Az FIA Rallycross Európa-bajnok Anton Marklund nyirádi FP1 után úgy jellemezte új Ford Fiestáját, mint “a legrosszabb autót, amit valaha vezettem”. A SET Promotion sztárja azonban mindössze néhány órányi bütykölést és finomítást követően az első futamban a leggyorsabb időt autózta a Ford Fiestával.
Az FIA rallycross Európa-bajnok Anton Marklund az első szabadedzés után úgy jellemezte új Ford Fiestáját, mint “a legrosszabb autót, amit valaha vezetettem”. A SET Promotion sztárja néhány óra bütykölést és finomhangolást követően a leggyorsabb időt érte el az első futamban. Marklund a 2023-as Euro RX1-es Euro RX1-esnyitányára érkezett Magyarországra, minimálisan tesztelve a Fiestát – amely jóval régebbi autó, mint a kategória többi pilótájáé -, és csak a rigai Biķernieku trase pályán tesztelte azt.
A rigai pálya szupersima felülete messze elmarad a Nyirad Racing Center bukkanóitól és laza kavicsaitól. Ez a tudáshiány már az FP1-ben megmutatkozott, amikor a svéd négy tizedmásodperces hátrányba került.
Andreas Bakkerud legjobb idejétől, az FP2 végén már Marklund 0,393 másodperces előnnyel az élen állt.
A 30 éves versenyző a második helyről a rajtrácson a lassú rajt után egy korai wildcard stratégiával visszavágott a hazai hősnek számító Kárai Tamásnak , végül több mint két és fél másodperccel előzte meg legközelebbi üldözőjét. Ez volt a negyedik európai koronára való törekvésének hangsúlyos kezdete.
Kicsit hullámvasút volt a mai nap, azt kell mondanom, talán nem az eredményekben, de az autó viselkedésében mindenképpen” – reflektált Marklund utána. Azt hittük, hogy jók voltunk, de nyilvánvalóan nem jól csináltuk, ezért nagy változtatásokat eszközöltünk az FP2-ben, amikor sokkal elégedettebb voltam, majd az első futam előtt még egy kicsit finomítottunk az autón
De ezek a változtatások nem igazán úgy működtek a versenyen, ahogy szerettük volna. Néhányszor majdnem elvesztettem a Fiestát – kétszer lefelé mentem, ami egy kicsit izgalmas volt -, de néha ez van, amikor az ember hozzászokik egy másik autóhoz.
Ez egy új fejezet számunkra, és még mindig tanuljuk a Fiestát, és megértjük azt, úgy gondolom, csapatként jó munkát végzünk. A srácok a SET Promotiontól az elmúlt hetekben hajnalig dolgoztak a csapat bázison, így ez a futamgyőzelem nekik szól.
Enzo Ide – aki tavaly Magyarországon Marklund mögött második lett – ismét a legjobbnak bizonyult, miután az utolsó előfutamban Bakkerud mellett versenyzett, míg Janis Baumanis mögöttük, annak ellenére, hogy alaposan alulkormányzott volt az autója.
Bakkerud a negyedik helyen áll Patrick O’Donovan előtt , aki tiszta versenyt futott az első futamban, míg Kárai versenyképes hatodik, és több mint megállja a helyét egy ilyen illusztris társaságban. Négy magyar pilóta végzett a legjobb tízben.