Akropolisz Rally, Görögország: Előzetes
A TOYOTA GAZOO Racing nekivág a görögországi tesztnek
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team készen áll arra, hogy megvédje vezető helyét az FIA Rally Világbajnokságban a naptár egyik leghíresebb és legkeményebb versenyén, a görögországi Akropolisz Rallyn (szeptember 7-10.).
Az idén 70 éves Akropolisz Rally a sziklás hegyi szakaszairól és a nehéz körülményekről ismert, amelyek kemény próbatételt jelentenek az autók, a gumiabroncsok és a csapatok számára. A 2013-ig a WRC versenynaptárának szinte állandó szereplője volt, majd 2021-ben visszatért, amikor a TGR-WRT és Kalle Rovanperä elsőre győzelmet aratott a futamon. Miután a tavalyi rallyn megtapasztalták, milyen kemény tud lenni az Akropolisz, a csapat eltökélt szándéka, hogy ezúttal visszatérjen a dobogóra.
Négy fordulóval a 2023-as szezon vége előtt a TGR-WRT 67 ponttal vezeti a gyártók bajnokságát, míg a pilóták címvédője, Rovanperä előnye 25 pont a csapattársával, Elfyn Evans-szel szemben, aki a legutóbbi finn rali győztese volt.
A 2011-ben Görögországban győztes Sébastien Ogier a júniusi Safari Rally Kenyán aratott győzelme óta először tér vissza a csapat pilótái közé. Ogier az idei szezonban eddig öt szereplése során három győzelmet aratott.
Takamoto Katsuta mindössze második alkalommal fog rajthoz állni Görögországban, a finnországi dobogós helyezés után.
A rali szokás szerint csütörtök este a görög fővárosban, Athénban kezdődik, az ókori Akropolisz műemlékei alatti ünnepélyes rajttal, amelyet egy teljesen új szuperspeciális szakasz követ a városban. Innen az útvonal nyugat felé, Loutrakiba vezet, amely pénteken az első napi murvás szakaszok központjaként szolgál. A nap végén a pilóta párosok útja a lamiai szervízparkba vezet, amely körül a rali további része zajlik.
A szombati nap a leghosszabb, 70,76 kilométeres, három szakaszból áll, amelyek Lamiától délre fekszenek. Ezek magában foglalja Karoutes-t, a hétvége leghosszabb szakaszát (28,49 km): a tavalyi Bauxites egy részét használja, de meghosszabbítva és az ellenkező irányba.
A vasárnapi szakaszokat Lamiától északnyugatra rendezik, a klasszikus Tarzan-teszten való egyszeri nekifutással kezdődik. Egy utolsó szerviz választja el egymástól a Grammeni két hágóját, amely utoljára 2005-ben szerepelt a futam programjában, amely második alkalommal a rali végét jelentő Power Stage-nek ad helyszínt.
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
“Az elmúlt futamokon jó eredményeket értünk el, és azt reméljük, hogy ezt Görögországban is folytathatjuk, de tudjuk, hogy az Akropolisz milyen kihívásokat jelenthet. Tavaly nagyon nehéz rali volt a csapatunk számára, de ez arra motivál minket, hogy ezúttal jobban teljesítsünk, és sokat fejlesztettük a GR YARIS Rally1 HYBRID-et a durva és száraz murvás körülményekre. Természetesen, ha száraz marad, akkor Kalle és Elfyn valószínűleg a rali elején a legnehezebb körülményekkel néz majd szembe, de reméljük, hogy így is erős eredményekért tudunk velük küzdeni. Nagyszerű lesz, hogy Seb is újra velünk lesz, és egy újabb közös győzelemre törekszünk.”
Elfyn Evans: “Nagyon jó volt nyerni Finnországban, de tudjuk, hogy Görögország egy teljesen más rali. Az észt és a finnországi sima és gyors szakaszok után az Akropolisz az egyik legdurvább murvás verseny, amivel az év során találkozunk. Ezért az autó beállításait tekintve egészen mást igényel, olyasmit, ami közelebb áll a többi durva rallyhoz, amin idén korábban már részt vettünk. Az elmúlt két évben nem volt sok szerencsénk Görögországban, és ha száraz lesz, akkor pénteken kihívást jelenthet a második rajtpozíció, de mint mindig, most is a lehető legjobb munkát fogjuk végezni.”
Sébastien Ogier – “A nyáron volt egy kis pihenőm, de már nagyon várom, hogy újra a GR YARIS-ban ülhessek és versenyezhessek Görögországban. Nagyon szeretem az országot és a ralit is. A pályafutásom nagy részében sajnos nem szerepelt a versenynaptárban, de most visszatért, és van motivációm arra, hogy jól teljesítsek ott. Egyszer már sikerült megnyernem, és mint mindig, most is az lesz a tervem, hogy megpróbáljak egy újabb győzelemért harcolni. Általában egy ilyen ralin, ahol száraz kavicsos a pálya, a rajtpozíciómnak segítenie kell. Két évvel ezelőtt eléggé vizes és sáros rallynk volt, szóval meglátjuk. Egy ilyen versenyen gyorsnak kell lenned, de ugyanakkor gond nélkül át is kell jutnod; az utak nagyon kövesek, és ez nehéz a gumiknak és az autóknak.”