A Balogh János-Szőke Tamás páros először áll rajthoz murvás futamon a Skoda Fabia R5-össel a hétvégén megrendezésre kerülő ISEUM Ralin. Az előttük álló szombathelyi versenyhétvége a tempós és rendkívül jó minőségű földes erdei szakaszokról híresült el. Jani már a tavalyi Mikulás Ralin kipróbált egy hasonló kaliberű autót és remélik a cseh márkára is hamar ráéreznek, ami köztudottan nagyon jól mozog laza burkolatú utakon.
Balogh Jani: „Év végén Veszprémben sikerült mennem egy Fiesta R5-össel és némi elképzelésem már van arról, hogy hogyan is kell közlekedni egy ilyen kategóriájú autóval. Nagyon vártuk már, hogy beleüljünk és felmérhessük a Fabia R5 képességeit laza talajon. Az első benyomások igazolták azt, amit már hallottunk az autóról, rendkívül kezes és jól vezethető. Már a csütörtöki tesztre is egy rendkívül jól működő autó érkezett és azt még sikerült tovább finomítani az adatok kiértékelését követően. Rendkívül pozitív élményeket szereztünk a próba kilométerek alatt, nagyon jó a komfortérzetünk az autóban és nagyon örülnénk neki, ha ez így maradna a verseny alatt. Jó hangulatban kezdtünk el dolgozni Tamással és hasonlóan jó légkört szeretnénk megteremteni a verseny végén jelentő céldobogóig.”
A napokban a környéken lezúduló nagy mennyiségű csapadék megváltoztatja a körülményeket és a pályák jellege is meglepetéseket tartogat.
Balogh Jani: „A tavalyi évhez képest nem sokat változtak a szakaszok nyomvonalai. Néhány lassító és egyéb megoldás biztosítja, hogy mégis csak legyen mit átírni a tavalyi itinereken. Nem szeretnék emlékképek alapján autózni, mivel a Skodával még nincs tapasztalatunk és rendkívül fontos lenne, hogy az összes kilométert teljesítve, egyre több szituáció és annak megoldási képlete égjen belénk. ”
Péntek este az ISEUM előtt felállított rajtdobogón veszi kezdetét a verseny. A látványos ceremónia után a belvárosban állítják ki az autókat az éjszakai gyűjtő keretin belül.
Balogh Jani: „Az, hogy a tesztet jó érzések közepette teljesítettük az még kevés. Az első szakaszokon fogjuk meglátni, hogy ez a teljesítmény mire is lesz elég. Négy különböző pálya vár a mezőnyre, ami a sok csapadéktól most sokat változott. Vannak részek, amik sokkal lazábbak, mint azt korábban megszokhattuk, néhány féktáv is újdonságot tartogathat. Érdemes lesz fél szemmel mindig a következő kanyarra figyelni és alkalmazkodni az esetleges változásokhoz. ”