A TOYOTA GAZOO Racing Spanyolországba készül, szem előtt tartva a VB címeket

A TOYOTA GAZOO Racing Spanyolországba készül, szem előtt tartva a VB címeket

MEGOSZTÁS
2021 FIA World Rally Championship / Round 03 / Rally Croatia / 22-25 April, 2021 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team felkészülten vág neki a 2021-es FIA Rally Világbajnokság utolsó előtti futamának, az október 15-17. között megrendezésre kerülő Rally de Espana-nak, ahol a gyors és ritmusos aszfaltos szakaszokon a gyártók és a pilóták bajnoki címét is megszerezhetik.

A csapat 61 ponttal vezeti a gyártók bajnokságát, a spanyolországi futam után még maximum 52 pont szerezhető, így a Toyota pilótái a legesélyesebbek a bajnoki címre. Egymás után harmadik alkalommal fogja a Toyota Gazoo Racing WRT pilótája megnyerni a pilótai címet. A futam előtt 24 pont választja el a csapattársakat, Sébastien Ogier-t és Elfyn Evans-t, miután a walesi pilóta győzött a legutóbbi futamon Finnországban.

Ogier számára elegendő lenne hat pontos előnnyel zárni a futamot Evans-szel szemben, egy olyan ralin, amelyet már háromszor nyert meg, így tudná bebiztosítani nyolcadik világbajnoki címét, míg Evans-nek arra kellene törekednie, hogy megőrizze esélyét az első világbajnoki sikeréhez. Kalle Rovanperä jelenleg negyedik a tabellán, és mindössze egy pontra van az első három helytől, míg a TGR WRC Challenge Program versenyzője, Takamoto Katsuta ismét egy negyedik Yaris WRC-vel áll rajthoz.

A Barcelonától délre, a Costa Daurada partján fekvő Salou-ban rendezett rallyt egy év kihagyás után tér vissza a versenynaptárba, és 2009 óta először lesz ismét kizárólag aszfaltos verseny, miután az elmúlt 10 alkalommal vegyes felületű kihívásként rendezték meg.

A pénteki nap három szakaszból áll, amelyeket a délelőtti szerviz után megismételnek. Egy új szakasz, a La Granadella, valamint a Vilaplana (a 2019-es La Mussara Power Stage fordított irányban) és a Riba-roja, amely utoljára 2012-ben szerepelt a programban. A szombat a korábbiakkal megegyező útvonalon halad, három szakaszon, amelyek délutáni ismétlése után, egy salou-i utcai gyors követ. A vasárnapi finálé a visszatérő Santa Marina szakaszból és a jól ismert Riudecanyes szakasz  áll, mindkettőt kétszer teljesíti a mezőny.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

Nagyon jó lesz visszatérni Spanyolországba, különösen most, hogy a rali ismét teljesen aszfaltos verseny lesz. Azok a szakaszok a WRC legjobb aszfaltos útjai, nagyon élveztem, hogy pályafutásom során, azokon vezethettem. Természetesen az is hasznos számunkra, hogy a bajnokságot vezető pilótáinknak nem kell a murvás szakaszokat takarítaniuk az első napon. Most igazán izgalmas számunkra, hogy csak egy toyotás pilóta nyerheti meg a pilóták bajnoki címét, de természetesen csapatként is az lesz a fő célunk Spanyolországban, hogy elegendő pontot szerezzünk a gyártók bajnokságának megszerzéséhez. Úgy gondolom, jó esélyünk van rá, de jól kell dolgoznunk a felkészülés során és a rali alatt is, hogy elérjük a szükséges eredményeket.

Sébastien Ogier (#1 Toyota Yaris WRC)

Nagyon várom már Spanyolországot és azt, hogy újra aszfalton lehessek. Jó lesz a rali mindhárom napját aszfalton tölteni, mert azokon az utakon nagyon jó vezetni. Nekünk is jó lesz, hogy a rali első napján nem kell murvát söprögetnünk, ahogy azt a szezon nagy részében tettük. Még mindig jó helyzetben vagyunk a bajnokságban. Spanyolország lesz az első reális esélyünk a bajnoki cím megszerzésére, és tudom, mit kell tennem, hogy ez sikerüljön. Amikor lehetőségem van a győzelemre, igyekszem küzdeni érte, és ez lesz a legegyszerűbb módja a célunk elérésének.

Elfyn Evans (#33 Toyota Yaris WRC)

A győzelem a Rally Finlandon nagyszerű eredmény volt számunkra. A pilóták bajnoki címe még mindig távoli számunkra, de Spanyolországban ismét a legjobbunkat fogjuk nyújtani, és megpróbáljuk a lehető legjobb eredményt elérni ott. A spanyolországi aszfaltos utak igazán fantasztikusan vezethetők, így alig várom, hogy ezúttal egy teljesen aszfaltos versenyen indulhassak. Eddig akárhányszor aszfalton vezettem a Yaris WRC-t, a felület általában eléggé piszkos volt, vagy nagyon alacsony tapadást biztosított, így izgatottan várom, hogy Spanyolországban a nagyobb tapadású utakon is vezethessek ezzel az autóval. Ugyanakkor az évnek ebben az időszakában még Spanyolországban sem garantált, hogy az időjárás száraz lesz. Ha mégis esik az eső, ahogy azt az előző években láttuk, akkor is elég trükkös és nehéz verseny lehet.

Kalle Rovanperä (#69 Toyota Yaris WRC )

Kétszer már vezettem itt Spanyolországban a WRC 2-ben, és mindig is szerettem ezeket az aszfalton töltött napokat, így számomra pozitívum, hogy ismét egy teljesen aszfaltos ralink lesz. Ha az időjárás jó, akkor ez egy igazán jó kis futam lehet. Az utak nagyon gyorsak és ritmusosak, és egy kicsit más, mint a többi aszfaltos forduló, amit általában aszfalton szoktunk teljesíteni. Ez inkább hasonlít egy zártpályás versenyre, és nagyon precíznek kell lenned, de ha jól megy, akkor nagyon élvezetes. Az Ypres Rally egy egészen más karakterisztikájú futam volt, de ott jó érzés volt az aszfaltos specifikációjú autóban, és remélem, hogy Spanyolországban is meg tudjuk ezt ismételni, és egy jó eredményért küzdhetünk.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ