MARTINS SESKS BEMUTATKOZIK EGY FORD PUMA RALLY1-BEN LENGYELORSZÁGBAN ÉS LETTORSZÁGBAN
Mārtiņš Sesks és az M-Sport Ford World Rally Team a WRC Promoter támogatásával az idei bajnokság két egymás utáni versenyén debütál a legmagasabb szinten, valamint a Puma Rally1 első nem hibrid szereplését pilótaként egy FIA World Rally Championship versenyen.
Sesks és navigátora, Francis Renārs a nem hibrid Rally1-es gépekkel a várva várt Rally Poland júniusi visszatérésén debütálnak a versenyen. Azzal, hogy az FIA 2024-re frissített szabályzata lehetővé teszi, hogy a Rally1-es autók a plug-in hibrid rendszer helyett egyenértékű ballaszttömeggel versenyezzenek, a Rally1-es gépekre való átállás vonzóbbá és elérhetőbbé válik a versenyzők számára.
A nem hibrid megjelenés áthidalja a Sesks átmenetét az FIA Európai Rallye Bajnokság Rally2-es versenyéről a Rally1-es versenyre. Lehetővé teszi számára, hogy alkalmazkodjon a Puma megnövekedett teljesítményéhez és súlyához, és a nem hibrid használata Lengyelországban felkészíti őt a néhány héttel későbbi, hazai ralin, a teljesen új Rally Lettországon való teljes hibrid bevetésre.
Az M-Sport együttműködött Sesks csapatával és a WRC promóterével ezen a projekten, hogy támogassa a Rally1-es nevezések számának növekedését a WRC-versenyeken. A sportág élmezőnyének hozzáférhetőségének növelése összhangban van az M-Sport és a WRC Promoter céljaival, hogy támogassák a jövő rally tehetségeit, lehetőséget adva az olyan jelölteknek, mint Sesks, hogy a sportág szupersztárjai között bizonyíthassanak.
Sesks a Rally1-es debütálására egy már most is lenyűgöző névsorral érkezik. Az ERC-ben 2016-ban debütált, és csak egy évvel később lépett előre egy teljes szezonra, 2018-ra pedig már az ERC3 és a Junior ERC bajnoki címét is megszerezte Renārs társával. A 2022-ben Rally2-es gépekre frissített Sesks lenyűgöző győzelmet aratott hazai ralin, a Tet Rally Liepaja versenyen.
A 2023-as ERC-szezonban Sesks beindult, győzött a Rally Polandon, majd dobogós helyezést ért el Magyarországon, és a lett pilóta a bajnokság második helyén zárta a szezont.
Sesks számára nem idegenek a világ rali szakaszai sem, 2020-2021 között a Junior WRC-ben versenyzett, és 2020-ban második lett a bajnoki győzelemért. Az ERC-ben és a JWRC-ben szerzett összesített tapasztalata és az európai szakaszokon szerzett tudása jó alapot teremtett számára a lengyelországi és lettországi debütálásához.
Richard Millener – M-Sport csapatfőnök:
“Nagyon örülök, hogy együtt dolgozhatunk ezen a projekten Mārtiņš-sal és a WRC promóterével, kihasználva a 2024-re vonatkozó új szabályokat, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy a Rally1-es autókat hibrid egység nélkül futtassuk. Arról nem is beszélve, hogy ez költséghatékonyabb megoldás az ügyfélpilóták számára, lehetővé teszi az olyan pilóták számára, mint Mārtiņš, hogy kényelmesebben lépjenek fel a Rally1-be, így szélesíthetjük a Rally1 mezőnyét.
“Mārtiņš lenyűgöző életrajzzal rendelkezik, és tökéletes jelölt ennek az új, nem hibrid stratégiának a bemutatására. Jó alkalom volt arra, hogy Lengyelországban versenyezzen, mielőtt teljes hibriddel mutatkozna be a hazai versenyén. Fantasztikus lesz látni, hogy Mārtiņš a legjobb raliautókat vezetheti majd hazai rajongói előtt.”
Peter Thul, a WRC Promoter vezető sportigazgatója:
“Felismertük, hogy több erőforrást kell fordítanunk a potenciális WRC világbajnokok következő generációjának támogatására, és segítenünk kell őket abban, hogy megtegyék a kihívásokkal teli lépést a támogató kategóriákból sportágunk legmagasabb szintjére.
“Mārtiņš teljesítménye az ERC elmúlt két szezonjában méltónak bizonyult arra, hogy megkapja ezt a támogatást. Lettországban és Lengyelországban is bizonyította győzelmi esélyeit, és hisszük, hogy idővel a WRC állandó szereplőjévé válik majd.”
Mārtiņš Sesks :
“Őszintén hálás vagyok, hiszen egy álmom vált valóra, hogy az M-Sport World Rally Team és a WRC promóterével közösen kaptam ezt a figyelemre méltó lehetőséget, hogy a Rally2-ből a Rally1 szintjére lépjek. Be kell vallanom, kétszer kell kimondani, hogy teljesen elhiggyem, hogy hamarosan a világ legelitebb versenyzői mellett fogunk versenyezni Rally1-es gépekkel.
“Az idáig vezető út sok ember hatalmas erőfeszítése volt, különösen a családomé, amelynek raliversenyzői öröksége a nagyapám 1965-ös liepajai bemutatkozó versenyére nyúlik vissza. Most, 59 évvel később, lehetőségem nyílik arra, hogy részt vegyek ugyanezen a ralin, de WRC-versenyként. Bár a Rally1-es gépekre való átállás kétségtelenül meg fogja követelni a rendületlen összpontosítást és elkötelezettséget, teljes mértékben készen állunk arra, hogy mindent beleadjunk. Az, hogy ránk bízták a Puma Rally1 első nem hibrid szereplésének vezetését, még izgalmasabbá teszi számunkra, hogy mit hoz a jövő.”
Fotók: Raivo Perševics / Robyworks
./.
matezsoltee