Ogier vezet Törökországban, Neuville, Tänak katasztrófális napon van túl

Ogier vezet Törökországban, Neuville, Tänak katasztrófális napon van túl

MEGOSZTÁS

Az első mai gyors után a VB éllovasa Tänak elismerte, hogy “Ebben a pozícióban semmi esélyünk.”, míg Ogier az SS8 Yeşilbelde 1 – 33.00 km – után 16.7 másodperccel verte csapattársát Esapekka Lappit és felzárkózott mögé 1.0 másodpercre. Neuville benézett egy kanyart és az oldalára borulva több, mint négy percet kapott.

Az SS9 szakasz előtt következett a Tänak/Jarveojä tragédiája. A motorvezérlő egység hibája (ECU) miatt megadta magát a Toyota Yaris WRC.  Ott Tänak: A reggeli első gyors után az autót nem tudtuk beindítani, így nem tudtunk odaérni a következő gyors rajtjába. Mindent megpróbáltunk a hiba elhárítása érdekében, de , nem sikerült elhárítanunk a hibát, úgy tűnik, hogy valamilyen belső – ECU – hiba lehetetett és nem tehettünk semmit. Természetes, hogy nagyon frusztrál ez a hiba ebben a pillanatban, amikor a VB címért harcolsz. Ez az eset megnehezítheti a helyzetünket, de nem reménytelen. Nincs mit tenni, ezt most el kell fogadnunk, jarnunk kell az utunk és folytatnunk kell a harcot. 

Thierry Neuville: Nehezen tudom leplezni a csalódásomat. Komoly erőket mozgósítottunk a bajnokságért, most pedig egy elkerülhető hibát vétettünk. Egy lassú és szűk jobbos, balos kombinációban történt. Azt hittem, hogy a porban látom a kanyart, de az nem az volt, hanem egy árok, ahol az oldalunkra borultunk. Több, mint négy percünkbe került, hogy az autót kerekeire visszatudtuk borítani. Ez van most. Tovább kell tolnunk és pozitívan gondolkodnunk. Többször láthattuk, hogy a helyzet gyorsan változhat, amikor a bajnoki harc ennyire szoros.

Ogier a nap során remek teljesítményt nyújtott és csapattársával Lappival meccselt az éllovasi pozícióért. A nap végére ez az előny 0.2 másodperc.

Sebastien Ogier: Mindig van egy kis kockázat az agresszív gumiválasztásban, de bíztam benne, hogy működni fog. A délután igazi kihívás volt, mert az utak “falták” az abroncsokat. A délutáni kört igencsak kopott abroncsokon fejeztem be. Ellenfeleinknek nehézségeik voltak, így holnap célba kell élnünk és be kell fejeznünk a futamot.

Esapekka LappiNem bánom, hogy nem vezetünk, volt egy kisebb hibám az előző szakaszon. Mivel a pontok Seb számára nagyon fontosak, ezért megpróbálom támogatni holnap. Egy nap van még hátra, így az ujjaim keresztben, megcsináljuk.

 

A délutáni kör gumiválasztása: Tidemand 5x kemény , a mezőny még versenyben lévő WRC pilótái 6x kemény abroncsot választottak.

A délelőtti kör gumiválasztásai: Tidemand / Suninen / Neuville / Mikkelsen / Tanak / Meeke / Latvala: 5x kemény. Sordo: 4x kemény, 2x közepes. Ogier: 3x közepes, 2x kemény. Lappi: 4x kemény, 1x közepes.

Négy gyorssal zárul, majd a Török Rally holnapi napja, 38.62 kilométer hosszúságban. A Marmaris 7.05 kilométeres gyorsot kétszer teljesíti, majd a mezőny, másodszor, mint a Power Staget. A programban a 11,32 km-es Gökçe és a 13,20 km-es Çiçekli szerepel még.

1. S. Ogier J. Ingrassia Citroën C3 WRC 3: 20: 12.0 ó
2. E. Lappi J. Ferm Citroën C3 WRC 0,2 s
3. A. Mikkelsen A. J æ ger-Amland Hyundai i20 Coupe WRC +1: 17.1 p
4. T. Suninen J. Lehtinen Ford Fiesta WRC +1: 26.9 p
5. D. Sordo C. del Barrio Hyundai i20 Coupe WRC +2: 24,7 p
6. JM Latvala M. Anttila Toyota Yaris WRC 3: 14.4 p
7. K. Meeke S. Marshall Toyota Yaris WRC 3: 29.5 p
8. T. Neuville N. Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC 4: 38,2 p
9. P. Tidemand O. Fløene Ford Fiesta WRC 6: 55,8 p

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ