
Round 01, Rallye Monte-Carlo
23 – 26 January 2025
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
A Hyundai Motorsport a harmadik helyen áll a 2025-ös FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonjának első fordulójának harmadik napját követően a Rallye Monte-Carlón.
Ott Tänak a negyedik helyre lépett előre az összesített tabellán, mindössze egy hellyel lemaradva csapattársa, Adrien Fourmaux mögött.
A világbajnoki címvédő Thierry Neuville-nek további problémái voltak a szombati szakaszokon, de így is a nyolcadik helyen hozta haza a Hyundai i20 N Rally1-et.
Gap, Franciaország
, 2025. január 25. – A Hyundai Motorsport a 2025-ös FIA WRC szezon első fordulóján a Rallye Monte-Carlón azzal a céllal vágott neki, hogy dobogós helyezést érjen el a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő raliversenyén. Adrien Fourmaux, aki első versenyén indul a Hyundai Shell Mobis World Rally Team színeiben, a harmadik helyről vág neki a rali utolsó napjának, megelőzve csapattársát, Ott Tänakot a negyedik és Thierry Neuville-t a nyolcadik helyen.
A verseny harmadik napjára egy új, hat szakaszból álló kihívást vezettek be: La Motte-Chalancon / Sainte-Nazaire (SS10/13, 27,00 km), Aucelon / Recoubeau-Jansac (SS11/14, 15,48 km) és La-Bâtie-des -Fonts / Aspremont (SS12/15, 17,85 km). Biztonsági okokból az Aucelon / Recoubeau-Jansac eredeti hosszát 20,85 km-ről a jelenlegi hosszra csökkentették, hogy a verseny folytatódhasson.
A Hyundai Motorsport vezetői a Monte-Carlo Rallye-n továbbra is az újonc Fourmaux és a másodpilóta Alexandre Coria. A francia duó a szombati nap folyamán végig versenyben volt Elfyn Evansszel, és az optimális gumiválasztással párosított egyenletes teljesítményüknek köszönhetően a harmadik helyen értek célba, mindössze 4,3 másodperces lemaradással az előttük haladó autóhoz képest. Mivel az első három helyezettet mindössze 24,6 másodperc választja el egymástól, a csapat holnap arra fog összpontosítani, hogy minél több pontot gyűjtsön mind az összesített, mind a szupervasárnapi tabellán.
Miután a verseny első két napján küzdöttek az autóval való összhangért, a délelőtti szervizelés során megtalálták a megfelelő beállításokat, így Tänak és segédpilótája, Martin Järveoja emlékezetes teljesítményt nyújtottak a szombati szakaszokon. Annak ellenére, hogy a 10. szakaszon nehézségekbe ütköztek, az észtek négy szakaszgyőzelmet szereztek a nap hátralévő öt szakaszából – köztük egy jelentős, kilenc másodperces győzelmet a 14. szakaszon. A nap utolsó szakaszán Fourmaux-val és Evans-szal vívott párbaj azt jelentette, hogy a csapat 33,9 másodpercről 27,1 másodpercre csökkentette lemaradását az első helyezetthez képest a vasárnapra, ahol remélik, hogy a dobogós helyekre törnek be, és jelentős pontszámot szereznek.
A Neuville és Martijn Wydaeghe alkotta belga páros próbára tette a francia aszfalton. A napjuk rosszul indult a 10. szakaszon, amikor egy elektromos probléma miatt a Hyundai i20 N Rally1-es autójuk körülbelül 1,4 kilométerrel a nap első szakaszán megállt. A csapat kénytelen volt újraindítani az autót, mielőtt nem sokkal később újra elindult volna. A dolgok kezdtek felfelé ívelni a Hyundai-ok számára, és a duó a 12. és a 14. szakaszon két első három helyezést ért el, hogy növeljék a különbséget a legközelebbi versenytársakhoz képest – annak ellenére, hogy az utóbbi szakaszon egy sziklafalba ütköztek. A regnáló világbajnokok a szupervasárnapra helyezik át a hangsúlyt, mivel autójukat az összesített nyolcadik helyen hozzák haza.

Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (#16 Hyundai i20 N Rally1)
– A francia páros megtartotta a helyét a legjobb háromban a verseny utolsó napja előtt
– Fourmaux/Coria a szupervasárnapra koncentrál a Hyundai Motorsport első versenyén
Fourmaux : A Rallye eddig Monte-Carlo eléggé hullámvasút volt a számunkra. Nem voltam túl elégedett a délutáni tempómmal, nehezen találtam a tapadást. A holnapi nap nagy nap lesz; tartottunk egy elfogadható különbséget Elfynhez képest, de aztán Ott [Tänak] ma délután nagyon erősen felzárkózott, szóval majd meglátjuk, mi lesz. Ma nagyon jó tempót diktáltunk, úgyhogy arra fogunk koncentrálni, hogy megértsük, miért nem sikerült ugyanezt elérnünk délután. A holnapi nap nagy kihívás lesz a várható esővel és a lehetséges jeges helyekkel, szóval érdekes lesz a verseny.

Round 01, Rallye Monte-Carlo
22-26 January 2025
Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
Ott Tänak/Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 N Rally1)
– A jobb érzés lehetővé tette a duónak, hogy egy helyet javítson az összesített tabellán
– Az észtek a szombati hat szakaszból négyet megnyertek
Tänak : „Ez egy nagyon pozitív délután volt. Végre megtaláltam a jó érzést az autóban, és azonnal jó ritmusba kerültem, hogy valóban jól érezzem magam. A jégkém csapat nagyon jó munkát végzett ezekben a nagyon trükkös körülmények között, különösen az utolsó szakaszon, ami segített abban, hogy megtaláljam az önbizalmamat. Ma délelőtt megtaláltuk, hogy merre menjünk a beállításokkal. Egyáltalán nem volt kilométerem ezzel a gumival, így nem tudtuk, hogy milyen irányba menjünk, de kezdtük megérteni, és elkezdett működni számomra. Szeretném tartani a jó ritmust, és jól érezni magam holnap az autóban.”

Round 01, Rallye Monte-Carlo
22-26 January 2025
Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#1 Hyundai i20 N Rally1)
– Elektromos probléma a nyitószakaszon akadályozta a legénység szombati haladását
– A belgák az utolsó napra azzal a céllal mennek, hogy kihasználják a szupersárnapi pontrendszert
Neuville: „Kicsit meglepődtünk, nem tudtuk, hogy nedves lesz az a kanyar, de nem volt semmi komoly. Nem tudom, hogy a mai haladásunk elég lesz e ahhoz, hogy a holnapi napunkat maximalizáljuk, mert az időjárási körülményeknek nagy hatással lehetnek rá. A lehető legjobban fel kell készülnünk, és változtatnunk kell a beállításokon, mert a dolgok nem úgy érződnek az autóban, ahogy kellene. Talán kicseréljük a sebességváltót, aztán meglátjuk, hogy állnak a dolgok reggel – a szupervasárnappal és a Power Stage-el.
A Hyundai Motorsport technikai igazgatója, François-Xavier Demaison: „A mai egy jobb nap volt a csapat számára. Thierry-nek több problémája is volt ma reggel, és a szakasz során vissza újra kellett indítania az autót, amiért a mi részünkről szeretnénk elnézést kérni tőle. A nap hátralévő része a koncentrációról és a felkészülésről szólt az utolsó napra és a Power Stage-en való végső nekifutásra. Ott a slick gumikon volt, ami lehetőséget adott neki, hogy javítson a tempóján, és egy igazán erős szakaszidővel fejezze be a napot, amivel holnap ismét harcba szállhat. Adriennek nagyon jó napja volt. Követte a tervet, amit vele készítettünk, és lépésről lépésre javult, hogy megismerje az autót és a csapatot, így olyan helyzetbe került, hogy a rali végéig harcolni tudjon. Erős csapatmunkára van szükség ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményt hozzuk haza, célunk, hogy a lehető legtöbb pontot hozzuk ki a szupersárnapi pontokból”.
A vasárnapi program:
– A Rallye Monte-Carlo utolsó napján visszatér a szupersárnap, három 50,90 km-es szakasszal.
– Az Avançon / Notre-Dame du Laus (SS3/16, 13,97km) és a Digne-les-Bains / Chaudon-Norante (SS1/17, 19,01km) után a második körben Power Stage következik La Bollène-Vésubie / Peïra-Cava (SS18, 17,92km) is szerepel.