Rajtceremónia, közönségdíjas ugrató és taktikai csata

Rajtceremónia, közönségdíjas ugrató és taktikai csata

MEGOSZTÁS

bmw_air

 Rajtceremónia, közönségdíjas ugrató és taktikai csata

 

Elrajtoltak. Előbb impozáns környezetben, a veszprémi Óváros téren, ahol még belefért némi viccelődés is, majd pedig úgy istenigazából, az erre a napra rendelt szuperspeciálison. Amelyen megnyerni nem lehetett a HunGarian Baját, a tereprali világkupa-sorozat hetedik futamát, veszíteni viszont annál többet lehetett. Volna. Ez persze nem akadályozta meg a versenyzőket abban (tudják, ha visszaszámol a sportbíró, automatikusan leereszkedik a vörös köd és megszűnik a külvilág), hogy jó rendesen megküldjék az autójukat, motorjukat, kamionjukat (!) az épített ugratókkal tarkított pályán.

 

A nézők őrjöngtek, s ez persze feltüzelte a versenyzőket is: a leghosszabb repülés büszke tulajdonosa (szemmérték alapján) a szuperspeciálist megnyerő lengyel Marcin Lukaszewski. Ő nem ismeretlen a hazai drukkerek számára, hiszen indul a magyar bajnokságon, s rendre borsot is tör az ellenfelek orra alá. Most a gyári versenyzőket is megfricskázta kicsit, bár azért Mikko Hirvonen két másodperces hátránya, nem nevezhető eget rengető különbségnek.

 

Meg aztán… A szuperspeciális után a szabályok szerint rajthelyet választott az első tíz autós, így ami a pályán elkezdődött, az a szervizparkban taktikai harc formájában folytatódott.

 

S hogy ki volt a legbátrabb?

 

Hogy kié lett az első rajthely? Miroslav Zapletal választotta magának (mögötte Borisz Gadaszin és Eric van Loon indulhat majd). A cseh jó néhány magyar bajnoki cím büszke birtokosa, s köztudottan nem ijed meg a saját árnyékától. Sem attól, ha neki kell nyitnia az utat.

 

Pedig jó hosszú pálya, 148 kilométer vár a mezőnyre szombaton – ráadásul kétszer.

 

„Azért jöttünk a magyar futamra is, hogy tanuljunk, gyűjtsük a kilométereket, mert ezek jól jönnek majd a Dakaron. A magyar pályákról mindenki azt mondja, hogy ralis jellegűek, és persze ennek örülök a WRC-s múltam miatt, de még jobb lenne, ha tudnám, mi van a kanyarok vagy a kereszteződések után” – viccelődött Mikko Hirvonen a rajtdobogón, majd megszerezte a második időeredményt.

 

 

 

A motorosoknál az első három helyen végző három pilóta, vagyis Xavier de Soultrait, Loic Minaudier és Alex Zanotti is határozott győzelmi tervvel érkezett a HunGarian Bajára. Utóbbi, vagyis az olasz kétszer már nyert is itt, úgyhogy volt mire alapoznia az önbizalmát, hát ha még figyelembe vesszük, hogy egy kicsit el is keveredett. Történt, hogy a kiszalagozott szuperspeciálison leszakadt egy szalag. Pont a kanyarban, úgyhogy majdnem mindenki elment ott rossz irányba. De persze nem mindenki. És persze ez a sorrend csak kiindulópontnak jó. Az igazi verseny ugyanis szombaton kezdődik a HunGarian Baján!

 

HUNGARIAN BAJA, A VILÁGKUPA 7. FUTAMA

Szuperspeciális. Autósok: 1. Marcin Lukaszewski, Magdalena Duhanik-Persson (lengyel, BMW) 7:46, 2. Hirvonen, Perin (finn, francia, Mini All4) 2 másodperc hátrány, 3. Gadaszin, Zagorodnuk (orosz, G-Force Proto) 14 mp h., …5. Osváth Péter, Farnadi Ágnes (magyar, BMW X6) 18 mp h. Kamionosok: 1. Martin Kolomy, David Kilian, René Kilian (cseh, Tatra) 8:46, 2. Vrsecky, Kalina, Stross (cseh, Tatra) 58 mp h., 3. Macik, Mrkva, Tomasek (cseh, Liaz) 59 mp h. Motorosok: 1. Xavier de Soultrait (francia, Yamaha) 7:59, 2. Minaudier (francia, Husqvarna) 31 mp h., 3. Zanotti (San Marinó-i, Husqvarna) 40 mp h.

 

Nevezési listák, átvételi idők valamint további információk megtalálhatók folyamatosan frissülő honlapunkon:

HunGarian Baja 2016

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ