A mezőny gyakorlatilag három részre szakadt a délutáni körre. Az első öt pilóta még versenyben van egymással a lehető legjobb pozícióért. A többiek már nagyon messze vannak az élmezőnytől, vagy korábbi hibáikért drágán fizetve Rallye2-vel visszatérve a Power Stage-re gyúrva igyekeznek pontot, pontokat menteni. Neuville kontroll alatt zajlott a mai nap is, amely végén szűk negyven másodperccel vezt Evans előtt.
SS13 – Vieira do Minho 2 – 17.5 km
A Rally2-vel visszatérő Latvala nyerte délelőtt a nyitószakaszt 10:52.2 perces idővel. A szakaszon Evans volt a leggyorsabb délelőtt 13:35.0 perccel.
SS14 – Cabeceiras de Basto 2 – 22.22 km
Evans nyerte a gyorsot délelőtt és délután is. Evans 10:48.6 perccel bizonyult a leggyorsabbnak délután, 6.3 másodperccel volt gyorsabb, mint Neuville. Több helyen is meglepetést okoztak a pilótáknak a feltételek változatossága. Egy, két fékúton az esőt követőn a nedves részeken, volt meglepetés.
SS15 – Amarante 2 – 37.6 km
A futam állása a szakaszt követően:
1. Neuville 3:16:30.0 ó
2. Evans +39.8 s
3. Sordo +57.2 s
4. Suninen +1:01.9 p
5. Lappi +1:13.0 p
6. Östberg +3:14.1 p
Szakaszeredmények:
Ogier 24:47.7 p
Neuville 24:50.2 p
Latvala +24:51.7 p
Lappi 24:58.3 p
Suninen 24:59.9 p
Evans 25:02.0 p
Sordo 25:04.1 p
A szakasz történései:
A rali leghosszabb szakasz következik ma már másodszor. A mai első körben Neuville nyerte a gyorsot 24.56.8 perccel. A szakasz 31. kilométerében dobta el Kris Meeke a Citroent.
SS12: @krismeeke crash #RallydePortugal #WRC #wrclive pic.twitter.com/SkbhgzvSyL
— WRC (@OfficialWRC) 2018. május 19.
#WRC #RallydePortugal After SS12 crash Meeke goes to hospital for check up [photo @rubenbeis ] ➡️ https://t.co/0M6sm8U21G pic.twitter.com/gpPtX0msRl
— BILLIOT Jérémie (@planetemarcus) 2018. május 19.
Ogier: Igen kemény munka volt ez. Mindenki tudja, hogy milyen az, amikor a semmiért harcolsz, ami egyáltalán nem szórakoztató. Ma délután következetesek voltunk, több pozitív pillanatunk volt.
Neuville: Tudtam, hogy újra képes vagyok arra, ilyen különbséggel , hibátlan teljesítménnyel, jó szakasz eredménnyel átjönni. Néhány nedves kanyarban láttam, néhány érdekes nyomot. Korán fékeztem és szűken.
Lappi: Attól tartok, hogy nem volt ez a teljesítmény arra, hogy nyomást tudjak gyakorolni az előttem futókra. Gyakorlatilag bealudtam a délután. Sok időt veszítettem, így nem lehet.
Suninen: Nem ez volt a legjobb szakaszom, az autó egyensúlyával küzdöttem a puha és kemény . Meg kell tanulnom vezetni az autót ilyen körülmények között.
matezsoltee