Ogier a 4. helyen áll az Acropolis Rally rendkívül nehéz első napja...

Ogier a 4. helyen áll az Acropolis Rally rendkívül nehéz első napja után

MEGOSZTÁS
Sebastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen on performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 6,September 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409060446 // Usage for editorial use only //

Sébastien Ogier a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pilótája a negyedik helyen áll az Akropolisz Rally Görögország rendkívül nehéz első napja után.

Az Akropolisz a durva és sziklás körülmények hírében áll, és a csapatok által a hét elején elvégzett pályabejárás alapján az idei futam az eddigi egyik legnehezebbnek ralinak ígérkezett. A pénteki lesz a rali leghosszabb versenynapja, 135,02 kilométert kell megtenni a Lamia környéki hegyekben, kétszer három szakaszos körben.

A TGR-WRT erősen kezdte az eseményt, mivel a vegyes gumistratégia az autóin jól működött a reggeli órákban. Ogier a Pirelli lágyabb keverékű gumijait használta, mint riválisai, és a legtöbbet hozta ki a plusz tapadásból, így a délelőtti három szakaszból kettőt megnyert, és 5,9 másodperces előnnyel indult a délelőtti szervizelésre.

Takamoto Katsuta szintén ragyogóan kezdett, mivel csak egy pótkerék volt nála, míg riválisai kettőt vittek, és a 2. szakaszt megnyerve 0,2 másodpercen belülre került az élen. Sajnos a harmadik szakaszon egy félreértett itiner bemondás miatt megsérült az autója jobb hátsó része, és megállni kényszerült. A csapat megkezdte az autó javítását azzal a céllal, hogy az újraindítás szabályai szerint visszatérhessen a versenyre.

Elfyn Evans (GB) Scott Martin (GB) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen on performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 6,September 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409060447 // Usage for editorial use only //

Elfyn Evans reményei a legjobb eredményre sajnos kettős csapást szenvedtek a délelőtt folyamán. Először is meg kellett állnia, hogy kereket és gumit cseréljen az SS1-en, majd a turbófeltöltővel kapcsolatos probléma korlátozta a rendelkezésre álló teljesítményt a kör hátralévő részében. Bár összesen több mint nyolc percet veszített, a csapat a délelőtti szervizelés során meg tudta javítani az autót, így délutánra visszatérhetett a normál sebességgel való versenyzéshez.

Ogier a délutánt egy újabb szakaszgyőzelemmel kezdte, amivel növelte előnyét, de a nap végén egy turbóhoz kapcsolódó probléma is hátráltatta: a csapat vizsgálja, mi okozta a látott problémákat. Ogier alig több mint két percre tudta csökkenteni a vesztett időt, így két nappal a vége előtt továbbra is látótávolságban maradt a dobogós helyekre.

Jari-Matti Latvala – csapatfőnök
„Az igazat megvallva nehéz nap volt számunkra. Sajnos vannak ilyen napok a motorsportban, és ezt néha el kell fogadni. Elfyn és Seb autóján is voltak problémák a turbóval, és jelenleg vizsgáljuk, hogy mi okozta ezeket. Sajnos ma reggel Taka is kiesett az élről. Ez csalódást keltő, de Seb elképesztő munkát végzett, hogy kevesebb időt veszített, mint amennyit vártunk az utolsó szakaszon, így még mindig folytatódik a játék. Lehet, hogy jelenleg nem néz ki olyan jól a helyzet, de ezek kemény szakaszok, és történhetnek olyan dolgok, mint amilyeneket ma is láttunk, szóval még fordulhat a kocka a jobbra. Csak tovább kell mennünk és meg kell őriznünk a hitünket.”

Elfyn Evans – #33 TGR Yaris Rally1 Hybrid
„Katasztrofális volt a reggeli rajt számunkra. Az első szakaszon defektet kaptunk: volt egy szűkület az úton, amiről tudtunk, és megpróbáltunk lelassítani miatta, de nyilvánvalóan nem eléggé. Aztán a vége felé erőveszteségünk volt, és nem voltunk biztosak benne, hogy mi az oka, de a csapat ebédidőben meg tudta oldani a problémát. Nyilvánvalóan nagyon nehéz most az elvesztett idővel, de a holnapi nap egy újabb lehetőség, hogy kipróbáljunk néhány dolgot az autóval, hogy jó érzésünk legyen, és a legfontosabb az lesz, hogy egy újabb hosszú napot vészeljünk át.”

Sébastien Ogier #17 TGR Yaris Rally1 Hybrid
„Elégedett voltam a délelőttömmel. Azt hiszem, mindent megtettünk a második helyről az úton: a felület elég laza volt, így az élre állni egy kicsit meglepő volt, de azt hiszem, optimalizáltuk a stratégiát a gumiválasztással, több lággyal, mint a többiek. A vezetési ritmus is elég jó volt. Délután még mindig minden jól ment, és az érzés is elég jó volt. Aztán az utolsó előtti szakasz vége felé elvesztettük az erőnket. Nem sokat tudtunk tenni, és csak megpróbáltuk befejezni a kört, minimalizálva az időveszteséget. Nehéz nap volt ez a csapat számára, de holnap és vasárnap is hosszú nap vár ránk, úgyhogy nem adjuk fel.”

Takamoto Katsuta – #18 
„Elég jól indult a reggel. Az autó elképesztően jól működött, és jó ritmusban sikerült a leggyorsabb időt futnom az SS2-őn. Természetesen volt némi úttisztító hatás, ami segített, de összességében elégedett voltam. Így aztán az SS3-ban ugyanígy folytattam a vezetést. Sajnos egy kanyargós és erdős szakaszon félreértettem a itinerben lévő információt. Így amit a kanyarba érve gondoltam, nem volt helyes, szélesre mentem és sérülést szenvedtem a jobb hátsó részen. Ez egy nagyon nehéz pillanat, de próbálok továbblépni és továbbra is keményen dolgozni.”

Mi lesz a következő lépés?
A szombat egy maratoni nap lesz, az első legénység reggel 07:15-kor hagyja el Lamiát, és csak 16 órával később tér vissza. Az útvonal egészen a Korinthoszi-öbölben fekvő Loutrakiig vezet délre, ahol öt kavicsos szakaszt – amelyek közül csak egy ismétlődő szakasz – egy szuperspeciális szakasz követ a Lamia felé vezető úton.

./.

matezsoltee

 

 

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ