Paddon kétszeres ERC bajnok, Mabellini első győzelmét aratta

Paddon kétszeres ERC bajnok, Mabellini első győzelmét aratta

MEGOSZTÁS
Champions during the FIA European Rally Championship in Katowice, Poland on 13, October 2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202410130263 // Usage for editorial use only //

Hayden Paddon és Andrea Mabellini voltak a nagy győztesei, az izgalmas 2024-es FIA Rali Európa-bajnokság szezonzáró futamának az akciódús Rally Silesia – nak.

Mabellini futamgyőzelmet aratott Virginia Lenzi navigálása mellett, míg Paddon John Kennard-dal a harmadik helyen végzett, és ezzel megvédték ERC bajnoki címüket.

Paddon csapata a BRC Racing Team megnyerte a csapatok FIA Rallye Európa-bajnokságát, a Michelin pedig a gumiszállítók FIA Rallye Európa-bajnokságát. (Az összes eredményt az FIA végleges megerősítésétől függ.)

Mabellini az MRF Tyres csapat színeiben – Škoda Fabia Rally2 Evo – szombat este 6,8 másodperccel volt lemaradva Paddon mögött, de a vasárnapi nyitó szakasz végére 5,3 másodpercre megközelítette Hyundai i20 N Rally2 riválisát.

Paddon a 10. szakaszon visszavágott, és 6,1 másodperccel vezetett a döntő 11. szakasz előtt, amely az első futás volt az esős sziléziai vajdasági Power Stage-en. A nedves körülmények között Mabellini 8,0 másodperccel gyorsabb volt Paddonnál, így 1,6 másodperccel vezetett először egy ERC-versenyen.

Az olasz a lágy keverékű száraz és nedves abroncsokból álló keresztezett gumikeveréket választotta, és az előnyét kihasználva átvette a vezetést, amit nem is adott vissza, annak ellenére, hogy a 11,87 km-es táv vége felé közeledett a korláthoz.

„Nagyszerű érzés” – mondta a 25 éves Mabellini, aki 18,3 másodperces előnnyel szerezte meg a győzelmet, és ezzel a szezon nyolcadik különböző győztese lett. „Az utolsó 11 kilométer volt életem leghosszabb kilométere. Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani. Hihetetlen utazás volt. A Rally5-ről, majd a Rally4-ről, a Rally2-ről indultunk tavaly, nagyon-nagyon boldogok vagyunk.

„Először is szeretnék köszönetet mondani Virginek, mindig figyelt rám, mindig jól éreztem magam az autóban, szóval köszönöm neki. Köszönöm az összes szponzornak, az egész csapatnak és különösen az MRF Tyres-nek, akik a kezdetektől fogva hittek bennem és Virgiben”.

Paddon, aki a SS11-et a közepes keverékű és a nedves időjárású Pirelli abroncsok keverékével vágott neki, további hátrányt szenvedett Mabellinivel szemben egy fél megpördüléssel és egy túlcsúszással a SS13-on, amelyet 12,1 másodperccel Mabellini mögött teljesített, bár a második egymást követő ERC koronával a zsákban.

„Kalandos volt a szakasz” – mondta az új-zélandi pilóta. „A második kanyarban egy padkán letértünk a vonalról, és eléggé meghasaltunk. Csak ültem ott teljes gázzal, próbáltam kijutni, vissza kellett tolatnom, újra elindultam, és ott 15-öt [másodpercet] vesztettünk. Aztán pár km-rel később egy kereszteződésben egyenesen átmentem a korlátokon, le kellett mennem az útra, körbe kellett fordulnom, vissza kellett jönnöm. Nem hiszem, hogy volt még ennyi kalandom egy szakaszon, szóval valószínűleg jó 20 másodpercet vesztettünk. Trükkös körülmények ellenére itt vagyunk.

Podium during the FIA European Rally Championship in Katowice, Poland on 13, October 2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202410130317 // Usage for editorial use only //

Paddon az ERC cím duplájáról így nyilatkozott: „Nem akartam kockáztatni a bajnoki címet azzal, hogy ma belekeveredek egy küzdelembe, csak haza akartam hozni az autót. Tudtam, hogy miért vagyok itt, és a bajnoki cím rendkívül fontos. Egész évben ezért dolgoztunk. A szezon nagy részében a falhoz álltunk a teljesítménybeli lemaradásunkkal, de a csapat keményen dolgozott azon, hogy ezt visszahozzuk, és az elmúlt néhány raliversenyen sikerült is visszahoznunk.”

A Motorsport Ireland Rally Academy által támogatott Jon Armstrong pénteken két, vasárnap pedig öt szakaszgyőzelmet aratott, köztük a Power Stage-et, és a második helyen megszerezte első ERC dobogóját, miután a második napot a hetedik helyről indítva a hetedik helyről küzdötte le a rendkívül óvatos Paddont a 14. szakaszon. Armstrong a Pirelli abroncsokon versenyző Ford Fiesta Rally2 volánjánál 1,5 másodperccel előzte meg Paddont, a hazai hős Miko Marcyk pedig 5,8 másodperccel maradt le mögötte.

Az M-Sport versenyzője még közelebb is kerülhetett volna az élre, ha nincs egy időigényes technikai probléma a 2. szakaszon és egy félpördülés a 3. szakaszon.

A Michelin-felszerelésű Marczyknak eközben a negyedik hely is elég volt ahhoz, hogy bebiztosítsa a harmadik helyet az ERC versenyzők végső értékelésében.

Mathieu Franceschi szerezte meg a második helyet Paddon mögött, miután ötödik lett a Szilézia Rallyn, míg Yoann Bonato a hatodik helyen fejezte be a súlyos sérüléséből való visszatérését.

Grzegorz Grzyb a hetedik helyen végzett, míg Jarosław Szeja nyolcadikként szerezte meg első lengyel bajnoki címét. Zbigniew Gabryś és Philip Allen egészítette ki a top 10-et.

Simone Tempestini a harmadik helyen kezdte a második szakaszt a Team MRF Tyres számára, de 4,6 km-rel a 11.46-os Marklowice Górne-i teszt kezdete után ma reggel nagy sebességgel letért az útról.

Champions during the FIA European Rally Championship in Katowice, Poland on 13, October 2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202410130291 // Usage for editorial use only //

1. Mabellini/Lenzi – Škoda Fabia RS Rally2 1:45:28.9
2. Armstrong/Treacy – Ford Fiesta Rally2 +18.3
3. Paddon/Kennard – Hyundai i20 N Rally2 +19.8
4. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +24.1
5. fFranceschi/Malfoy – Škoda Fabia RS Rally2 +53.1
6. Bonato/Boulloud – Citroën C3 Rally2 +1:29.1
7. Grzyb/Binięda – Škoda Fabia RS Rally2 +1:55.9
8. Szeja/Szeja – Škoda Fabia Rally2 evo +2:16.3

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ