1. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 58:43.7
2. Suninen/Markkula – Hyundai i20 N Rally1 +4.2
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +12.7
4. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +27.7
5. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +38.7
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +45.6
7. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +1:38.4
8. Pajari/Mälkönen – Škoda Fabia RS Rally2 +2:09.6
Az éllovas:
Tänak: “Az első és az utolsó [ma délutáni] szakasz rendkívül kemény volt” – mondta Tänak, aki a februári Svéd-rali óta WRC-győzelem nélkül áll. “Amikor ilyen kemény a szakaszok alapja, akkor annyira rosszul mozog, hogy nem találsz semmi stabilitást. De eddig tiszta futamunk volt, szóval nem volt semmi gond.”
A nap embere:
Suninen: “Micsoda nap! Azt hiszem, jó munkát végeztünk, nagyon jól vezettünk, és nagyjából végig a határon voltunk, volt néhány emlékezetes pillanatunk is, de még mindig itt vagyunk, és nagyon jó helyzetben, mindössze néhány másodperc van köztünk és az éllovas között. Az autót nagyon élvezetes volt vezetni. Elégedett vagyok a teljesítményemmel, azt hiszem, jól kezeltünk néhány apró problémát, és nem vesztettünk túl sok időt. Szeretnék a győzelemre hajtani, de a holnapi nap egy teljesen új rali lesz. Nagyon más lesz a profilja, miközben még mindig tanulom az autót a különböző körülmények között, és azt, hogyan kell bánni a gumikkal – ami nagyon fontos lesz holnap. Rengeteg új dolog van, de megpróbálom tovább nyomni a tempót.”
A nap vesztese:
Lappi: “Sajnos bukócsövünk megsérült, így nem tudjuk folytatni a versenyt Chilében. Túl későn fékeztem az SS1 Pulperia 1 utolsó kanyarjában, és hogy megpróbáljam menteni a helyzetet, kicsit korábban fordultam be. Pont a beton előtt volt egy kavicságy, és azt hiszem, az első kerék beleásta magát a kavicsba, ami miatt megpördültünk. Ez egy nagyon nehéz szakasz volt, és úgy éreztem, hogy túlságosan biztonságos voltam, végig túl korán fékeztem; egyszerűen nem volt meg a normális ritmusom.”
A toyotások:
Kalle Rovanperä
„A mai nap elég nehéz volt számunkra. A szakaszok határozottan lazábbak és csúszósabbak voltak, mint amire számítottam. Ahol kiszáradt, ott nagy kihívás volt megnyitni az utat. Délutánra változtattunk egy kicsit az autó beállításán, és ebben az értelemben minden bizonnyal jobb volt, de az úttisztítás továbbra is nagy szerepet játszott: a felület kissé kócosabb volt, nem volt követhető egyértelmű vonal, így kemény volt. Aztán az utolsó szakaszban félpörögtem, és egy helyet visszaestem, ami nem volt jó a holnapi országúti pozíciónak, de remélhetőleg még meg tudjuk kezdeni a visszavágót.”
Elfyn Evans „Nagyon jó reggelünk volt, de nem volt könnyű. A tapadási szintek nagyon alacsonyak voltak, és a mai szakaszok különösen technikásak voltak. Helyenként nagyon gyors volt, de elég vak is, így a tapadás mellett a tempó nagyon kritikus volt. Valahogy délután inkább tisztulni látszott az út, ami kicsit meglepett, és eléggé megnehezítette a dolgunkat, ráadásul nem is éreztem a legjobban a volán mögött. De tekintettel a ma reggeli kiindulási helyzetünkre, teljesen rendben van, hogy legalább ma este harcban legyünk. Holnapra jobb pozíciónk lesz, és onnantól kezdve küzdhetünk.”
A szombati nap a rally leghosszabb napja, 154 versenykilométerből áll, három szakaszból álló két körön keresztül Concepcióntól délre, kilátással a Csendes-óceánra. A többi szakasztól eltérően a WRC előző, 2019-es chilei látogatásán a legtöbb úton már vezettek a pilóták.
matezsoltee