Sébastien Ogier WRC pályafutása a végéhez közeledik, de a bakencslistája még nem teljes. A 80-as évek B csoportos autói közül egy Audi Quattro volánja mögé válik a hatszoros világbajnok francia, amely 1982-ben és 1984 világbajnoki címhez segítette Walter Röhlt.
Ez az autó forradalmasította a WRC-t. A világbajnokság B csoportos érája során az autók egyre erősebbek lettek és a látványban is a korszak „Istenei” voltak egytől-egyig. Az Audi 1985-ben mutatta be a Sport quattro S1 E2 „szárnyas szörnyet” , amely több, mint 500 lóerővel rendelkezett.
Nemrég láttam Mads-ot (Østberg) egy B csoportos Audin quattro-t vezetni, azt gondoltam akkor, hogy ez nekem is meg kell tennem egyszer. Gyakran kaptam ajánlatokat erre a legendás autóra, de mindig visszautasítottam a jelenre összpontosítva.
De néha előfordul, hogy a naptáram nem annyira zsúfolt, így megpróbálom a múlt tapasztalatait átélni én is. Lehet, hogy egy Peugeot 205-t is kipróbálok majd, ha lesz rá esélyem.
Ogier azt mondta, hogy élvezni fogja a B csoportos vasak más vezetési stílusát a jelen WRC-hez képest.
Nagyon különböznek azoktól az autóktól, amelyeket most vezetünk. Egyértelműen a valaha volt leggyorsabb autók voltak, amelyeket gyártottak, ám az akkori hatalmas erőt sokkal nehezebb kezelni.
A fékek, a felfüggesztések és a gumiabroncsok nem igazán voltak megfelelően adaptálódva a teljesítményhez., így igazán nem tudom, csak elképzelni, hogy megkora kihívás lehet ezeknek a gépcsodáknak a vezetése – tette hozzá a Toyota jelenlegi géniusza.
Ogier arról is beszélt, hogy miért a Monte Carlo Rallye, amelyet hétszer nyert meg zsinórban , miért a kedvenc WRC futama.
Ez a futam alapozta meg a versenyzés iránti szenvedélyemet. Nekem megadatott, olykor a szerencsével sem hadilábon állva, hogy nyerhettem itt. Gyakran beszéltem arról, hogy a szezon során ez adja nekem a legnagyobb megelégedést. Ha csak egyetlen futamot nyerhetnék, mindig ezt választanám!
matezsoltee