Dakar 2025 Stage 10 – Haradh > Shubaytah – 520 km +...

Dakar 2025 Stage 10 – Haradh > Shubaytah – 520 km + 115 km

MEGOSZTÁS
#209 SERRADORI Mathieu (fra), MINAUDIER Loic (fra), Century, Century Racing Factory team, FIA W2RC, Ultimate, Motul, action during the Stage 9 of the Dakar 2025 on January 14, 2025 between Riyadh and Haradh, Saudi Arabia

A nap hajnalban indul egy hosszú etappal, amely az Üres Negyed homokos területére viszi a versenyzőket. A mért szakasz annyira trükkös, mint rövid, minden dűne mögött meglepetések lapulnak. A dűne tetején egy átgondolatlan manőver a tökéletes recept egy boruláshoz, míg a kevésbé tökéletes vezetésnél könnyen beszorulhat egy autó 20 percre egy mélyedésbe! Ez csak a kaland kezdete a dűnék birodalmában.

08:45 – 10. szakasz bónuszok
A bónuszrendszer csökkenti az első versenyző és adott esetben az egész csoport hátrányát, akivel együtt utazik, ha a csoport többi versenyzője 15 másodpercen belül van. A jóváírást 1 s/km-ben rögzítették, és a csoport összes versenyzőjére vonatkozik. A 10. szakaszban, így 1′01″ forog kockán.

Az első motoros aki neki vág a mai 115 kilométeres szakasznak az argentín Luciano Benavides a tegnapi győztes – helyi idő szerint 10.40 óra. Ez magyar idő szerint – 3óra.

Az autósok első “sivatagi sólyma” Nasser Al-Attiyah lesz, akinek rajtideje 11:00 óra

227 ROMA Nani (spa), HARO Alex (spa), Ford, Ford M-Sport, FIA W2RC, Ultimate, celebrates their stage win during the Stage 10 of the Dakar 2025 on January 15, 2025 between Haradh and Subaytah, Saudi Arabia

– A szerdai 10. szakasz az Üres Negyed Sivatagban figyelemre méltó visszatérési történeteket hozott: a helyi kedvenc Dania Akeel a korábbi motoros és autós a kategóriagyőztes Nani Romával az élen száguldott, hogy lendületet adjanak maguknak, miután a 47. Dakar Rallyn korábban már a”kiestek”  címvédésből.

– A szaúdi pilóta, Akeel járművének sérülése miatt a Challenger osztályban a dobogóra való feljutása elúszott, azonban visszavágott, és a Dakar egész történetének egyik legelképesztőbb eredményét érte el, mivel nemcsak a szakaszt nyerte meg, de Taurus T3 Max típusú gépével a harmadik leggyorsabb négykerekű gép lett, mivel két Ultimate osztályú autó kivételével az összeset megelőzte. Akeel, aki öt értékes pontot szerzett a Rally-Raid Világbajnokságon, így nyilatkozott: „Láttam a táblát a szakasz végén, és az állt rajta, hogy harmadikok vagyunk az összesítettben! A dűnék annyira szórakoztatóak voltak, kicsit olyan volt, mintha a tengeren vitorláznánk.”

– Akeel mellett a Challenger dobogóra állhatott a Taurus T3 Max versenyzőtársai, Pau Navarro és Gonçalo Guerreiro is, a Red Bull Off-Road Junior Team versenyzője, Guerreiro pedig két szakasszal a vége előtt 26 percre csökkentette Nicolas Cavigliasso előnyét. A 24 éves portugál Guerreiro így nyilatkozott: „Ez volt az első nagy dűnék a rallyn. Úgy gondolom, megvan a tempónk ahhoz, hogy jobban teljesítsünk.”

227 ROMA Nani (spa), HARO Alex (spa), Ford, Ford M-Sport, FIA W2RC, Ultimate, action during the Stage 10 of the Dakar 2025 on January 15, 2025 between Haradh and Subaytah, Saudi Arabia

– A spanyol Roma, aki 2004-ben kerékpárral, 2014-ben pedig autóval nyerte meg a Dakart, ma szerezte meg első  szakaszgyőzelmét 2015 óta, amely az első Dakar-szakaszgyőzelmét jelenti a Ford M-Sport számára. Az 52 éves versenyző, aki 18 másodperccel a brazil Lucas Moraes előtt ért célba, így nyilatkozott: „Örülök a csapatnak, mert óriási munkát végeztek. Pozitív eredményt láttunk mindannak, amit az autó fejlesztése érdekében tettünk”.

LATEGAN Henk (zag), Toyota, Toyota Gazoo Racing, FIA W2RC, Ultimate, portrait during the Stage 10 of the Dakar 2025 on January 15, 2025 between Haradh and Subaytah, Saudi Arabia

Henk Lategan: “Nem az volt a terv, hogy ma gyorsan menjünk”

Henk Lategan visszatért a vezetőülésbe – szó szerint és átvitt értelemben is –, miután időt nyert a Yazeed Al Rajhi-n, annak ellenére, hogy ő maga nem lépett fel pörgős tempóval. Holnap a szakasz egyik leggyorsabb Ultimate versenyzőjének nem kell megnyitnia a speciálisat, ami bizonytalan helyzetbe hozná a dűnékben.

“Nem az volt a terv, hogy ma gyorsan menjünk. Valójában nagyon szép és egyenletes tempóban haladtunk. Remélhetőleg mögöttünk van néhány srác, akik egy kicsit gyorsabbak voltak, hogy holnap nyithassanak.”

201 AL RAJHI Yazeed (sau), GOTTSCHALK Timo (ger), Toyota, Yazeed Racing, Overdrive Racing, FIA W2RC, Ultimate, action during the Stage 10 of the Dakar 2025 on January 15, 2025 between Haradh and Subaytah, Saudi Arabia

Yazeed Al Rajhi: “Jó pozícióm van”

Az összetettben a szakaszt vezető Yazeed Al Rajhi elakadt a homokban, de a célig keményen nyomta. A szaúdiak 2’27”-re állnak Henk Lategan mögött az összetettben.

“Elakadtunk, mert lazán vettük a dolgunkat. Minden jól megy, ez a legfontosabb [dolog]. Remélhetőleg jó a pozícióm. Nincs nyomás, remélem, minden jól fog menni.”

AL-ATTIYAH Nasser (qat), Dacia, The Dacia Sandriders, FIA W2RC, Ultimate, portrait during the Stage 10 of the Dakar 2025 on January 15, 2025 between Haradh and Subaytah, Saudi Arabia

Nasser Al Attiyah: “Ez volt életem legkiábrándítóbb napja”

A katari pilóta nem titkolta csalódottságát a speciális végén, ami után nem sikerült csökkenteniea hátrányát az éllovas trióhoz képest. Összesítésben továbbra is a negyedik, de még mindig ütőtávolságon belül van, Ekströmtől áll a harmadik helyen.

 “Nagyon csalódott vagyok, de mit tehetsz? Remek szakaszt vívhattunk volna, de meglátjuk, milyen helyzetben vagyunk, és mit tehetünk holnap. Minden nap nagyon fontos, és jól éreztük magunkat ütemben, de sok időt veszítettünk ez volt életem legkiábrándítóbb napja.”

– Mattias Ekström és Nasser Al-Attiyah számára fogy az idő, hogy az Ultimate címért küzdjenek, mivel még mindig a harmadik, illetve negyedik helyen állnak, mintegy fél órával lemaradva az új vezető dél-afrikai Henk Lategan mögött. A 46 éves svéd Ekström elismerte: „A cél nem a mai győzelem volt, hanem az, hogy jó rajtpozíciót szerezzünk holnapra. A dobogón végezni jó lenne, de még két kemény nap áll előttünk”.

– A chilei Francisco „Chaleco” López megszerezte ötödik SSV szakaszgyőzelmét, de Brock Heger és Xavier de Soultrait jelentős időveszteségére lesz szüksége az utolsó két napon, ha javítani akar az összesített harmadik helyezésén. A 49 éves versenyző így nyilatkozott: „A nap nagyon sütött, ami megnehezítette a dolgokat. Annyit nyomtunk, amennyit csak tudtunk, és elégedettek vagyunk az eredményünkkel.”

– Az ausztrál Daniel Sanders 16 perc 31 másodpercre növelte előnyét a motorral az első Dakar-győzelmére tett kísérletében. Az argentin Luciano Benavidesnek pedig hét percet kell faragnia a harmadik helyezett francia Adrien Van Beverenből, hogy a pénteki célba érve szintén a dobogóra állhasson. A 30 éves Sanders így nyilatkozott: „A Dakaron a legjobbak között van: „Ez egy forró, kemény és trükkös szakasz volt. A homok nagyon puha volt, és a szakasz nagyon technikás. Most már készen állunk a holnapi nagy napra.”

– A csütörtöki utolsó előtti, 11. szakaszon még bármi lehet az Empty Quarter Desert homokdűnéinek  kiszámíthatatlansága azt jelenti, hogy a nagy időeredmények hamar eltűnhetnek egy rossz mozdulat miatt.

Így alakultak a Dakar 2025 kategóriáinak az eredményei

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ