Interjúsorozat Holczer Danival
Reformgondolatok az autósportért – VII. rész, a média
A korábbiakhoz képest nagyon sok mindent másképp kellene csinálni a hazai autósportban, mint eddig. Legalábbis így gondolja Holczer Dániel, aki hosszú ideig volt a miskolci Balogh János navigátora, versenyzőtársa. Korábban más felállásban számos magyar – és nemzetközi futamon szerepelt sikeresen, de sportbíróként, sportfelügyelőként és volt elnökségi tanácsadóként is számíthatott rá a magyar rali és az MNASZ. Holczer Dániel a megújulás érdekében, összeállított egy nyolc pontból álló csomagot, amelyet egy interjú sorozatban igyekszünk vele részleteire bontani. A hetedik részben sportágat körülölelő média tevékenység került szóba.
– A hazai autósport népszerűsítése nagyrészt a média kezében van. Hogyan lehet őket még inkább megszólítani?
– Korábban már kitértünk rá, de fontos hangsúlyozni: szükség van az MNASZ-ben, egy jólműködő Marketing- és Médiabizottságra. Ha ez a bizottság a célnak megfelelően működik, akkor minden működik. A második opció, hogy egy promóter megvásárolja a szövetség vagyonértékű jogait, és a saját jólfelfogott érdekeitől vezérelve média birodalmat épít. Mindkét út járható. A hangsúly a hatékonyságon van. Utóbbi esetben számolni kell azzal, hogy komoly érdekek sérülnek, de ez ebben az esetben a szükséges rossz. Egy egységesen kommunikáló autósport ugyanis mindannyiunknak a közös érdeke.
– Talán ezen a területen a legkisebb a lemaradás?
– Igen. Ennek talán az az oka, hogy tizenöt évvel ezelőtt itt voltunk a legnagyobb előnyben, igy kevéssé maradtunk le.
– Mi az, amit a nemzetközi trendekből a magyar autósportba át lehet ültetni a média vonalán?
– Fontos lenne, hogy az MNASZ újra a helyén kezelje a média képviselőit. Minden esztendőben ismét ki kellene írni azokat a versenyeket, amelyek az év sajtóanyagára, vagy sportfotójára vonatkozik. Vissza kellene hozni a korábban jól működött sajtó reggeliket. Talán egy kicsit biztonságosabb, jobban látható, divatos fotósmellényeket kellene csináltatni. Olyat, amelyet büszkén hord az arra érdemes tulajdonosa, ami egy fontos lépés afelé, hogy visszaállítsuk a tényleges és ellenőrzött akkreditációs rendszert.
– Jelenleg is működik a kommunikációval foglalkozó munkabizottság az MNASZ-en belül, Mennyire sikeres a tevékenységük?
– Tényleg működik? Elnézést kérek mindenkitől, nem vettem észre!
– Talán egy évtizede még elképzelhetetlen volt élő közvetítés a rali versenyekről. Most viszont már ez is valóság.
– Ráadásul élen járunk a dologban. Profi, nemzetközileg elismert és kipróbált stáb várja a megrendeléseket. Jó döntés volt a most már másfél évtizedes együttműködés elindítása a RallyeRádioval, mára nélkülözhetetlen kellékeivé váltak az autósportnak.
– Jelenleg is nagyon sok média-munkatárs vesz részt egy-egy futamon. Kell ezt a rendszert tovább szigorítani, átalakítani?
– Ehhez egyértelműen hozzá kell nyúlni. A teljes média és kommunikációs rendszer rég elavult. Egy motivációs szisztémán alapuló, pontozásos rendszert kell kiépíteni, ami generálja média-megjelenéseket és ösztönzi a munkatársakat. Az átalakítás nem feltétlenül szigorítás, de hagy döntsük el azt, hogy kikkel szeretnénk együtt dolgozni. Más területhez hasonlóan egy komplett média tervre, koncepcióra is szükség van, amint tudjuk, megfelelő pillérek nélkül nehéz építkezni.