Kopecky király zlini uralkodásának vége, Stříteský megszerezte első ERC győzelmét

Kopecky király zlini uralkodásának vége, Stříteský megszerezte első ERC győzelmét

MEGOSZTÁS
Dominik STRITESKY during the FIA European Rally Championship in Zlin, Czech Republic on 18, August 2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202408180769 // Usage for editorial use only //

Dominik Stříteský először nyert a FIA rallye Európa-bajnokságon, mivel Jan Kopecký Barum Czech Rallyn uralkodása véget ért az ERC-szezon újabb drámai hatodik fordulója során.

Kopeckýt 2015 óta nem tudták legyőzni a hazai ERC-versenyén, de egy sérült gumiabroncs – SS5 – meghiúsította a rekordot jelentő 12. győzelmére tett kísérletét.

A Hankookkal felszerelt Stříteský így 10,1 másodperccel vezetett, és bár Erik Cais hét szakasz után 4,2 másodpercre csökkentette ezt a különbséget, a szakadó eső és a száraz gumiabroncsok kombinációja a 8. szakaszon katasztrofálisnak bizonyult Cais számára, aki a másodikról a negyedik helyre esett vissza, és Stříteský 21,1 másodperccel vezetett Simon Wagner előtt a szombati program végén..

Ez az előny vasárnap reggelre 14,5 másodpercre csökkent, miután Stříteský a 11,51 kilométeres Semetín szakaszt a Škoda Fabia RS Rally2 jobb oldali hátsó gumiabroncsának defektjével teljesítette. A Pindulát is úgy fejezte be, hogy a bal első gumiabroncsából elvesztette a levegőt egy lassú defektnek köszönhetően. De mivel Wagner is a sáras szakaszokon időt veszített, Stříteský 25,0 másodperccel Wagner előtt kezdte meg a reggeli kör utolsó szakaszát.

Wagner válaszul a Halenkovice Power Stage próbáján a leggyorsabb időt autózta, így Stříteský 21,4 másodperccel maradt az élen, és ezt az előnyt egy szakasszal a vége előtt 25,3 másodpercre tudta növelni, annak ellenére, hogy megijedt, amikor az SS13-as szakasz repülő célját követően megpördült.

A Power Stage-et a 10. leggyorsabb idővel teljesítve Stříteský 19,2 másodperces előnnyel szerezte meg első ERC-győzelmét, és az elsőt a gumiabroncs-partner Hankook számára a 2019-es Rally Hungary óta.

„Fantasztikus, egyszerűen fantasztikus” – mondta a 24 éves Stříteský. „Abszolút köszönöm mindenkinek, aki támogat minket, az egész csapatnak, a családoknak, a partnereknek és a szurkolóknak is, mert ez nagyon fontos.”

PODIUM during the FIA European Rally Championship in Zlin, Czech Republic on 18, August 2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202408180892 // Usage for editorial use only //

Stříteský, akinek az Auto Podbabská Škoda MOL Team Fabiáját navigátorával, Jiří Hovorkával közösen vezette, így folytatta: „Volt egy kis ijedtségünk ma reggel egy defekt miatt az első szakaszon. Sok időt vesztettünk, de Pindulában jó időt mentünk, de szintén egy újabb defekt miatt. A szerviz előtti utolsóban óvatos voltam, de nem volt gond”.

Míg Wagner és Cais mindössze 4,8 másodperc különbséggel végzett a dobogón, addig Kopecký a kilencedik helyen tanyázott a célban. „Ez egy más rali volt, de ennek egyszer el kellett jönnie” – mondta az ERC 2013-as bajnoka. „Az biztos, hogy nagyon örülök, hogy Dominik végzett az élen . Sok tehetséges cseh versenyző van, de szerintem Dominik a legjobb.”

A Michelin abroncsokon versenyző Škoda pilótája, Wagner számára a második hely ERC karrierje legjobb eredményét jelentette, míg Cais harmadik helyének megszerzése – első zlíni és ERC dobogós helyezése – figyelemre méltó fordulatot jelentett a helyi hős számára, miután az SS1-en 20 másodperces időbüntetést kapott. Az eseményt a Power Stage megnyerésével zárta, a hétvége nyolcadik legjobb idejével.

Miután szombat délelőtt két szakaszon is vezetett, Adam Březík kénytelen volt beérni a negyedik hellyel, miután a Semetín és Pindula újbóli szakaszain a sár elleni küzdelem érdekében vizes abroncsokat használt. Ennek ellenére lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Kresta Racing versenyzője, aki a legendás Pindula szakasz mellett lakik.

Filip Mareš két szakaszgyőzelmet aratott a Hankookkal felszerelt Toyota GR Yaris Rally2-vel, és ezzel az erős ötödik helyet szerezte meg, míg Efrén Llarena az első hat helyezettet zárta.

Miko Marczyk hetedik lett, hogy megerősítse az ERC bajnoki esélyeit, miután Mathieu Franceschi feladta a versenyt, amikor elfogytak a csere gumiabroncsai, a címvédő Hayden Paddon pedig a 13. helyre szorult, miután a BRC Racing Team Hyundai versenyzője kénytelen volt sérült gumiabroncsot cserélni a 8. szakaszon. A Pirellivel felszerelt Paddon, aki a Power Stage-en a harmadik leggyorsabb volt, továbbra is 14 ponttal vezeti az ERC tabellát két fordulóval a vége előtt.

Az osztrák Hermann Neubauer a nyolcadik helyen végzett, míg a kétszeres győztes Václav Pech a 10. helyen követte Kopeckýt.

A fiatal magyar László Martin egy megpördülés után a 11. helyet szerezte meg Albert von Thurn und Taxis előtt a Power Stage-en, a német rali fénypontja a reggeli első Simetín-i szakaszon elért hetedik legjobb ideje volt. Von Thurn und Taxis azonban később 10 másodperces büntetést kapott egy késői bejelentkezés miatt, így Paddon mögött a 13. helyre esett vissza az utolsó ellenőrzésen.

Az ex-pályaversenyző Aleš Jirásek a 14., Jarosław Kołtun a 15. helyen végzett, egy hellyel lemaradva tőle Andrea Mabellini a Team MRF Tyres színeiben.

A Rali Ceredigion következik augusztus 30. és szeptember 1. között, a walesi tarmac verseny először csatlakozik az ERC-hez.

1. Stříteský/Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 1:41:56.7
2. Wagner/Hain – Škoda Fabia RS Rally2 +19.2
3. Cais/Bacigál – Škoda Fabia RS Rally2 +24.0
4. Březík/Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +37.9
5. Mareš/Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +41.6
6. Llarena/Fernández – Škoda Fabia RS Rally2 +1:22.3
7. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +1:58.4
8. Neubauer/Ettel – Škoda Fabia RS Rally2 +2:21.4

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ