Ogier folyamatosan próbálkozott a Fiesta beállításának változtatásaival kiegyenlíteni a hiányzó sebességet, de az új hátsó lökhárító és a diffúzor, a sima finn murván nem hozták a kívánt leszorítóerő növekedést.
A legfrissebb zuhanyhíradó alapján Ogier az aszfaltos ADAC Rally Deutschland 2018 – 08.16-19. – futamán a friss fejlesztésű aerocsomaggal áll rajthoz, amelyet az M-Sport Ford mérnökei tovább fejlesztenek.
Ogier Finnországban használta először új Sachs lengéscsillapítókat, a már szokásosnak mondható Reigerek helyett. A csapat fejlesztési tervében nem szerepelt, hogy új aszfaltlengéscsillapítókat használnának ebben a szezonban.
A Finn Rallyn sem Evans, sem Suninen nem vette át az Ogier féle fejlesztéseket. A csapat a négynapos verseny alatt egyetlen szakaszgyőzelmet sem tudott elérni.
Sebastien Ogier: A várakozásaink szerint jobbra számítottunk. Tavaly az autó nagyon jól teljesített. A csapat több szakaszt nyert, úgy nézett ki minden, hogy rendben vagyunk, de idén alaposan meglepődtem, hogy nem. Mi voltunk a leglassabbak. Egyszerűen nem tudtam mit tenni. Ki kell elemeznünk, hogy mi történt!
A frusztrált hétvége egyetlen pozitívuma, hogy Ogier 21 pontra tudta csökkenteni a hátrányát a bajnokságban Thierry Neuville mögött, aki még nála is rosszabb rallyt teljesített.
Ez az egyetlen pozitív dolog, amit ki tudtunk hozni a hétvégéből. Még mindig ez a fő célunk. A sok negatívum között legalább van egy kapaszkodóm. Igyekszem majd erre gondolni, hogy több pontot szerezzek, mint Thierry.
Hat ponttal közelebb vagyunk, ami jó dolog, elfogadom. De! Nagyon kiábrándító hétvégén vagyunk túl, amely alatt hiányzott a sebesség!
Fotó: www.msportmedia.dphoto.com
matezsoltee