- A Hyundai Motorsport felkészült a Rally de España vegyes felszíni kihívására, a 2019-es FIA WRC utolsó előtti futamára
- A Wales Rally GB futamán megszerzett szezonbéli tizenegyedik pódiumát megszerző csapat a gyártói bajnokságban nyolc pontos előnnyel érkezik Spanyolországba
- Thierry Neuville-hez Dani Sordo és Sebastien Loeb csatlakozik. A pilóta trió célja az éllovasi pozíció megerősítése a gyártói bajnokságban
A Hyundai Motorsport célja, hogy megerősítse vezető pozícióját a FIA Rallyvilágbajnokság (WRC) gyártói pontversenyében a szezon utolsó előtti fordulóját – Rally de España – követően.
A Wales Rally GB futamám Thierry Neuville második helyének köszönhetően a Hyundai Motorsport szezonbéli tizenegyedik dobogós pozíciójának köszönhetően, megőrizte nyolc pontos előnyét közvetlen riválisaival szemben két futammal a bajnokság vége előtt. Izgalmas végjáték várható.
A Hyundai Motorsport három pilótapárossal vág neki a 17 szakaszból álló vegyesfelszínű rallynak, amely murvás gyorsokkal kezdődik pénteken, majd a hétvége két, tisztán aszfaltos nappal zárul. Pénteken este a csapatoknak, egyedülálló módon 75 perc áll majd rendelkezésre egy flexi szerviz keretében, hogy murváról, aszfaltra építsék át autóikat.
A bajnokság 13. futamán a Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, Dani Sordo – Carlos del Barrio és a Sebastien Loeb – Daniel Elena párosok vezetésével állnak rajthoz a csapat Hyundai i20 Coupe WRC-i. A csapat párosai a múlt héten Tarragona régiójában teszteltek. Loeb és Sordo fél-fél napot tesztelt murván, majd mindhárman egy-egy napot aszfalton is eltöltöttek a sikeres felkészülés jegyében.
A Hyundai Motorsport korábban háromdobogós eredményt ért el Spanyolországban. Sordo 2016-ban, míg 2017-ben Neuvillel, a top háromban végeztek. A legutóbb júniusban, Portugáliában versenyző Loeb a futam tavalyi győzteseként áll a rajtvonalra.
Andrea Adamo – csapatigazgató
A Rally de España futamától azt várjuk, hogy a gyártói bajnokságban növelni tudjuk az előnyünket. Természetesen tudjuk, hogy messze nem lefutott a futam kimenetele, láthattuk ezt korábban az idei szezon során, de mindent megteszünk ennek érdekében. Már csak két futam van hátra a bajnokságból, így nem szabad kihagynunk egyetlen lehetőséget sem. Biztos vagyok abban, hogy versenyzőink megfelelően motiváltak a siker érdekében. Thierry szeretné életben tartani esélyeit a pilóták bajnokságában, Dani és Sebastien minden alkalommal ponterősen szerepeltek a vegyes felületű spanyol versenyen. Szeretnénk a saját kezünkbe venni a sorsunkat.
Thierry Neuville – #11 Hyundai i20 Coupe WRC
- A pilótai pontverseny harmadik helyén áll 41 pontos hátrányban az éllovas mögött
- Az idei szezonban eddig hat pódiumot ért el, két futamgyőzelmet aratva
A szezon kritikus része előtt állunk, amikor a bajnoki hajrá miatt nő a feszültség. A célunk egyértelműen az, hogy a győzelemért küzdjünk és így múljuk felül a riválisainkat. Ugyanakkor ne feledjük a Rally de España egyedülálló eseménye a versenynaptárnak, mivel az első nap murván, majd két nap aszfaltos szakaszokból áll. Kihívásokkal teli hétvége előtt állunk. Idén több alkalommal is bizonyítottuk, hogy mindkét felületen jól teljesítünk, így meg van az esélyünk arra, hogy a lehető legkeményebben fogjuk nyomni a gázpedált a bajnoki címekért.
Dani Sordo – #6 Hyundai i20 Coupe WRC
- A török futam után tér vissza a csapat kötelékébe
- A helyi kedvencek a szardíniai futamgyőzelmet szeretnék megismételni
Alig várom, hogy a hazai futamomon visszatérhessek a Hyundai i20 Coupe WRC volánja mögé. Ez a futam mindig egy különleges eseménye a versenynaptárnak, hiszen a hétvége alatt murván és aszfalton is fogunk versenyezni. Várom a murvát. A kedvező rajtpozíciónknak köszönhetően remélhetőleg pénteken nyerünk egy kis időt. Nagy harcra számítok aszfalton, ahol több gyors csapat is van. Spanyolországban vagyunk, ami számomra kettős motivációval jár. A nézők minden kedvencüket felkeresik a futam során, de azt gondolom, hogy a spanyol szurkolók, a spanyol pilótákat mindenkinél jobban fogják támogatni.
Sebastien Loeb – #19 Hyundai i20 Coupe WRC
- A kilencszeres világbajnoknak ez lesz az első futama a júniusi Portugál Rally után
- A Loeb – Elena kettős, mint a tavalyi futamgyőztes tér vissza
Számomra a Rally de España egy olyan futam, amelyet mindig is szerettem. Többször is sikerült itt nyernem, de legjobban a rally környezetét szerettem, Gyönyörű helyek, közel a tengerhez. A vegyes felületű futamot mindig is szerettem, ráadásul ez az egyetlen futam, amikor a rally közepén meg kell változtatni a az autók felépítését. Biztosak vagyunk abban, hogy megvan a tempónk ahhoz, hogy támogassuk a csapatot a gyártói pontversenyben.
A versenyhétvége számokban:
- A futam 17 szakaszból fog állni, 325.56 kilométer hosszban
- A futam csütörtökön kezdődik (shakedown, ünnepélyes rajtceremónia), mielőtt a mértszakaszok pénteken elkezdődnek
- Hat szakaszt teljesítenek a versenyzők, két körben pénteken – teljesen murvás szakasz lesz a Gardesa (7 km) és a Horta-Bot (19 km) gyorsok, valamint a La Fatarella – Vilalba (38.85 km) vegyes felszínű szakasz
- Pénteken este a csapatoknak 75 perces áll rendelkezésre a saloui szervízben az autó műszaki átállítására murváról, aszfaltra
- Szombaton hét aszfaltos gyors vár a mezőnyre két körben – Savalla (14.08 km) 2x, Querol (21.26 km) 2x, El Montmell (24.40 km) 2x; majd a nap zárásaként Salouban egy 2.24 kilométeres gyorssal zárul a futam második napja
- A vasárnapi programban négy gyors szerepel Riudecanyes (16.35 km) és a La Mussara (20.72 km). A második körben az utóbbi lesz a Power Stage
A Hyundai Motorsport pilótáinak eddigi szereplése a Rally de España futamán:
matezsoltee