Az M-Sport Ford World Rally Team arra készül, hogy a jövő heti Orlen Rally Poland-on a Rally1-es csapatban üdvözölje legújabb tagjait, Mārtiņš Sesks és Renārs Francis-t. A lett páros Adrien Fourmaux és Alex Coria, valamint Grégoire Munster és Louis Louka mellett debütál a nem hibrid Puma Rally1 első fellépésén.
A 2017 óta először visszatérő FIA Rally Világbajnokságba, az Orlen Rally Poland-ot tárt karokkal várják a csapatok és a rajongók. A gyors, és lendületes és kíméletlen murvás szakaszairól híres, változatos lengyel terep, amely mindig igyekszik kifogni a csapatokon, sokak kedvence.
Lengyelország északi részén a Mazuri-tóvidéken fekvő Mikołajki lesz újra a futam főhadiszállása. Csütörtök este az ünnepélyes rajtceremóniával veszi kezdetét a 80. ORLEN Rally Poland 2024 futama, mielőtt a Mikołajki Aréna szuperspeciál szakasz első futama megkezdődik. Pénteken egy gumiszerelési zóna szakítja meg a napot, ami növeli a nyomást a csapatokra, hogy egész nap jól kezeljék autóikat, mivel estig nincs lehetőségük érdemi javításokra.
Szombaton újabb egész napos rallye-verseny következik, majd vasárnap délután a Mikołajki Power Stage látványossága zárja a rendezvényt.
Mārtiņš Sesks jól ismeri Lengyelországot; mivel a lett pilóta a FIA Európai Rallye Bajnokság keretében már három korábbi alkalommal is részt vett a Rallye Lengyelországon, és a tavalyi versenyen a győzelmet is megszerezte, ezt a tapasztalatot fogja felhasználni a Rally1-es gépekre való átálláshoz.
Sesks történelmet ír majd azzal, hogy a WRC első nem hibrid Rally1-es versenyzője lesz az autók 2022-es bevezetése óta. A hibrid egység helyett 100 kg ballasztsúlyt cipelő Sesksnek lehetősége lesz arra, hogy Lengyelországban alkalmazkodjon a Pumához, mielőtt néhány hét múlva, a Lettországban megrendezésre kerülő hazai ralira teljes hibridre váltana.
Grégoire Munster 2021 óta először tér vissza Lengyelországba, miután a WRC2-be való átköltözése előtt két ERC-s szereplést is teljesített ott. A karrierje legjobb szardíniai összesített ötödik helyezésével megerősített önbizalmával Munster várja, hogy növelje tapasztalati szintjét a gyors murvás szakaszokon, és további pontokat szeretne gyűjteni a bajnoki támadásához.
Adrien Fourmaux, a lengyel rali új arca, reméli, hogy a gyors finn és észt szakaszokon szerzett tudását a Rally Poland útjain is kamatoztatni tudja majd. A bajnoki tabellán jelenleg az ötödik helyen álló Fourmaux-nak jót tesz majd az erős rajtpozíciója, és ezt arra szeretné felhasználni, hogy értékes előnyre tegyen szert az élen álló riválisaival szemben. A 2024-es szezon erős első felét követően Fourmaux arra törekszik, hogy tovább erősítse bajnoki címét a következő gyors murvás futamokon.
Richard Millener – csapatfőnök – “Nagyon várom már, hogy visszatérjek Lengyelországba, a verseny az ország egy igazán szép területén zajlik, és mindig is nagyon szenvedélyes rajongótáborral rendelkezett, akik között fantasztikus jó lenni. Az futam nagyon nagy sebességű, ami hihetetlen felvételeket eredményez, de egyben egy új kaland is lesz minden csapatunk számára, így csak napról napra haladunk, ugyanolyan megközelítéssel, mint eddig a szezonban, erős eredményre törekedve.”
Adrien Fourmaux – “A jövő héten indulok először Lengyelországban, de ez lesz az első gyors murvás futam az előttünk álló háromból, így erre az egy versenyre szeretnék építeni, hogy a következő kettőre javítsunk a tempónkon. Azt tervezzük, hogy jó eredményt érünk el, és elfelejtjük, ami Szardínián történt. Dolgoztunk a csapattal, hogy újra elkezdhessünk megfelelni az elvárásoknak, és remélhetőleg hamarosan újra a dobogóra állhassunk. Mindent megteszünk majd; az egyetlen dolog, amit tudok erről a rallyról, hogy elég gyors és elég homokos! Szóval lesz mit tanulnunk, de a tapasztalatainkkal támogatni fogjuk magunkat, és meglátjuk, mit tudunk elérni.”
Grégoire Munster – “Alig várom, hogy nekivágjak a következő három gyors kavicsos versenynek, ami most következik. A múlt héten Észtországban jó volt a verseny előtti tesztünk, ilyen nagy sebességgel vezetni a Pumát egyszerűen hihetetlen. Ez tényleg a legjobb módja annak, hogy megtapasztaljuk az autót, úgyhogy alig várom, hogy elkezdhessem! Lengyelország fontos lesz, mert az ott kialakított beállítások lesznek az alap a következő két ralira. Lengyelországban a felület egy kicsit puhább lehet, és lehet némi kátyúzás, amit a teszten nem láttunk, szóval ez egy érdekes felfedezés lesz. Örülök, hogy egy új versenyen szerezhetek tapasztalatokat, ezúttal egy kicsit egy szinten leszünk a többi legénységgel ahelyi tapasztalatokat tekintetében, szóval érdekes lesz látni, hogy mi sül ki belőle!”
Mārtiņš Sesks – “Nagyon izgatott vagyok, hogy újra Lengyelországban versenyezhetek! Nagyszerű emlékek fűznek ide, különösen a tavalyi ERC forduló megnyerése után! Az biztos, hogy idén teljesen más a játék, ez lesz az első versenyünk Rally1-es autóval. A múlt heti tesztelés hihetetlen volt, és teljesen más élmény volt, mint bármi, amit eddig csináltam! Az autó olyan gyorsan reagál, és az, hogy milyen gyorsan megy a kanyarokban, annyira egyedi és leírhatatlan bárki számára, aki még nem vezette az autót.
“Nagy kihívás lesz felvenni a sebességet, de ez a cél Lengyelországban. Nem hibridet fogunk vezetni, hogy megszokjuk az autó aerodinamikáját, megismerjük a csapatot, és egyre jobban felkészüljünk arra, hogy Lettországra jó formában legyünk. A cél az, hogy kilométereket gyűjtsünk, befejezzük a ralit, és minél többet tanuljunk.”
M-Sport Ford Media
matezsoltee