A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team újabb kemény murvás kihívásnak kíván megfelelni, amikor a Rally Italia Sardegna a 2024-es szezon hatodik fordulójának ad otthont május 31. és június 2. között.
A legutóbbi három versenyen, Kenyában, Horvátországban és Portugáliában aratott győzelmek után a TGR-WRT ismét egy erős eredményt szeretne elérni az olaszországi Szardínia szigetén, hogy visszavágjon a bajnokságban – mindössze négy pont választja el a gyártók tabellájának élétől.
Sébastien Ogier ugyanennyi fordulóból a harmadik győzelméért száll harcba Szardínián, ahol korábban négyszer diadalmaskodott – legutóbb 2021-ben a TGR-WRT-vel. Mellette rajthoz áll Elfyn Evans, aki akkor csapattársa mögött a második helyen végzett, valamint Takamoto Katsuta, aki korábban a negyedik helyig jutott a versenyen.
Húsz évvel azóta, hogy Szardínia először adott otthont az FIA rali-világbajnokság olaszországi fordulójának, egy új, tömörebb formátumban debütált, amely mindössze 48 órába sűrítette a 266,12 kilométeres futamot. Bár az esemény tömörebb, ugyanolyan igényes marad: a gyors, de keskeny és technikás szakaszok kevés hibalehetőséget hagynak, míg a homokos felszínt minden egyes elhaladó autó elsöpörte, hogy feltárja a sziklás és koptatós alapot. Ez a 30 Celsius-fok feletti hőmérséklettel párosulva büntetheti az autókat és a gumiabroncsokat.
A szervizpark Olbiából visszaköltözik a sziget északnyugati partján fekvő Alghero történelmi városába, és miután a shakedown péntek reggel a közeli Ittiri rallycross pályán zajlik, a rali délután két, kétszer teljesítendő szakasszal indul az északi parton. A szombati nap keletebbre irányul, és a versenytáv több mint felét teszi ki, 149 km-t kell megtenni a déli szerviz nélkül. Délelőtt kétszer két szakaszt kell teljesíteni, majd délután kétszer egy gumiszerelési zónát és további két szakaszt kell teljesíteni. Vasárnap ismét két megismételt szakasz következik az északnyugati part mentén.
A Portugáliában aratott első WRC2-es győzelmét követően a GR Yaris Rally2 ismét jól képviselteti magát Szardínián, ahol hét versenyző indul: Sami Pajari (Printsport), Georg Linnamäe (RedGrey), Roope Korhonen (Rautio Motorsport), Jan Solans (Teo Martín Motorsport), Yuki Yamamoto, Hikaru Kogure (mindketten TGR-WRT Next Generation) és Jean-Michel Raoux (ERACE WRT).
Nyilatkozatok:
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
„Érdekes lesz látni az új, kompaktabb formátumot Szardínián: ez egy rövidebb verseny lesz, de nem egy könnyebb rali, hosszú napokkal és még mindig elég sok kilométerrel, és azt hiszem, még izgalmasabb lehet. A szombat délután különösen hosszú és kemény lesz a hírhedt Monte Lerno szakasszal, és a gumik kezelése és a sziklák elkerülése kulcsfontosságú lesz a sikerhez. Jó volt ismét nyerni Portugáliában, és az ottani teljesítményünk is jó volt, de néhány versenyzőnknek nem ez volt a legjobb ralija, és néhány apró hiba után nem szereztünk annyi pontot, amennyit szerettünk volna. Remélhetőleg Szardínián jó teljesítményt tudunk nyújtani, és minden autónkat gond nélkül az úton tudjuk tartani. Portugáliában tanultunk és fejlesztettük az autót, és a szardíniai tesztünk során elvégzett munka még jobban megfelel majd erre a ralira.”
Elfyn Evans (33-as versenyautó)
„Portugália nehéz hétvége volt számunkra, de még elég korán van a szezonban, és csak az előttünk álló erősebb futamra kell koncentrálnunk. Minden rali fontos, és meg kell próbálnunk a legtöbbet kihozni a szardíniai lehetőségből. Portugáliában határozottan előrelépést értünk el az autó érzésével kapcsolatban, és a csapattal azon dolgozunk, hogy további fejlesztéseket érjünk el Szardíniára, még ha ez nehéz is a korlátozott tesztelési lehetőségek mellett. Bizonyos szempontból eléggé hasonló rali, mint Portugália, más szempontból pedig talán trükkösebb, de biztos vagyok benne, hogy meg tudjuk fordítani a dolgokat, és jobb hétvégét tudunk teljesíteni.”
Sébastien Ogier (17-es versenyautó)
„A horvátországi és a portugáliai győzelmünkkel mostanában jó sorozatot futottunk, és természetesen szeretnénk megpróbálni így folytatni – így Szardínián az a célunk, hogy ha lehet, folytassuk ezt a sorozatot. Úgy gondolom, jó helyzetben vagyunk: nemrég jó tesztünk volt ott, és Portugáliában, amikor homokosabb és inkább Szardíniához hasonló volt a felület, az autó jól működött, így remélhetőleg ez itt is így lesz. Mindig nehéz kihívás a hosszú szakaszokkal és a gumikezelés szükségességével, de ez egy olyan rali, amit a pályafutásom során megtanultam szeretni és elsajátítani, és remélem, hogy ismét sikeresen tudunk ott szerepelni.”
Takamoto Katsuta (18-as versenyautó)
„A portugáliai eredményem nem az volt, amit szerettem volna, de jó érzés volt az autóval a hétvégén, és remélem, hogy ezt az érzést át tudjuk vinni a következő, szardíniai ralira. A kavics és a felület ezen a ralin kicsit más, így van néhány dolog, amit még át kell állítanunk, de nemrég volt egy jó tesztünk Szardínián, és tudom, hogy a mérnökök és az egész csapat keményen dolgozik azon, hogy ott erősebbek legyünk. Általában nem érzem magam olyan magabiztosnak ezen a versenyen a csúszósabb felület miatt, de a rajtpozíciónk jónak kell lennie péntekre, és megpróbálok már az elejétől kezdve magabiztos lenni.”
./.
matezsoltee