Sokat kell majd improvizálni
A tavalyi Peugeot 208 R2 bajnokságot nyert Jánosa Ákos, új autóval és navigátorral vág neki a szezonnak Egerben. Álmodtak maguknak 2019-re egy eredményt, már csak szépen fel kell építeniük.
Pár nap múlva ismét be kell lakni egy új verdát?
– Igen, ez így van, egy majdnem nullkilométeres autóval fogunk Egerben indulni. Amibe pár kilométert sikerült varázsolni a tegnapi hivatalos teszten. Már izgatottan várjuk, hogy mit tartogat számunkra ez az év autóversenyzés szempontjából. Új dekorációt kapott a jelenlegi Peugeot 208 R2, mert szeretek mindig kicsit megújulni. Most még szokatlan, de nem is ez a legfontosabb, hanem amit majd belül tudunk alkotni.
Az új autóhoz, új navigátor dukál?
– Sajnos Attila nem tudta bevállalni az idei összes versenyt, ami érthető, nagyon nehéz ezt egy munkahellyel összeegyeztetni. Rengeteg szabadság rámegy. Ezért úgy döntöttünk, ha találunk teljes szezonra navigátort, akkor átadja a helyét. Itt jött képbe a Szőke Tamás, akivel beszélgettünk erről a lehetőségről, úgyhogy ő diktálja mostantól az itinert. Az ő neve nem ismeretlen a raliban, több pilóta mellett megfordult már. Az első benyomások jók, Eger után elmondom, milyen mikor feszültség alatt kell együtt dolgoznunk. Természetesen össze kell szoknunk, de azt gondolom nem lesz baj.
Vannak kérdőjelek a fejedben?
– Azok mindig előkerülnek ilyenkor. Nehéz így év elején megmondani, hogy mi a célunk, de nem hiszem, hogy bárkinek újdonság lesz, ha azt nyilatkozom… ismét, ott kell valahol az elejében autózni. Aki teljes bajnokságot tervez, annak minden versenyről jó eredménnyel kell hazatérnie. Ez alatt pedig azt értem, hogy az első három hely fér bele csak.
Szépen bővült a Peugeot 208 R2 Kupa, van miért aggódnia a tavalyi bajnoknak?
– Ez inkább kíváncsiság, mint aggódás. Egyértelműen senki nem tudja megmondani előre, hogy ki mennyire lesz ügyes vagy gyors, de a többi pilótát ismerve, felkötjük a gatyánkat, és csináljuk a dolgunkat a legjobb tudásunk szerint. Egerben mindenki felméri majd az erőviszonyokat. A versenykiírás alapján a szokásos pályákat fogjuk járni, kivéve Szuha, ami új nekem. Nagyon sokat kell majd improvizálni, és minden gyorson kiválóan, Szuhán pedig jól kell teljesíteni, illetve nem szabad defektet kapni, de az elspórolás sem fér bele. Ezt így megálmodni klassz, de ott mindent egyszerre kontroll alatt tartani, na az, ami soha nem passzol az előre elképzelt dolgokkal.
Reklámpartnereink:
D Safety Engineering & Consulting Kft. – Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás; Aluschlosser Kft. – Alumínium nyílászáró szerkezetek gyártása; Gyopár 2000 Kft. – Fémmegmunkálás; Artiger Kft. – Töltőállomás üzemeltetés; Bánka Transport – Közúti árufuvarozás; Kamiker Kft. Nyomda; ConTruck Kft. – Tengeri konténerszállítás; Asonáj 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Tétény-Ker Kft. – Épületgépészet, Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; CSMBT. Kft. – Fémmegmunkálás; Luxor-Szinter Kft. – Porfestés-Szemcseszórás; Triskelion Group Kft – Autóalkatrész Kereskedelem; Duna Logistic Kft. – Szállítás, Raktározás; ECS Hungary Kft. – Építőipari kivitelezés; Várkörnyéke Kft. – Építőipari kivitelezés; HK Trans Kft. – Ömlesztett áruszállítás; HSC Motor Kft. – Mezőgazdasági Gépek; Berti-Klaus Kft. – Közúti áruszállítás; Szatmári Kft. – Épületgépészet; Consult Team Kft.; Ferro Press Kft. – Fémipari szolgáltatás; Signal Print Kft. – Nyomdaipar; GPR & PARTNERS Kft. – Tanácsadás; Decran Hungary Kft. – Húsfeldolgozás; Ecover Global Trade Kft. – Húsfeldolgozás; Ali-Transport Kft. – Áruszállítás; Pedro 2006 Kft. – Áruszállítás; Inker Bt. – Áruszállítás; Simon Zoltán E.v. – Áruszállítás;
Szöveg: Tiba Anita