Hayden Paddon a JDS Machinery Rali Ceredigionon aratott dominánsgyőzelmével ma (vasárnap) a hetedik különböző győztes lett a nyolc eseményből álló 2024-es FIA Rali Európa-bajnokság szezonjának.
A Pirelli abroncsokkal felszerelt BRC Racing Team versenyzője, aki ezzel a győzelmével megerősítette a második egymást követő ERC-címére való törekvését, az elejétől a végéig vezette a látványos aszfaltos versenyt, mivel a bajnokság 2016 óta először tért vissza az Egyesült Királyságba.
Andrea Mabellini megszerezte első ERC-s dobogós helyezését az MRF Tyres csapat számára, miután a Power Stage-en a negyedikről a második helyre jött fel, míg a Michelin abroncsokon Mathieu Franceschi a májusi Rally Islas Canarias óta először állhatott fel a dobogóra, annak legalacsonyabb fokára.
Az új-zélandi Hayden Paddon és navigátora John Kennard a vasárnapi záró napot – négy szakasz – 1 perc 18,7 másodperces előnnyel kezdte meg Chris Ingram, az ERC 2019-es bajnoka előtt, miután a szombati nyolc szakaszból egy kivételével mindet megnyerte.
Amikor azonban Ingram a nap első szakaszán súlyosan bukott, Paddon előnye az élen 1 perc 30,8 másodpercre nőtt. Még akkor is, amikor a 13. szakaszon a kezdődő eső miatt csúszós körülmények és változó tapadási szintek uralkodtak, Paddon megőrizte nyugalmát, és a Power Stage győzelemmel – és öt bónuszponttal – bővítette a Walesben elért lenyűgöző eredményeinek listáját.
Az október 11-13. között megrendezésre kerülő, teljesen új Szilézia Rally Lengyelországban 27 ponttal vezet az ideiglenes tabellán Franceschi előtt. Mivel a maximális 35 pont még mindig elérhető, Paddon második egymást követő ERC-koronája még korántsem biztos.
„Nagyon jó hétvége volt” – mondta Paddon, aki a Hyundai i20 N Rally2-t 1 perc 47,3 másodperces előnnyel vezette győzelemre. „Minden úgy ment, mint a karikacsapás. Ez teljes mértékben a csapat srácainak dicséretére válik, mert egész évben keményen dolgoztak azon, hogy az autóval jól beállítsák a dolgokat, és minden nagyon jól működött, még ezen a hétvégén is. Nem csak az autó, de a gumik is jól működtek a körülményekhez képest – az itiner és John, az aut, amikor minden működik, akkor könnyű. Már jó ideje hajszoltuk ezt az érzést, és végre ezen a hétvégén meg is kaptuk.”
A harmadik helyezett Franceschi mögött Miko Marczyk a Power Stage-et a második helyről kezdte, de a kétszeres lengyel bajnok nem tudta tartani magát, és be kellett érnie a negyedik hellyel. Ezzel Marczyk is kiesett a címvédésből, így a lengyelnek esélye sincs arra, hogy októberben, a hazai versenyén megelőzze Paddont.
„Négy nedves gumit és két slick gumit vittünk magunkkal [az utolsó körre]” – mondta Franceschi. „A kör első szakasza teljesen vizes volt, és ott egész jó munkát végeztünk. De két óra volt a Power Stage előtt, és úgy döntöttem, hogy maradok a nedves gumikon. Valószínűleg ha két slicket tettünk volna fel, akkor [a dobogó] megszerezhető lett volna”.
Jon Armstrong az első nap többszöri késés után visszavágott az ötödik helyen az M-Sport Ford Fiesta Rally2-vel, és menet közben megszerezte első ERC szakaszgyőzelmét, majd Callum Devine és a kétszeres Rali Ceredigion győztes Osian Pryce következett. Matt Edwards a nyolcadik, Meirion Evans a kilencedik helyen végzett, a top 10-et pedig a FIA ERC3-győztes Jakub Matulka zárta. Keith Cronin, aki az első szakasz után ötödik volt, a 11. szakaszon kiesett.
A 2024-es FIA Rali Európa-bajnokság címről döntő Rally Silesia Rallyt október 11-13. között rendezik meg Lengyelországban.
matezsoltee