
A FIA Rally Világbajnokság Közép-Európába érkezik a 2025-ös szezon tizenkettedik fordulójára az M-Sport Ford World Rally Team október 16-19. között visszatér az aszfaltos felületre.

A Németországot, Ausztriát és Csehországot érintő igényes útvonalon zajló idei Közép-Európai Rali a pontosságot és az alkalmazkodóképességet teszi próbára, az őszi időjárás kiszámíthatatlansága pedig további bizonytalanságot jelent.
A németországi Bad Griesbach városában induló verseny péntek reggel egy közeli szuper speciális szakasszal kezdődik, majd átlépik az osztrák és cseh határt. A pénteki, szombati és vasárnapi napokon a gumiabroncs-cserélési zónák szakítják meg a versenyt, ami logisztikai kihívást jelent mind a csapatok, mind a legénység számára, akiknek hosszú, igényes napokon kell megőrizniük autóikat, teljes szervizelési lehetőségek nélkül.
A keskeny utak, a domború kanyarok és a mezőgazdasági területeken és erdőkben található technikai szakaszok miatt a ritmus megtartása és a gumiabroncsok kezelése kulcsfontosságú lesz a három országot érintő rally útvonalán.
Grégoire Munster harmadik alkalommal tér vissza Közép-Európába, így ez lesz az egyik legtapasztaltabb WRC-fordulója Rally1-es géppel. Munster és navigátora, Louis Louka 2023-ban második alkalommal indultak a Puma-val, és lenyűgöző hetedik helyet értek el az összetettben. Tavaly a luxemburgi pilóta karrierje legjobb eredményét megismételve ismét az ötödik helyen végzett.
Egy újabb értékes fejlesztési szezon után Munster a jövő héten Németországban, kedvenc aszfaltfelületén fogja megcélozni a jó eredményt.
Munster mellett Josh McErlean is rajthoz áll, aki két évnyi tapasztalatot szerzett a WRC2 utánpótlás kategóriában, és most először indul a Közép-Európai Ralin a legmagasabb szintű versenyautóval. McErlean 2024-ben végig erős tempót diktált, és az ötödik helyen végzett a WRC2-ben. Jövő héten a Motorsport Ireland Rally Academy navigátorával, Eoin Treacy-vel együtt szeretné tovább javítani ezen eredményét.
Richard Millener, M-Sport Ford csapatfőnöke:
„Közép-Európa a bajnokság egyik legváltozatosabb aszfaltos kihívását kínálja, három különböző országgal, felülettel és időjárási viszonyokkal. Grégoire tavaly itt mutatta meg igazi potenciálját, és tovább fejleszti sebességét aszfalton, míg Josh számára nagyon fontos lesz, hogy több aszfaltos tapasztalatot szerezzen a Rally1 autóval. Miután mindkét versenyző jól felkészült és kipihente magát Dél-Amerika után, egy versenyképes hétvégére számítunk, és reméljük, hogy jó eredményt hozunk a csapatnak.”

Grégoire Munster:
„Közép-Európa számomra különleges helyszín, mert itt versenyeztem először aszfalton Rally1-es autóval 2024-ben. A múltban már elértünk itt jó eredményeket, és a körülmények meglehetősen hasonlítanak azokhoz, amelyekhez Belgiumban és Luxemburgban szoktam vezetni, így mindig nagyon különleges érzés visszatérni a gyökereimhez a Puma-val. Keményen dolgoztunk, hogy jó érzésünk legyen az autóval aszfalton, úgyhogy meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok; a három ország időjárása minden bizonnyal kihívást jelenthet ezen a versenyen.”

Josh McErlean:
„A Közép-Európai Rally egy igényes aszfaltos verseny, és remek alkalom arra, hogy tovább gyarapítsam a Puma Rally1-es autóval szerzett tapasztalataimat mindhárom országban. A cél az, hogy megtaláljam a megfelelő ritmust, alkalmazkodjak a változó tapadáshoz, és minden körülmények között magabiztosságot szerezzek az autóval kapcsolatban, és remélhetőleg jó eredménnyel zárjam a versenyt.”

-/.
matezsoltee















