az autóban, hogy felvegyük vele a harcot, és azon a szakaszon, amikor bajba került, sikerült javítanunk az autón. Az utolsó két szakaszon már sokkal jobb volt, de ez a rali nem csak a teljesítményről szól; a megbízhatóságra is szükség van ahhoz, hogy az autót hazahozzuk. Örülünk, hogy ez ma sikerült, de még mindig le kell hajtanunk a fejünket.”:

Dani Sordo (ESP) Carrera Cándido (ESP) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen on performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 6,September 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409060460 // Usage for editorial use only //

Dani Sordo/Cándido Carrera – #6 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
– A spanyolok pénteken négy 1-3. helyezett időeredményt értek el
– A legénység a hibrid hiánya ellenére a második helyen zárja a napot

Dani Sordo: „Összességében pozitív napot zártunk. Az utolsó három szakaszon hibridproblémánk volt, így nem kockáztattunk, hogy ne sérüljön semmi az autón, de ennek ellenére az időnk jó volt. Amikor tudtuk, hogy Ogier-nek problémái vannak, még mindig a szokásos módon vezettünk, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem hibázunk, de ez nem volt egyszerű; nagyon meleg volt az autóban, és nagyon megterhelő nap volt. A holnapi nap is hosszú lesz, sok útszakasszal, valamint hosszú etapokkal, ami még nehezebbé teszi a dolgunkat. Az első napot teljesítettük, és élveztük, most pedig arra koncentrálunk, hogy holnap is ugyanezt tegyük.”

Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM race during the FIA World Rally Championship in Lamia, Greece on September 5, 2024. // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409050285 // Usage for editorial use only //

Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe -#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid
– A belgák a motorproblémák után a harmadik helyen fejezték be a napot
– A szakaszgyőzelem az utolsó teszten a Hyundai i20 Rally1 Hybrid megbízhatóságát és tempóját bizonyítja

Thierry Neuville: „Néha nehezemre esett koncentrálni a szakaszok végén. Nem volt problémamentes a futam számunkra, de következetesek voltunk, és csak próbáltuk követni azt a megközelítést, amit a rali előtt kitűztünk magunk elé. A sebességünkre koncentráltunk, és nem voltunk frusztráltak, ha a tisztítóhatás miatt időt veszítettünk, és kerültük, hogy túl keményen bánjunk az autóval a durva szakaszokon. Volt néhány technikai problémánk ma reggel, de a csapat gyorsan megoldotta őket, és nem vesztettünk túl nagyot. Abban a helyzetben, amiben most vagyunk, nem kell túl nagy kockázatot vállalnunk: tudtuk, hogy hosszú nap lesz, és ez még mindig egy hosszú rali, ezért meg kell őriznünk a hozzáállásunkat.”

A Hyundai Motorsport elnöke és csapatfőnöke, Cyril Abiteboul:  „Nagyon fontos, hogy ne feledjük, hogy ez egy ideiglenes besorolás. Ha megnézzük a mai napon történt incidensek számát, tudjuk, hogy mindenki irányába továbbiak fognak következni. Ma kiváltságos helyzetben voltunk, de a saját sorsunkért is felelősek voltunk, hogy elkerültük a legtöbb kihívást, amit mások elszenvedtek. Meglátjuk, mit hoz a hétvége hátralévő része; a hangsúlyt arra helyezzük, hogy fenntartsuk az eddig mutatott nagyszerű csapatmunkát.”

A szombati nap előzetese:
– A szombati útvonalat úgy tervezték, hogy igényes legyen: a reggeli kör a Renginivel (28,67 km) kezdődik, amelyet a Thiva (20,95 km) egyetlen futása és az Aghii Theodori (25,87 km) első próbálkozása követ.
– A gumiszerelési zóna után a csapatok Loutraki (12,90km) és a második Aghii Theodori teszt következik, mielőtt az akció este az EKO SSS-sel (1,97km) zárul.

./.

matezsoltee

 

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ