A TOYOTA GAZOO Racing versenyzői új, határokon átnyúló kihívásokkal néznek szembe

A TOYOTA GAZOO Racing versenyzői új, határokon átnyúló kihívásokkal néznek szembe

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a 2023-as szezon utolsó előtti futamán egy teljesen új kihívással néz szembe, miután a gyártók legújabb bajnoki címét már megnyerte: a Közép-Európa Rallye-val (október 26-29) Németországban, Csehországban és Ausztriában.

Miután a TGR-WRT megszerezte sorozatban harmadik gyártói címét az előző chilei ralin, a figyelem most arra irányul, hogy Kalle Rovanperä és Elfyn Evans közül melyikük nyeri meg az idei pilótai címet – a csapat ötödik egymást követő bajnoki címét -, míg navigátoruk, Jonne Halttunen és Scott Martin is versenyben van a navigátoraik címéért.

Rovanperä és Evans között 31 pont a különbség, az utolsó két futamból maximum 60 pont áll rendelkezésre, ami azt jelenti, hogy Rovanperä megszerezheti második zsinórban bajnoki címét Közép-Európában, ha Evans nem győzi le csapattársát. Egy Evans-győzelem viszont garantálná, hogy a csatájuk a novemberi Japan-rali utolsó fordulóján dőljön el.

A Közép-Európai Rallyn a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier csatlakozik hozzájuk, Takamoto Katsuta pedig a negyedik GR YARIS Rally1 HYBRID-et vezeti a TGR WRC Challenge Program keretében.

Hét egymást követő, a világ legkülönbözőbb útjain kavicson rendezett versenyt követően ez lesz az első aszfalton rendezett forduló az áprilisi Horvátország Rallye óta. Ez lesz az első olyan modern FIA Rally VB futam, amely három különböző országban teljesített szakaszokat tartalmaz, 2019 óta először tér vissza Németországba, valamint debütál a cseh utakon és Ausztria első megjelenése az 1973-as első szezon óta.

A szervizpark a németországi Passau városában lesz, a shakedownra pedig a közeli Tittlingben kerül sor szerda délután. A rali a cseh fővárosból, Prágából és annak híres várából indul csütörtökön délben, majd a nyitó szuperspeciális szakaszt a város külvárosában található Velká Chuchle lóversenypályán rendezik meg. Este egy további körpályás szakasz következik Klatovy körül, mielőtt a csapatok visszatérnek Passauba.

A pénteki akció szintén kizárólag cseh szakaszokon zajlik, három szakaszt kétszer szerepel a prachaticei gumiszerviz zóna körül. A szombati útvonal két osztrák és egy németországi szakaszt tartalmaz, amelyeket a délelőtti passaui szerviz után megismételnek, míg a német-osztrák határ mindkét oldalán egy-egy szakasz kétszer kerül teljesítésre a vasárnapi fináléban.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
“Fantasztikus, hogy már az utolsó két futam előtt bebiztosítottuk a gyártók bajnoki címét, és mostantól nagy hangsúlyt kap a Kalle és Elfyn közötti, a pilóták bajnoki címéért folytatott küzdelem. Mindkettőjüket teljes mértékben támogatni fogjuk, hogy szabad és tisztességes küzdelmet vívhassanak, és a legjobb versenyző nyerjen. Sébastien is visszatér a csapatba, és a győzelem iránti szenvedélye, mint mindig, most is óriási lesz, és most, hogy Taka számára nincs nyomás a bajnokság tekintetében, remélem, hogy a következő versenyeken képes lesz egy újabb dobogóért harcolni. A Közép-Európa-rali mindenki számára új lesz, és arra számítunk, hogy az utak nagyon megterhelőek lehetnek ebben az évszakban: lehetnek vizesek vagy sárosak, vagy sok levél lehet az úton. Nem lesz könnyű dolga a versenyzőknek, de tudom, hogy az autónk nagyon erős volt az ilyen körülmények között, és arra fogom bátorítani őket, hogy álljanak a gázon”.

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen
Kalle Rovanperä (TGR #69 Toyota Yaris Rally1)
“A gyártók bajnoki címe nagyszerű eredmény az egész csapat számára, és most keményen fogunk nyomulni, hogy a szezon utolsó versenyein a pilóták és a navigátorok bajnoki címéért küzdhessünk. Amikor a küzdelem a csapattársak között zajlik, az mindig elég barátságos és tisztességes az azonos autókkal, szóval jónak kell lennie. Jó újra aszfalton lenni egy Rally1-es autóval; a tesztünkön rögtön jól éreztem magam az autóban, és remélhetőleg ez a ralin is így lesz. Eléggé bízom benne, hogy ez egy jó verseny lehet számunkra: ez a fajta aszfaltos rali általában a legjobban fekszik nekem, és volt már néhány jó eredményem ilyen utakon.”

Elfyn Evans / Scott Martin
Elfyn Evans (TGR #33 Yaris Rally1)
“Két fordulóval a vége előtt még mindig elég nagy  különbséggel áll Kalle előttünk, a bajnokságban, de még nincs vége, és tudjuk, milyen gyorsan változhatnak a dolgok ebben a játékban. Mindent megteszünk azért, hogy két pont erős ralival zárjuk a szezont, igyekszünk fokozni a nyomást. Ez egy új rali lesz mindenki számára, és mivel három különböző országban lesznek szakaszok, meg kell próbálnunk olyan beállításokkal rendelkezni, amelyek mindenhol működőképesek. Minden új ralin nehéz megítélni csak a videók alapján, hogy milyenek lesznek a szakaszok, de az időjárás biztosan nagy szerepet fog játszani abban, hogy mennyire lesznek piszkosak a szakaszok és milyenek lesznek a tapadási szintek.”

Sébastien Ogier / Vincent Landais
Sébastien Ogier (TGR #17  Yaris Rally1)
“Nagyon boldog vagyok, hogy a csapat ismét gyártói bajnok; ez nagyon megérdemelt az idei szezonban végzett nagyszerű munka után. Bár nehéz tudni, hogy mire számíthatunk ezen a ralin, mindig izgatottan vágok neki egy új kihívásnak. Mostanában közel van az otthonomhoz is, és biztos vagyok benne, hogy rengeteg rallye-rajongó fog minket nézni és szurkolni. Nem vagyok benne biztos, hogy a rajtpozícióm optimális lesz, de valószínűleg az időjárástól függ: ha száraz az idő, akkor valószínűleg az első helyekért harcolhatunk, ha pedig nedves, akkor lehet, hogy nehezebb dolgunk lesz, miután néhány autó már végigment a szakaszokon. De mindig úgy indulok el minden ralin, hogy a lehető legmagasabbra célzok, jó móka lesz.”

Follow TOYOTA GAZOO Racing WRT:
Facebook: https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
Twitter: https://www.twitter.com/TGR_WRC (@TGR_WRC)
Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/ (@TGR_WRC)
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCCtALHup92q5xIFb7n9UXVg

TOYOTA GAZOO Racing WRC 2023 főtámogatói:

./.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ