Toyota Gazoo Racing WRT Rally de España beharangozó
A Toyota Gazoo Racing World Rally Team bízik abban, hogy a szezon egyetlen vegyes felületű rallyján eredményesen fog szerepelni, mint murván, mint aszfalton a 2019. október 24-27. közötti Rally de España futamán.
Óriási a tétje a Toyota Yaris WRC-vel versenyző pilóták számára a versenynaptár utolsó előtti versenyének, ugyanis Ott Tänak 28 pontos előnnyel vezeti a pilóták pontversenyét, így megszerezheti első világbajnoki címét Spanyolországban, míg a japán csapat mindössze nyolc pontos hátrányban áll a gyártói pontverseny éllovasa mögött [Hyundai Motorsport], köszönhetően az elmúlt négy futamon elért három győzelemnek.
A rally központja Barcelonától délre, a Costa Duradán található Salouban lesz. A futam első napja közepes gyorsaságú murvás szakaszokon zajlik, majd két napon keresztül sima és gyors aszfaltos szakaszokon folytatódik, amelyek minősége közel azonos a zártpályás versenyek aszfaltjáéval. Egyedülálló módon a csapatok péntek este a napi programot követően murváról aszfaltspecifikációra állítják az autók futó műveit. A pilótapárosoknak gyorsan kell alkalmazkodniuk a másnap reggeli felületváltozáshoz.
A csütörtöki shakedown és a saloui ünnepélyes rajtceremóniát követően a rally kétszer három szakaszos körből álló pénteki versenynappal veszi kezdetét. A gyorsok főleg murvás felületűek lesznek, de a futam leghosszabb 38.85 kilométeres gyorsa a La Fatarella – Vilalba aszfaltos részeket is tartalmaz majd. A szombati nap kétszer három aszfaltos gyorsasági szakaszból áll, amely egy rövid saloui szakasszal zárul. Vasárnap a rally négy gyorssal fejeződik be – Riudecanyes, La Mussara -, amelyeket egy saloui szerviz válasz el egymástól. A második alkalommal teljesítendő La Mussara szakasz lesz a Power Stage.
Tommi Mäkinen – csapatvezető – Jól haladunk a felkészüléssel. Továbbra is arra fogunk törekedni, hogy a legjobb eredményt érjük el Spanyolországban és Ausztráliában is mindkét bajnokságban. A terveinknek megfelelően készülünk tesztjeinken a katalán futam murvájára és aszfaltjára. A felületek keveréke azt jelenti, hogy ez egy kihívásokkal teli futam lesz, de bízunk benne, hogy az autónk mindkét felületen jól fog teljesíteni. Ugyanakkor semmit nem veszünk magától értetődőnek, így mindnyájan a lehető legkeményebben fogunk dolgozni, azért, hogy a versenyzőinknek a lehető legerősebb autót biztosítsuk.
Ott Tänak – Martin Järveoja – #8 Toyota Yaris WRC – Már nagyon várom Spanyolországot. Mint minden alkalommal most is a tőlem telhető legtöbbet szeretném nyújtani, de okosnak kell lennünk. Tudjuk, hogy a péntek nehéz lehet a számunkra, mert elsők leszünk a murvás szakaszokon. Az időjárás változása is megnehezítheti a dolgunkat. Tavaly láthattuk, hogy Spanyolországban, ebben az időszakban bármikor eshet az eső. Mindkét felületen jól kell teljesítenünk. Tavaly ezen a futamon már sikerült gyorsnak lennünk és remélhetőleg így lesz ez idén is és így el tudjuk érni a várt eredményt.
Jari-Matti Latvala – Miikka Antilla – #10 Toyota Yaris WRC – A spanyol futam, amely a murva és az aszfalt kombinációja, egy olyan valami, amit mindig is kedveltem. A murvás gyorsok meglehetősen simák, de nagyon csúszósak, míg az aszfaltos szakaszok felülete a bajnokság legjobbjai és gyorsak. A múlt héten Spanyolországban teszteltem aszfalton, nagyon jó érzés volt az autót vezetni. Nagyon motivált vagyok, és mihamarabb visszaülhessek az autóba, azzal a céllal, hogy legjobb eredményért küzdve megpróbáljuk a gyártók bajnokságát újra megnyerni.
Kris Meeke – Seb Marshall – #5 Toyota Yaris WRC – Az egyik kedvenc futamom a Katalán Rally. Mindig is élveztem a vegyes felülettel járó kihívást, 2017-ben sikerült itt nyernem is. A Yaris WRC-t nagyon jó érzés vezetni aszfalton, különösen várom ezt a két napos részt. A murvás gyorsokon több olyan pilóta is lesz, akiknek ideálisak lesznek a rajtpozícióik, és jól is szerepelhetnek a futam alatt. Mivel a gyártók bajnokságában is érdekelve vagyunk és közel vagyunk az éllovashoz, így akad még tennivalónk bőven és benne leszünk a játékban az elejétől.
A csapat pilótáinak szereplése (Rally de España):
Év/ Pilóták | Ott Tänak | Jari-Matti Latvala | Kris Meeke |
2018 | 6 | 8 | – |
2017 | 3 | DNF | 1 |
2016 | 6 | 14 | DNF |
2015 | 41 | 2 | 5 |
2014 | – | 2 | 19 |
2013 | – | 2 | – |
Mi történt tavaly? – Ott Tänak vezette a futamot, de szombaton reggel defektet kapott. A futamot a hatodik helyen fejezte be, úgy, hogy megnyerte a Power Stage szakaszt. Jari-Matti Latvala harcban volt a futamgyőzelemért, majd megsérült a Yaris WRC-jének kereke és a nyolcadik helyen fejezte be a futamot csapattársa a hetedik helyet megszerző Esapekka Lappi mögött. A rallyt Sebastien Loeb nyerte!