Nyolc gyorsasági várt – 116,98 km – a WRC Horvát Rally mezőnyére, amelyből hét került lebonyolításra, míg az SS15 Platak 2-t biztonsági okokból – sűrű köd, alacsony látótávolság – törölték.
A pénteken kieső, de ma reggel visszatérő Lappi három, míg Evans-Tänak-Neuville-Rovanperä egy-egy szakaszt nyertek a nap során.
A szombati rajtlista:
Lappi
Loubet
Greensmith
Katsuta
Evans
Solberg
Neuville
Breen
Tänak
Rovanperä
Gumiválasztás:
Rovanperä-Tänak-Solberg :
4 db esős Pirelli Cinturato RWB
2 db lágy P Zero RA WRC SA
Lappi-Loubet-Neuville-Evans-Breen- Greensmith :
2 db esős Pirelli Cinturato RWB
4 db lágy P Zero RA WRC SA
A szombat reggel nem indult jól Oliver Solbergék számára, ugyanis az SS9 szakaszon 3.9 kilométer megtétele után lecsúsztak a szakaszról és a Hyundai i20 Rally1 kigyulladt. A szakaszt megállították, majd törölték.
A személyzet szerencsére nem sérült meg, de a kipufogóból származó hő hatására az autó kigyulladt, és bár gyorsan eloltották, a hibrid egységen piros lámpája kigyulladt. Ennek következtében az autót karanténba kellett zárni, és át kellett esnie az FIA szigorú biztonsági eljárásain. Az ezt követő ellenőrzés során megerősítést nyert, hogy a legénység nem tudja folytatni a ralit vasárnap.
Thierry Neuville számára sem indult jól a nap, késve érkezett a mai első gyors beírójába és újabb időbüntetés került a belga pilóta neve mellé egy hibridprobléma miatt, ami a péntekiekkel együtt már 1:50 percet tettek ki. Neuville végig harcolva a mai napot, egy szakaszgyőzelmet aratva és két második helyet autózva 4.9 másodpercre faragta a hátrányát a harmadik helyezett Craig Breen mögött.
Tänak: “A mai nap sem volt könnyebb, mint a tegnapi, néhány hihetetlenül nehéz szakasszal, köztük egy távolabbival (Platak). Reggel aggódtunk, hogy ott esni fog az eső, ezért vizes abroncsokat választottunk a körre – ez a szerencsejáték kifizetődött. Délután mindent megpróbáltunk, de nem volt meg a szükséges önbizalmunk és az érzés, hogy a határon kell mennünk. A végén Rovanperä erősen helytállt, így meg kell néznünk, hogy holnap mire leszünk képesek. Bizonyos szempontból jó, hogy nyomnia kell, mert ez azt jelenti, hogy némi nyomást gyakorolunk rá. Remélhetőleg ez egy tisztább nap lesz, és találunk valamit egyik napról a másikra. Nem vagyok elégedett a második hellyel, de az extra kockázat nem biztos, hogy kifizetődik, szóval el kell kerülnünk a kényes pillanatokat.”
Rovanperä kényelmes előnye az SS11 Platak 1 15,85 kilométer után illant el egy defektnek köszönhetően, aminek köszönhetően 56 másodpercet dobott el a futam éllovasa. A ma zárógyorson azonban újabb szakaszgyőzelmével megszilárdította előnyét – 19.9 s – Ott Tänak előtt.
Kalle Rovanperä : “Nehéz reggelünk volt,nem olyan volt, mint amilyen óre számítottunk . Nem tudom, hogyan szereztük a defektet, de nagyon korán történt a szakasz elején, így elég sok időt vesztettünk. Ez egy kicsit megnehezítette a dolgunkat, de azt hiszem, egész jól sikerült, nem hibáztunk, következetesek voltunk és a nap végére visszanyertünk némi időt. Az utolsó szakasz elég tiszta körülmények között zajlott, így tudtam, hogy hol van tapadásom és hol tudok nyomni. Próbáltam a lehető leggyorsabb lenni, és jó volt, hogy egy kicsit nagyobb különbségre tettem szert. A holnapi nap hosszú és trükkös lesz, de mindent beleadunk majd.”
A Bútor – Tagai kettősünk, minden mai gyorsot megnyert az RC4 kategóriában és 2:37.1 perccel vezet közvetlen vetélytársa Alfred Kramer Jun. előtt.
Holnap négy gyors vár a mezőnyre.
WRC Horvát Rally állása (SS16):
1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 2:14:54.5
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +19,9
3. Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +1:13,4
4. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +1:18,3
5. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +2:08.2
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +5:47.7
7. Rossel/Sarreaud – Citroën C3 Rally2 +8:24,6
8. Gryazin/Aleksandrov – Škoda Fabia Rally2 evo +8:59.7
…
31. Bútor Róbert / Tagai Róbert – Peugeot 208 Rally4 – +28:29.3
35. László Zoltán / Kürti Tamás – Ford Fiesta Rally3 – +35:25.4
matezsoltee