A FIA bejelentette, hogy a WRC 2022-es szezontól, a hibrid rendszerek kizárólagos beszállítója a német Compact Dimanics cég lesz.
A FIA tavaly pályázatot írt ki, a 2022-2024-es időszakra, amely a Rally1 kategória következő generációs autóira vonatkozik. A FIA rallyigazgatója Yves Matton elmondta, hogy a hibrid rendszerek a WRC gyártói bajnokságára benevezettek autóiba kerülnek beépítésre.
A FIA Világtanácsa egy speciális elektronikus szavazáson hagyta jóvá a szerződést a Compact Dynamics számára. A német cég a Schaeffer csoport tagja, amely komoly partnerséget ápol az Audival. A hajtás és MGU rendszerekre [A fékezés során termelődő mozgási energiát visszanyerő és akkumulátorban tárol rendszer] szakosodott társaság a beszállítója a Forma 1-ben és az Audi Formula E sorozatokban résztvevő csapatoknak.
Matton tavaly már annyit elárult, hogy a hibridrendszert etapon és részben a speciális szakaszokon fogják használni, valamint a rendezők belátása szerint az átlagsebesség növekedésének megakadályozása érdekében.
A Világtanács által megvitatott további témák között szerepelt még a Rally1 kategória motorjainak műszaki szabályaira vonatkozó rendelkezések, amelyek magtartják a jelenlegi alapmotorokat, de a költségek csökkentésére irányuló intézkedésekkel.
A Rally1 teljes műszaki szabályait még nem tették közzé, a szakemberek úgy gondolják, hogy a késlekedés oka, a kompromisszum keresés a WRC-ben maradó gyártók eltérő marketing céljai között – a Citroen tavalyi távozását követően – és a FIA költségszint maximalizálás iránti vágya között.
A szabálytervezet részleteiről a Hyundai Motorsport belga pilótája Thierry Neuville a mexikói futam után kritikusan nyilatkozott, miszerint az R5 plusz „szar” tervei őt nem érdeklik.
matezsoltee