A várakozásnak vége, itt az ideje, hogy elkezdődjön a csata – pontosabban a “Technológiák csatája”, mivel az FIA Rallycross Világbajnokság teljes gőzzel vág neki az izgalmas és innovatív új korszakának Svédországban, a sportág legendás “Magic Weekend”-jén (július 6-7.).
A rallycross 57 éves, illusztris történetében először fordul elő, hogy 2024-ben elektromos és fenntartható módon működő, belső égésű motorral hajtott autók versenyzői mérkőznek meg egymással a világbajnoki címért a szezon végén.
A rallycross egyik legikonikusabb pályája, a Höljes Motorstadion – amely a svédországi Värmland erdő mélyén, a norvég határhoz közel fekszik – méltó helyszín egy ilyen úttörő premierhez, és az izgalom egyre növekvő lázban ég.
A téli holtszezonban számos változás történt. A Hoosier Racing Tire a bajnokság kizárólagos gumiszállítójaként csatlakozik a küzdelemhez, és az átdolgozott formátum azt jelenti, hogy a versenyzők mostantól nem az időeredményekért, hanem a helyezésekért küzdenek, és minden egyes futamon bajnoki pontokért játszhatnak.
A szezon kezdet előtti tesztek betekintést nyújtottak a formaidőzítésbe, a referencia időket tanulmányozva az élen egy ismerős név állt, bár egy kevésbé ismerős autóval. A hatszoros világbajnok Johan Kristoffersson az elektromos Volkswagen RX1e-t egy fenntarthatóan működő, belső égésű motorral hajtott VW Polo KMS 601 RX-re cserélte 2024-re, és a svéd mindkét nap a hét elején a tempót diktálta, amikor is a rendkívüli hetedik bajnoki címére való törekvését tekintélyt parancsoló módon kezdte meg.
Kristoffersson partnere a frissen átnevezett KMS – HORSE Powertrain csapatnál Ole Christian Veiby lesz, az Arvika-i székhelyű alakulat két elektromos RX1e autóját pedig a háromszoros dobogós Gustav Bergströmre és a World RX-ben debütáló Sondre Evjenre bízzák, aki a FIA Rallycross Európa-bajnokság csúcsranglistáján is győzött.
A Hansen World RX Team szeretné visszaszerezni a csapatok trófeáját, amelyet legutóbb 2021-ben szerzett meg, és a testvérek, Kevin és Timmy Hansen ismét a két Peugeot 208 RX1-esükben ülnek a volánnál. Miután a tavalyi szezonban karrierje legjobb második helyét szerezte meg, Kevin Hansen célja, hogy idén még egy helyet javítson, míg a 2019-es világbajnok Timmy Hansen arra pályázik, hogy visszavágjon a csalódást keltő 2023-as évnek.
A CE Dealer Team by Volvo Construction Equipment hasonlóképpen továbbra is szilárdan elkötelezett az elektromos út mellett, mivel Niclas Grönholm és Klara Andersson visszatér a harmadik egymást követő kampányra. A finn a címvédésre törekszik, miután háromszor egymás után harmadik lett, svéd csapattársa pedig arra a lenyűgöző fejlődésre szeretne építeni, amellyel 2022-ben Portugáliában dobogós helyezést ért el, és tavaly novemberben Hongkongban először végzett az élen egy időfutamban.
Az Euro RX1-es verseny győztese, René Münnich egy feltűnő új SEAT Ibizával tér vissza az ALL-INKL.COM Muennich Motorsporthoz, a francia Anthony Pelfrene pedig egy merészen feldíszített JDM Raptor Racing Peugeot 208 WRX-szel egészíti ki a mezőnyt.
A kihagyhatatlan világbajnoki futamok kettős programja mellett a Ferratum World RX of Sweden hasonlóan otthont ad az RX2e, az Euro RX1 és az Euro RX3 támogató sorozatok versenyeinek is, és a non-stop izgalmakat élőben közvetíti az úttörő Rally.TV közvetítő platform.
Az eseményről további információkat, többek között a hétvégi menetrendet és mind a négy kategória nevezési listáját itt találod. Jegyek továbbra is kaphatók a helyszínen.