Ricky Brabec idei harmadik szakaszgyőzelmét aratta – prológgal együtt – amely már a Dakaron elért hatodik szakaszgyőzelme.Az amerikai motoros a szakasz 126. kilométerében állt az élre és a 345 kilométerre lerövidített szakasz céljáig meg is védett!
A nap egyik sajnálatos kulcspillanata a kategória éllovasának Jose Ignacio Cornejo Florimo bukása volt. A chilei motoros 252 kilométernék szenvedett balesetet, de tudta folytatni a szakaszt. Végül Brabechez képest 17:42 perces hátrányban finiselt a chilei hondás.
Ricky Brabec: Biztos vagyok benne, hogy Nachon nagy volt a nyomás. A Dakart vezetni nem könnyű. Nem hinném, hogy a csapat nyomása elviselhetetlen lenne, de a személyes cél elérése miatt, van rajtunk nyomás. Ez a fiatal kölyök, egész héten jól motorozott, mindenkit meglepett. Ő a legjobb navigátor ezen a ralin. Mindnyájan nyerni akarunk. A győzelem a legjobb dolog, az életben. Nincs csapatutasítás!
Joan Barreda Bort – A harmadik helyen kezdtem, de a por miatt nagyon nehéz volt megelőzni a többieket. Alig láttam, merre tartok … Végül jó napom,volt ma főleg a tegnapi bukás után. Jól éreztem magam a motoron.
A szakaszon Honda 1-2-3. született, Brabec, Barrada Bort, K. Benavides sorrendben. A 4-5-6. helyen KTM-s trió végzett Howes, Walkner, Sunderland sorrendben.
Gyenes Emánuel a szakaszon a 30. helyen zárt, ami az összetettben a 25. helyet jelent a szatmári motorosnak, illetve a Original Motul kategóriában a 2. helyen áll.
Saghmeister Gábor a szakaszon a 62. helyen finiselt. Az összetettben is a 62. helyen áll a vajdasági motoros. Az Original Motul kategóriában a 17. helyen áll Saghmeister.
Az összetettben Kevin Benavides vezet Brabec és Cornejo Florimo előtt. Az első három Monster Energy Honda Team 2021 pilóta között, mindössze 1:07 perc a különbség! Lesz még itt csata a győzelemért!
Jose Ignacio Cornejo Florimo nyilatkozata a tegnapi szakaszt követően: A mai nap hosszú volt. és nehéz is. Toby közvetlenül mögöttem rajtolt. Csatában voltunk egymással a végső győzelméért, nagyon rossz, hogy bukottés megsérült. Remélem, hogy semmi komoly. Ez az utolsó dolog, amit hallani szeretnénk, hogy valamelyikünk bukik és kiesik a versenyből. Toby egy legenda, nagyon jó versenyző, nagyon kedves srác, ezúton kívánok neki gyors felépülést. Remélhetőleg gyorsan felépül és visszatér majd a motorjára. Ma én nyitottam meg az egész szakaszt. Nehéz volt! Az első tankoláskor tudtam meg, hogy Toby bukott. Veszítettem a koncentrációmból, és több apró hibát, de alapvetően sikerült jó teljesítményt nyújtanom. Egész nap küzdöttem a rám nehezedő nyomással, ami nagyon kimerítő volt a számomra. Önmotivációra és „belsőbeszélgetésre” volt szükségem a folytatáshoz. Bízom benne, hogy nem hoztak rajtam sokat a többiek és sikerült a pozíciómat megerősítenem az összetettben, de majd meglátjuk. Mindenki nyomul és elkezdte kijátszani az utolsó, megpróbál előrébb lépni az összetettben, vagy megnyerni a futamot. Mindenki ezt akarja, így megértem őket. Amikor elérsz a határhoz, néha hibázol, de ilyen a fegyelem is. Óvatosnak kell lenned, amennyire csak lehetsz, uralnod kell a veszélyt, de olykor összesűrűsödnek a dolgok: sziklák, navigálsz, gyorsan haladsz… nagyon nehéz bukás nélkül végigcsinálni.
matezsoltee