Tänak nyerte a Monte trükkös shakedownját – 93° Rallye Monte-Carlo

Tänak nyerte a Monte trükkös shakedownját – 93° Rallye Monte-Carlo

MEGOSZTÁS
2024 FIA World Rally Championship Round 12,
Central European Rally 2024, 17-20 October 2024
Ott Tanak, Portrait during Day 2 of Central European Rally 2024
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

A 2025-ös FIA World Rallye Championship szerda délután életre kelt, hiszen Ott Tänak adta meg a tempót a Rallye Monte-Carlo shakedownján.

A nedves és csúszós, 3,28 kilométeres Route de la Garde-on, a Gap-i szervizparktól néhány percre kijelölt szakasz ízelítőt adott a csapatoknak a szezon nyitófordulóján rájuk váró alattomos körülményekből.

A tapadás szintje egyre kiszámíthatatlanabbá vált, ahogy minden egyes elhaladó autóval sár került az útra. Amikor azonban a rali hivatalos szakaszai holnap este kezdődnek a magasabban fekvő területeken, a legnagyobb kihívást a hó és a jég jelentheti.

Tänak, aki egy Hyundai i20 N Rally1-et vezetett, amely a Hankook által szállított új, 2025-ös gumiabroncsokkal volt felszerelve, a szakasz nyitófutamán meghatározta a mércét – 0,7 másodperccel megelőzve a Toyota versenyzőjét, Kalle Rovanperät.

„Őszintén szólva elég nedvesnek éreztem. Elég trükkös volt, mivel a tapadás kiszámíthatatlan volt ” – mondta az észt.

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier, aki példátlanul tizedik győzelmére hajt ezeken az utakon, mindössze 0,1 másodperccel maradt le Rovanperä mögött a GR Yaris Rally1-gyel. A francia elismerte a körülmények nehézségét, és Tänak megjegyzéseit idézte: „Ez eléggé tipikus Monte-Carlo – nem sok hó van itt, de rengeteg víz. Az utak gyorsan koszolódnak, így ez egy nagyon kihívásokkal teli hétvége lehet”.

Elfyn Evans gondoskodott arról, hogy három Toyota is szerepeljen az első négyben, mindössze egy tizeddel Ogier mögött, míg a regnáló világbajnok Thierry Neuville az ötödik helyre csúszott be a Hyundai-jal. A belga, aki az áhított egyes rajtszámot viseli az autóján, optimista hangot ütött meg az új kampány előtt.

„Boldogok vagyunk, hogy visszatérhetünk” – mondta mosolyogva. „Megtiszteltetés, hogy az egyes rajtszám van az autón, de ez nem jelenti azt, hogy idén könnyebb lesz, újra meg kell küzdenünk érte. Csapatként egyértelmű céljaink vannak az idei évre. A legtöbbet kell kihoznunk belőle, jó lenne újra mindkét címért harcolni.”

A Toyota versenyzője, Takamoto Katsuta egészítette ki az első hat helyezettet, míg a Hyundai új szerzeménye, Adrien Fourmaux biztatóan kezdett a hetedik helyen. Az M-Sport Ford-os Josh McErlean óvatosan vágott neki első Rally1-es szereplésének, de végül csak megelőzte Puma csapattársát, Grégoire Munstert a nyolcadik helyen, míg Sami Pajari zárta a top 10-et.

 

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ