Novák Balázs egy régi álmát váltja valóra hétvégén Veszprémben, ahol egy Mitsubishi Lancer Evo IX pilótája lesz. Az itinert pedig ki más diktálná, mint Molnár Pisti.
Hogy jött ez Micus ötleted?
– Úgy, hogy a barátaim azt mondták, hogy ha egyszer ki akarok próbálni egy Mitsubishit, akkor azt murván csináljam. Egyébként mi nem akartunk egyáltalán menni Veszprémben, de mivel pont túl vagyunk a nyaraláson, és az időnkbe belefér, így ott a helyünk. Melegem lesz az tuti…ez van. Maga az ötlet is a kiruccanásunk alatt született hirtelen felindulásból, már hívtuk is a Bárdos Petit, hogy nevezzen, mert mégis indulunk. Jó hangulat volt, mint mindig… és ez lett belőle, irány a murva – mondja Balázs vidáman.
Eddig oké, de most te leszel a pilóta?
– Bizony, fejben olyan jónak tűnt ez az egész, amikor kiugrott ez a hatalmas gondolat a kobakunkból. Tudod…nyaralás, mókázás…fürdőgatyában megy az arcoskodás, most meg majd ülünk a 80 fokban overállban egy versenyautóban. 😊 Egy dolog vigasztal, hogy mindenkinek meleg lesz. A murvát azt nagyon éljük, tényleg csak a hőség, ami hátráltathat minket, de megpróbálunk alkalmazkodni. Meg hát a büdös életben nem vezettem még Mitsubishit, csak Pisti mellett ültem az anyósülésen.
De most valóra válik egy álmod?
– Így van. Azt mondták ne féljek tőle, mert minden oké lesz. Igazából kicsit izgulok, hogy ne legyek béna, mint pilóta ezzel a számomra új technikával, de aki fél az meg ne versenyezzen. Megpróbálom hamar felvenni az autó stílusát, aztán meglátjuk milyen élményeket ad számomra, mert Pisti már tudja, majd ő segít mindenben. Vigyázni akarunk az autóra, mert mégis egy bérelt verda, de a sajátunkra is figyelni szoktunk. Szerintem az első kilométereken óvatosabb leszek, és menet közben remélhetőleg megjön a lendület.
Titkon azért szeretnél odaférkőzni az elejébe?
– Ez sosem titok – viccelődik Balázs. Nem tudom mennyire ügyesek a srácok a kategóriában murván, aszfalton meg tudnám tippelni, de itt nem. Meg ez egy nagyon hosszú verseny lesz. Az első napot biztosan elspórolom, ismerkedek a kocsival, de ha látjuk, hogy van értelme, akkor azért összekapjuk majd magunkat. Kezdtem már Veszprémben kettő perc hátránnyal… és végül a dobogón álltam, szóval ismered a mondást: “A nap végén kell számolni a tyúkokat”. Viszont most figyelembe kell vennünk, hogy még sosem ültem pilótaként ilyen versenyautóban. Megpróbáljuk okosan felépíteni a hétvégét, és ott lenni a célban.
Reklámpartnereink:
Fémtiszta Kft.; Copy n’ More; Golf Kft.; Keve-Land Kft.; F-Caffe Kft.; Fodor&Fodor Bau Kft.; Getz András EV.;
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Erdély Bálint Elöd – THE Romanian Rally BOOK