Dominik Stříteský először nyert a FIA rallye Európa-bajnokságon, mivel Jan Kopecký Barum Czech Rallyn uralkodása véget ért az ERC-szezon újabb drámai hatodik fordulója során.
Kopeckýt 2015 óta nem tudták legyőzni a hazai ERC-versenyén, de egy sérült gumiabroncs – SS5 – meghiúsította a rekordot jelentő 12. győzelmére tett kísérletét.
A Hankookkal felszerelt Stříteský így 10,1 másodperccel vezetett, és bár Erik Cais hét szakasz után 4,2 másodpercre csökkentette ezt a különbséget, a szakadó eső és a száraz gumiabroncsok kombinációja a 8. szakaszon katasztrofálisnak bizonyult Cais számára, aki a másodikról a negyedik helyre esett vissza, és Stříteský 21,1 másodperccel vezetett Simon Wagner előtt a szombati program végén..
Ez az előny vasárnap reggelre 14,5 másodpercre csökkent, miután Stříteský a 11,51 kilométeres Semetín szakaszt a Škoda Fabia RS Rally2 jobb oldali hátsó gumiabroncsának defektjével teljesítette. A Pindulát is úgy fejezte be, hogy a bal első gumiabroncsából elvesztette a levegőt egy lassú defektnek köszönhetően. De mivel Wagner is a sáras szakaszokon időt veszített, Stříteský 25,0 másodperccel Wagner előtt kezdte meg a reggeli kör utolsó szakaszát.
Wagner válaszul a Halenkovice Power Stage próbáján a leggyorsabb időt autózta, így Stříteský 21,4 másodperccel maradt az élen, és ezt az előnyt egy szakasszal a vége előtt 25,3 másodpercre tudta növelni, annak ellenére, hogy megijedt, amikor az SS13-as szakasz repülő célját követően megpördült.
A Power Stage-et a 10. leggyorsabb idővel teljesítve Stříteský 19,2 másodperces előnnyel szerezte meg első ERC-győzelmét, és az elsőt a gumiabroncs-partner Hankook számára a 2019-es Rally Hungary óta.
„Fantasztikus, egyszerűen fantasztikus” – mondta a 24 éves Stříteský. „Abszolút köszönöm mindenkinek, aki támogat minket, az egész csapatnak, a családoknak, a partnereknek és a szurkolóknak is, mert ez nagyon fontos.”
Stříteský, akinek az Auto Podbabská Škoda MOL Team Fabiáját navigátorával, Jiří Hovorkával közösen vezette, így folytatta: „Volt egy kis ijedtségünk ma reggel egy defekt miatt az első szakaszon. Sok időt vesztettünk, de Pindulában jó időt mentünk, de szintén egy újabb defekt miatt. A szerviz előtti utolsóban óvatos voltam, de nem volt gond”.
Míg Wagner és Cais mindössze 4,8 másodperc különbséggel végzett a dobogón, addig Kopecký a kilencedik helyen tanyázott a célban. „Ez egy más rali volt, de ennek egyszer el kellett jönnie” – mondta az ERC 2013-as bajnoka. „Az biztos, hogy nagyon örülök, hogy Dominik végzett az élen . Sok tehetséges cseh versenyző van, de szerintem Dominik a legjobb.”
A Michelin abroncsokon versenyző Škoda pilótája, Wagner számára a második hely ERC karrierje legjobb eredményét jelentette, míg Cais harmadik helyének megszerzése – első zlíni és ERC dobogós helyezése – figyelemre méltó fordulatot jelentett a helyi hős számára, miután az SS1-en 20 másodperces időbüntetést kapott. Az eseményt a Power Stage megnyerésével zárta, a hétvége nyolcadik legjobb idejével.
Miután szombat délelőtt két szakaszon is vezetett, Adam Březík kénytelen volt beérni a negyedik hellyel, miután a Semetín és Pindula újbóli szakaszain a sár elleni küzdelem érdekében vizes abroncsokat használt. Ennek ellenére lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Kresta Racing versenyzője, aki a legendás Pindula szakasz mellett lakik.
Filip Mareš két szakaszgyőzelmet aratott a Hankookkal felszerelt Toyota GR Yaris Rally2-vel, és ezzel az erős ötödik helyet szerezte meg, míg Efrén Llarena az első hat helyezettet zárta.
Miko Marczyk hetedik lett, hogy megerősítse az ERC bajnoki esélyeit, miután Mathieu Franceschi feladta a versenyt, amikor elfogytak a csere gumiabroncsai, a címvédő Hayden Paddon pedig a 13. helyre szorult, miután a BRC Racing Team Hyundai versenyzője kénytelen volt sérült gumiabroncsot cserélni a 8. szakaszon. A Pirellivel felszerelt Paddon, aki a Power Stage-en a harmadik leggyorsabb volt, továbbra is 14 ponttal vezeti az ERC tabellát két fordulóval a vége előtt.
Az osztrák Hermann Neubauer a nyolcadik helyen végzett, míg a kétszeres győztes Václav Pech a 10. helyen követte Kopeckýt.
A fiatal magyar László Martin egy megpördülés után a 11. helyet szerezte meg Albert von Thurn und Taxis előtt a Power Stage-en, a német rali fénypontja a reggeli első Simetín-i szakaszon elért hetedik legjobb ideje volt. Von Thurn und Taxis azonban később 10 másodperces büntetést kapott egy késői bejelentkezés miatt, így Paddon mögött a 13. helyre esett vissza az utolsó ellenőrzésen.
Az ex-pályaversenyző Aleš Jirásek a 14., Jarosław Kołtun a 15. helyen végzett, egy hellyel lemaradva tőle Andrea Mabellini a Team MRF Tyres színeiben.
A Rali Ceredigion következik augusztus 30. és szeptember 1. között, a walesi tarmac verseny először csatlakozik az ERC-hez.
1. Stříteský/Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 1:41:56.7
2. Wagner/Hain – Škoda Fabia RS Rally2 +19.2
3. Cais/Bacigál – Škoda Fabia RS Rally2 +24.0
4. Březík/Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +37.9
5. Mareš/Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +41.6
6. Llarena/Fernández – Škoda Fabia RS Rally2 +1:22.3
7. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +1:58.4
8. Neubauer/Ettel – Škoda Fabia RS Rally2 +2:21.4
matezsoltee