Petter Solberg ás Andreas Mikkelsen vezették a Pirelli tesztautóját a Rally Italia Sardegna futamán. A norvégok nagyon jól szórakoztak és remek időt autóztak a Sassari – Argentiera 2 [Power Stage] szakaszon. Pettert lenyűgözte a Pirelli vadonatúj Scorpion KX lágy abroncsa.
A FIA háromszoros világbajnoka – WRC 1x, WRX 2x – Petter Solberg napra pontosan nyolc év (!) után tért vissza a FIA WRC első osztályának (RC1) mezőnyébe.
Ha azt mondanánk, hogy „Mr. Hollywood” néven ismert világsztár nem élvezte volna a Sassari – Argentiera szakasz 6.89 kilométerét, akkor nagyon messze állnánk az igazságtól.
A FIA WRC háromszoros futamgyőztese, a Pirelli Citroen fejlesztő pilótája Andres Mikkelsen volt Mr.Hollywood navigátora.
Hogyan sikerült újra versenybe állnod?
Petter Solberg (PS) – Nagyon élveztem ezt a hétvégét. Amióta kipattant ez az ötlet, arra gondoltam, hogy ez egy remek dolog, jó dolog lehet. És ez az elő pillanattól kezdve így volt. A pályabejárástól kezdve nagyon jól szórakoztunk, ugyanakkor mindketten nagyon komolyan vettük a feladatunknak. Kivettem a részem az itinerből.
Andreas Mikkelsen (AM) – Biztos vagy benne?
PS – Igen, ez volt az én rövid itiner verzióm.
AM – Tényleg? 😀
PS – Mielőtt tovább mennék, szeretnék köszönetet mondani ennek a srácnak [Andreas], aki hihetetlen munkát végzett. Azt hiszem, most Andreas Millsnek hívjuk!
AM- Nem, Phil Mikkelsen vagyok!
PS – Komolyan fantasztikus volt visszatérés – nagyon jó volt vezetni ezt az autót. Természetesen nagyon, de nagyon örülök, hogy a részese lehettem ennek a projektnek, és együtt dolgozhattam a pirellis barátaimmal hazai futamokon. Emlékeznünk kell arra, hogy mi is történt itt. A Pirelli csütörtökön dobta a piacra az új abroncsait, a következő szezonra, és ennek részese lenni, nagy dolog.
Milyen volt a gumi?
PS – Nagyon jó volt! Rögtön komoly bizalommal voltam irántuk, de természetesen Andreas sokkal többet tud a gumikról, mint én és őt is lenyűgözték. A Pirelli nagyon jó munkát végzett.
Milyen volt a szakasz?
PS – Fantasztikus és egyben nagyon trükkös is. Egyáltalán nem volt olyan hely, ahol könnyű lett volna az autót vezetni. De a navigátorom nagyon jó munkát végzett
AM – Nagyon fáradt vagyok most! Nem szoktam ilyen gyorsan olvasni. Mint már beszéltem róla nem vagyok egy jó utas, nagyon félek az autóban, ha nem én vezetek. De ezúttal nem. Petter szenzációs teljesítményt nyújtott én csak igyekezetem a legtöbbet kihozni az itinerből. Azt hiszem, hogy a legtöbb bejegyzést időben mondtam be.
PS . Te voltál jó. Emlékszel egy izgalmas pillanatunkra?
AM – Nem. Melyik pillanatra gondolsz?
PS – Lefelé menetben az egyik fékutunkra…, de valójában teljesen mindegy.
Van esélyed arra, hogy ez egy állandó szerződésed legyen?
PS – Most nagyon elfoglalt vagyok, a fiammal, Oliverrel dolgozom. Lehet, hogy pár év múlva indulok a Dakaron, vagy lesz valami hasonló de most nem.
AM – Élveztem Petter vezetését, de számomra az a jelenlegi prioritás, hogy visszatérjek valamelyik WRC ülésbe gyári pilótaként.
Végül, Petter, kérlek mondj néhány szót Oliverről.
PS – Fantasztikus munkát végzett. Eltekintve egy apróságtól, amikor az első kerékkel árkot jártak. Nagyon lenyűgözött a sebessége, és ahogy megközelítette ezt a futamot. Szinte állandóan a TOP10-ben autózott, ami igazán szép teljesítmény.
Megvert a Power Stage-en?
PS – Talán? De, ez rendben van. Nekem még tesztelnem kell! Nem… komolyan elégedett vagyok vagyok azzal, amit Andreassal elértünk. Első alkalommal ezt az autót vezetni [a Power Stagen] nem volt egy egyszerű dolog, de sikerült, és ahogy korábban mondtam, nagyon örülök Oliver teljesítményének és az ideinek és mindennek, amit megéltem a hétvégén.
matezsoltee