Szeretnénk felvenni a tempót
A Balogh János-Szőke Tamás páros körül felgyorsultak az események, mivel az előttünk álló hétvégén kezdetét veszi a 2018-as rali bajnokság és az új csapatfelállás a szezonnyitó Eger ralin debütál. A pár napja még lezúduló hó izgalmakkal töltött el mindenki, de mára a gyorsasági szakaszok nyomvonalai letisztultak és semmi akadálya nincs annak, hogy jó versenyt fussanak az indulók, köztük Jani és Tomi is.
A páros két teszten van túl ahol pozitív élményeket gyűjtöttek a Skoda Fabia R5-ösről, valamint egymásról is, hiszen ezen a versenyen ülnek először egymás mellett és dolgoznak közösen egy kabinban.
Balogh Jani: „Egy hete elkezdődött az érdemi munka, az üléspróba után végre az autópróbán is túl vagyunk. Múlthét végén tartottunk egy tesztnapot, valamint a csütörtöki hivatalos, a szervező által biztosított lezárt pályás próbán is részt vettünk Domaházán, ahova már teljes harci díszben érkeztünk a Skodával. A gumiabroncsokról szerettünk volna tapasztalatokat gyűjteni, ami sikerült is és olyan információkkal felvértezve távozhattunk, amire már építkezhetünk a verseny folyamán. A időjárás tekintetében homogén körülményekre számítunk, ami az aszfaltról már nem mondható el. Az éjjeli alacsony hőmérséklet a reggeli szakaszokon inthet óva bennünket, hiszen a tavasz még várat magára, amit jól mutat az is, hogy van olyan helyszín ahol az út szélén még havas domboldalak fogadják az oda kilátogató nézőket.”
Tavaly Jani már két versenyt is teljesített R5-ös autóval, azonban még koránt sem állnak tegező viszonyban egymással.
Balogh Jani: „Nagy önuralomról kell majd tanúbizonyságot tennem, hogy fokozatosan tudjunk fejlődni és ne harapjam túl már az elején és ne bosszulja meg önmagát a meggondolatlan gyors autózás. Szeretnénk a kezdő szintét minél magasabbra lökdösni és onnan tovább fejlődni.”
Az idei Eger rali programja komoly kihívást állít a versenyzőpáros elé. Hét különböző pályát és húsz gyorsasági szakaszt kell teljesíteni ahhoz, hogy a Dobó téren felállított céldobogón átgurulhassanak.
Balogh Jani: „Az első nap vízválasztónak tűnik a négy gyorsaságis körök miatt, ami a gumiválasztást rendkívül fontos szerepbe helyezi. Reggel még felfagyásokra számíthatunk, estére pedig a visszahűlt aszfalton több szakaszt is sötétben kell teljesítenünk. A kihívás mindenkinek adott, szép számban gyűltek össze az ellenfelek is és kellő mennyiségű vetélytárssal kell megmérettetnünk. Szeretnénk hibamentesen, koncentráltan és kívülről is szemrevalóan, jól autózni és ebből a lehető legjobbat kihozni. Izgalmas verseny vár mindenkire ez nem kérdés!”