Parázs küzdelmet hozott az idei Mecsek Rallye, ahol végül a Német Gábor – Németh Gergely kettős diadalmaskodott. Németék a futam során végig kiélezett harcban álltak a Turán –Zsíros duóval, folyamatosan egymást váltották az élen, és minden egyes gyorsasági szakasz után ment az esélylatolgatás. A fordulatos hétvégét végül egy lassítóhibáért járó büntetés döntötte el: a Turánékra kiszabott tíz másodperces időhátrány behozhatatlannak bizonyult a hajrában, így Németék szoros, de megérdemelt győzelmet arattak.
A két éllovas mögött kisebb időbeli szakadék alakult ki, de a következő bolyban is rendkívül nagy küzdelem zajlott, másodpercek döntöttek a helyezésekről. Sokáig úgy tűnt, hogy a hazai pályán versenyző ifj. Rangáék örülhetnek a bronzéremnek, azonban néhány oszlophiba miatt végül a Tóth –Szabó kettős szerezte meg a harmadik helyet. Czékmányék a fokozatosság elvét követve, szinte minden gyorsaságin faragtak hátrányukból, és folyamatosan zárkóztak fel az élmezőnyhöz –teljesítményük bíztató lesz a bajnokság következő futamain.
A mezőny egyik leglátványosabb szereplése kétségkívül Bútor Robiéké volt, akik WRC-jükkel a leggyorsabb időket autózták, ám mivel nem értékelhetők a versenyen belül, eredményük csak a nézők elismerését vívta ki.
A Mecsekben elért siker nemcsak a trófeát, hanem értékes pontokat is jelentett Németék számára a bajnokságban, a páros tovább növelte előnyét az éves pontverseny élén.
Német Gábor – Németh Péter: „Nagyon jó versenyt futottunk, nagyon szép hétvége áll mögöttünk. Mindent úgy csináltunk, ahogy elterveztük. Ma a második Pécsváradi szakasz volt a kulcsa a versenynek a mi szempontunkból, ott próbáltunk picit több kockázatot vállalni annak érdekében, hogy valahogy megnyerjük a versenyt, mert Friciék nem adták ezt könnyen. Onnantól, hogy ők elvittek egy lassítót, nekünk már csak be kellett hozni az autót. Titkon azért szerettük volna megnyerni a Powert, de sajnos az egyik elágban ráemeltem egy padkavédelemre, és féltem, nehogy leforduljon a gumi. De így is úgy gondolom, hogy nagyon szép hétvége áll előttünk. Mondtuk is magunkban, hogy sikerült szépítenünk a tavalyi fiaskót.”
Turán Frigyes – Zsíros Gábor: „”Rajtam múlt, az előző körben nekimentünk a lassítónak. Érdekes, hogy tavaly Diósgyőrben ugyanígy egy lassító döntött köztünk, ott ugyan az nem egy valós dolog volt, itt viszont valóban nekimentünk és megérdemeltük a büntetést. Azt gondolom, hogy ez a lassítószabály teljes kapufa, mert amikor az ember fékez. és nem tud befordulni előnyt veszít, és ha még meg is büntetik…ezzel nem értek egyet. Próbáltunk Pécsváradon lejönni, megpróbáltam a Power Stage-et megnyerni, kicsit azt gondoltam, hogy az is elment, mert lecsúsztunk, ott hagytunk három másodpercet az erdőben, de az megvan. Legalább kisebb a fájdalom. Sajnálom, hogy másodikak lettünk, jó volt vezetni a versenyt. Gabi ettől függetlenül nagyon jó versenytárs volt, ők is és mi is a maximumom autóztunk. Jobb így, ilyen csatában versenyezni, mint vezetni egy-másfél perccel. Ez így nagyon jó volt.”
Ifj. Ranga László – Czakó Janek: „Ennyi kihagyás után az, hogy az elejével tudok harcolni, az már egy nagy szó nekem. A végére megint sikerült egy harmadik időt mennünk. Jól mentünk, visszarázódtunk, az érzés nagyon jó volt, örülünk nagyon. A legelső gyors végén láttuk az időt, és gondoltuk, menjünk, lehet itt mit keresni, onnantól próbáltuk nyomni neki. A tegnapi nap jobban is ikerült, a mai annyira nem. Itt csak ismerős arcokat látunk, az etapútvonalakat is ismerem kívülről, nagyon jó érzés itt versenyezni. A Mecsek Rallye-t még sohasem sikerült megnyernünk, talán még van egy pár évünk és megpróbálhatjuk.”
Tóth Tibor – Szabó József: „Ádámmal már a teszten kitaláltuk, hogy melyik gyorsra hogyan állítsuk be az autót, és ez tökéletesen működött. A körök végén mindig megnéztük a belsőt, ő kielemezte, elmondta, hogy mit kellene máshogy csinálni, mire figyeljek oda, és így tudtunk szerintem mindig gyorsulni. Nagyon határunkon autóztunk itt, nagyon sok nem fért volna még bele, de nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem. Nagyon tetszett, hogy sehol sem kellett várni a rajtnál.”
Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes: „Nulláról kezdtük az építkezést, fokozatosan vettük fel a ritmust. Itt most tudtuk teljesíteni azokat a kilométereket, amiket Diósgyőrben nem tudtunk. Nagyon boldogok és pozitívak vagyunk, rengeteget tanultunk. Itt állhatunk a Széchenyi-téren. Harmadik éve hatalmas élményt hoz nekem ez a város, egyre jobban szeretem, még tizenháromszor legalább itt szeretnék még lenni. Köszönöm mindenkinek, aki segített abban, hogy ezt ma átélhetjük.”
Rongits Attila – Hannus László:„Az eredmények alapján úgy tűnhet, hogy unalmas volt a verseny nekünk, de nem volt az. Majdnem nehezebb így versenyezni, mintha óriási küzdelem lenne a végén. Ez a három és fél perc nagynak tűnik, de gödröket kerülgettünk, két pótkerékkel mentünk ki, többet tankoltunk, biztosra akartunk menni. Mindkét napon pontosan autóztunk, ennek is tudható be az előnyünk, de ekkorára nem számítottunk. Az abszolútat elengedtük, mert abból csak a baj van, tizedik helyen értünk célba. De minden flottul ment, ritka az olyan verseny, ahol nincsen semmi gondunk.”
Hevesi Norbert – Németh 16V Péter: „A pálya szélén nagyon sokan örültek annak, amikor jöttünk, ezt az eredményt nekik köszönhetjük. Sokan akarták, hogy beérjünk, valószínűleg ezért sikerült. Annyi gondunk volt már, most már kijár nekünk, hogy egy darabig ne legyen semmi problémánk, vagy ha van is, legalább a célt lássuk meg. Most sem adták könnyen, mert voltak műszaki problémáink, amik hátráltattak minket, de már kezdünk ott tartani, hogy annak is örülünk, ha itt vagyunk. Neház, fárasztó, de nagyon jó hétvége volt.
Matics Mihály – Zejda Viktória:„Érdekes volt, és nagyon jól éreztem magam a versenyen annak ellenére, hogy folyamatosan jöttek csak vissza a dolgok. Persze, ha az ember megtanult biciklizni, azt nem felejti el, de sok volt a kihagyás. Volt egy-két gyorsasági, ahol azt mondhatom, hogy minden teljesen megvolt. Azért is jöttünk el, hogy a nézők lássák az autót.”
Schwalm Benjamin – Feitner Viktor: „El se hisszük, hogy győztünk. Nagyon nagyot küzdöttünk, próbáltunk nagyon haladni, és ez meghozta a gyümölcsét. A kocsi tökéletes volt, szuper hétvége volt. Nem is mertem volna ezt álmodni se. Próbáltunk okosan menni, az utolsón már spóroltunk, nem akartunk kiesni a ritmusból, de minden sikerült. Szerintem ésszel versenyeztünk, maximálisan elégedettek vagyunk. Az utolsó stopban nem nagyon tudtunk megszólalni, sírtunk mind a ketten. Ezt nem lehet elmondani. Még óvódás koromban a plazánál ültünk, és azt mondtam, egyszer majd elindulunk talán, és talán egyszer meg is nyerjük abszolútban…amit lehetett, azt elértük.”
58. Mecsek Rallye, GY11 eredmények:
Bútor Róbert – Tagai Róbert (Citroen C3 WRC) 8:29,6
Turán Frigyes – Zsiros Gábor (Skoda Fabia RS) +2,8 mp
Német Gábor – Németh Gergely (Skoda Fabia RS Rally2) +3,1
ifj. Ranga László – Czakó Janek (Skoda Fabia R5) +19,4
Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes (Citroën C3 Rally2) +19,8
Tóth Tibor – Szabó József (Skoda Fabia RS Rally2) +23,2
58. Mecsek Rallye, ideiglenes végeredménye:
Bútor Róbert – Tagai Róbert (Citroen C3 WRC) 1:12,32,5
Német Gábor – Németh Gergely (Skoda Fabia RS Rally2) +18,6
Turán Frigyes – Zsiros Gábor (Skoda Fabia RS) +26,9
Tóth Tibor – Szabó József (Skoda Fabia RS Rally2) +2:54,0
ifj. Ranga László – Czakó Janek (Skoda Fabia R5) +3:03,0
Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes (Citroën C3 Rally2) +3:13,2
A Országos Rallye Bajnokság állása az 58. Mecsek Rallye után:
1. Német Gábor – Németh Gergely (Skoda Fabia RS Rally2) 100 pont
2. Tóth Tibor – Szabó József (Skoda Fabia RS Rally2) 78.5 pont
3. Turán Frigyes – Zsiros Gábor (Skoda Fabia RS) 64 pont
4. Bodolai László – Deák Attila (Ford Fiesta R5 MkII) 56.5 pont
5. Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia RS) 53.5 pont
58. Mecsek Rallye, Historic, Ideiglenes végeredmény:
Schwalm Benjamin – Feitner Viktor (Lada 10074) 1:28:28,1 p.
Plesz Márk László – Dombai Szabolcs (Lada VFTS) +58,7 mp.
Varga Zoltán – Endrész István (BMW E30 M3) +1:24,3
Forrás: mecsekrally.com
matezsoltee