Ideje korán véget ért a tengerparti Croatia Rally az LP Winner Motorsport Hyundai-jos egységének, a Lovász Pál – Kürti Tamás egységnek, akik meglehetősen jól kezdték a versenyt, ám egy bicikli út szélességű részen megütötték az autó futóművét, ami számukra a verseny végét jelentette. A csapat másik két párosa nagyon szép eredménnyel tért haza Horvátországból.
A 44. Croatia Rally horvát és szlovén közös versenyként kandidált a 2019-es rally világbajnokság egyik helyszínének, ahol nem csak a pályák, de a versenyzők is szép listát vonultattak fel. Több CEZ ország neves versenyzője is részvételével emelte a rendezvény fényét, ahol főként a magyar versenyzők domináltak.
Jól indult az LP Winner Motorsport versenye, a Lovász Pál – Kürti Tamás egység a harmadik szakasz után az abszolút hatodik helyen állt. Az N4-es kategóriában induló Tábori Ákos – Szegedi Máté páros keveset kockáztatva végig a kategória második – harmadik helyén autózott, míg a 2017-es Országos Rallye2 Bajnokság aranyérmes párosa a Csomós Miklós – Nagy Attila egység utalta a kétkerekes mezőnyt.
„Ahhoz képest, hogy kétszer lehetett bejárni a pályákat, nagyon jól sikerült az első pár szakaszunk” – kezdte a beszélgetést Lovász Pál, majd hozzátette: „Ez annyit jelent számunkra, hogy jól dolgoztuk az itiner írásnál és az autó is végre úgy működött, ahogyan annak kell.”
A pályák egyébként a Horvátországban megszokható szűk és padkás, helyenként nagyon kihordásos fehér aszfalton zajlottak, ami egy esetleges eső esetén megborzolhatta volna a kedélyeket.
„Az autónk két hetet töltött a Hyundai Motorsport németországi központjában, ahol a turbóingadozásra és a gázfelakadásra keresték a meg a problémát. Úgy látszik, amikor az autó jó, akkor mi is úgy tudjuk használni, ahogy annak a rendeltetése” – tette hozzá Pál.
Sajnos a srácok az ötödik szakaszig jutottak, ahol lendületesen próbáltak átmenni, de bebizonyosodott számukra, hogy ezeken a pályákon nem szabad hibázni három centimétert se.
„Az egyik kanyarban nagyon tőre tettük az autót, ami megdobott minket és kitörött a bal első kerék. Ahogy visszaestünk az útra a jobb első kerekünk is feladta és itt sajnos véget ért a versenyünk. Természetesen nagyon csalódottak voltunk, mert nagyon jó volt itt versenyezni, de nem csüggedünk, sok tapasztalatot szereztünk, ami nagyon jól fog jönni a továbbiakban” – zárta a beszélgetést Lovász Pál.
A Csomós – Nagy páros tíz szakaszból négyet megnyerve nagyon sokáig vezette a 2WD kategóriát, ám egy rossz helyen való megforgás a vezető helyükbe került. Ennek ellenére a srácok nagyszerűen teljesítettek egy kategória harmadik hellyel tértek haza déli szomszédjainktól.
A Tábori – Szegedi páros is egyben hozta le a Mitsubishit és sok CEZ pontot hozott haza az N4-es második hellyel. Ákosék nem kockáztattak a versenyen számukra a tanulás és a biztos célba érés volt az elvárás.
A csapat következő versenye az Országos Rallye Bajnokság következő fordulója a Mecsek Rallye lesz..