Az M-Sport Ford World Rally Team versenyzői, Ott Tänak és Pierre-Louis Loubet felkészültek az FIA World Rally Championship kilencedik fordulójára – a Ford Puma Hybrid Rally1 volánja mögé ülnek a hétvégi Secto Rally Finland versenyén.
A nagy sebességű szakaszai miatt “Gravel Grand Prix-ként” ismert Finn Rally és a számtalan full gázon végrehajtott ugratói, valami különlegeset igényelnek – a Rally Finlandhoz “Sisu” kell, egy finn szó, amely sztoikus elszántságot, bátorságot, rugalmasságot, kitartást és szívósságot jelent.
Ez kell a finnországi győzelemhez, és az M-Sport csapatának van egy vezető versenyzője, aki mindezt megtestesíti – Ott Tänak, aki háromszoros győztes a finn erdőkben.
Tänak és navigátora, Martin Järveoja, akiket legutóbb Észtországban megfosztottak a hazai győzelemtől, most teljes mértékben a visszatérésre összpontosítnak, és a múlt héten egy teljes napot teszteltek – hogy újra felvegyék a sebességet és újrakezdjék a rali egyik legnagyobb hétvégéje előtt.
Csapattársa, Loubet szintén élvezte az egész napos tesztelést, valamint részt vett a múlt hétvégi HYAcenter Ralliban Tamperében Arnaud Dunand oldalán – ezzel növelte önbizalmát és bővítette tudását, mielőtt a hét folyamán újra összeállna Nicolas Gilsoul állandó társával.
Adrien Fourmaux és Grégoire Munster szintén visszatér a versenyzéshez – a WRC első számú támogató sorozatában indulnak egy EcoBoost motorral szerelt Ford Fiesta Rally2-vel.
A rendkívül versenyképes WRC2-es kategóriába visszatérő mindkét pilóta magabiztos lesz a közelmúltbeli győzelmeiből – Fourmaux a híres Ypres Rallyn szerezte meg az áhított győzelmet, Munster pedig legutóbb Észtországban szerezte meg a Junior WRC győzelmet.
Mivel ilyen rövid szünet van Észtország és Finnország között, az M-Sport elkötelezett mérnök- és technikuscsapatának is sűrű hete volt – a Ford Puma Hybrid Rally1-eseket a helyszínen újra felkészítették, és meghosszabbították az ott tartózkodásukat, hogy maximalizálják az időt és a teljesítményt.
A csapat összesen 16 tagja, köztük technikusok, mérnökök, gyártási szakemberek, alkatrész-koordinátorok, elektrotechnikusok, részegység-szerelő technikusok, motormérnökök, motortechnikusok, hidraulika- és sebességváltó-technikusok maradtak Észtországban, hogy felügyeljék az átépítést, mielőtt vasárnap átkeltek a Finn-öblön – összesen négy hétvégét töltöttek távol otthonuktól.
Richard Millener csapatfőnök :
“Amikor az ember a rali-világbajnokságra gondol, nem tud nem a Rally Finlandra gondolni. A sima murvás és nagy sebességű ugratók sok rallyrajongó számára az év csúcspontját jelentik, és valóban hihetetlenül látványos, ahogy ezek az autók a sportág leghíresebb szakaszain repülnek.
“Mindenki rendkívül csalódott volt Észtország után, mivel Ott és Martin egyértelműen rendelkezett a megfelelő sebességgel ahhoz, hogy hazai győzelmet arasson. De már magunk mögött hagytuk a csalódást, és a pozitívumokat visszük magunkkal Finnországba – egy olyan eseményre, amelyet Ott már háromszor is megnyert. Egy egész napos tesztelésen van túl, és tudom, hogy amikor Finnországba ér, az elméje már teljesen a feladatra fog koncentrálni.
“Pierre-Louis önbizalomnövelő vezetést mutatott Észtországban, és ezt egy újabb teljes tesztnapon, valamint a múlt hétvégi finnországi helyi raliversenyen folytattuk. A plusz ülésidő csak elősegíti a fejlődését, és mindannyian kíváncsian várjuk, hogyan fejlődik a szezon második felében.
“Végezetül meg kell dicsérnem mérnökeink és technikusaink kemény munkáját és elkötelezettségét – néhányan közülük négy hétvégét töltöttek távol otthonuktól. Mivel Észtország és Finnország között csak egy hét telt el, az autókat a helyszínen készítették elő újra, és csapatunk meghosszabbította tartózkodását, hogy minden készen álljon a “Gravel Nagydíjra”.”
Ott Tänak :
“Finnország általában sokkal igényesebb verseny, mint Észtország. A múltban is élveztem ott vezetni, és korábban már volt néhány nagyszerű teljesítményünk Finnországban. Észtország nagyon kemény volt, és sajnos nem tudtunk olyan pontokat szerezni onnan, amire szükségünk lett volna, de így is jó tempót produkáltunk.
“Arra koncentrálunk, hogy megtaláljuk a lehető legjobb érzéseket a Rally Finland shakedown-jától, és aztán csak a lehető legjobb eredményre hajtsunk a hétvégén!”
Pierre-Louis Loubet:
“Boldog vagyok, hogy három héten belül a harmadik raliversenyemen folytathatom, ez egy sűrű július volt! De rengeteg vezetési időt kaptam, és úgy gondolom, jól felkészültünk Finnországra. Nagyon nehéz körülmények között vezettünk a hétvégén Tamperében, és készen állunk a Rally Finlandra. A cél az, hogy egy kicsit jobban teljesítsünk, mint Észtországban, tempó tekintetében egy kicsit közelebb maradjunk Otthoz, és folytassuk a fejlődést az autóban.”
Adrien Fourmaux:
“A szakaszok gyönyörűek, és nagyon jó vezetni. Kellemes meglepetés számomra, hogy itt lehetek, eredetileg nem szerepelt a programomban, úgyhogy szép ajándéknak veszem a jó szezonkezdet után! Nagyon szeretném élvezni ezt a ralit és azt az élményt, hogy újra Finnországban lehetek.
“A BRC-s kiruccanásaink valóban segítik az önbizalmunkat, valamint az autó fejlődését, ami mind jót tesz a WRC2-es kampánynak. Finnországban az a célunk, hogy ezt a tapasztalatot felhasználva megpróbáljunk harcba szállni a dobogóért, szóval meglátjuk, hogy hol tudunk végezni. Ez lesz az első alkalom Finnországban a Rally2-ben, szóval érdekes lesz, és már nagyon várom.”
Grégoire Munster:
“A versenyen a versenyzőknek nem volt könnyű dolguk. Az észtországi győzelmünk a JWRC-ben nagy segítségünkre lesz Finnországban, az utak eléggé hasonlóak és elég gyorsak. Jó felkészülés volt, hogy felvegyük a ritmust azokra az utakra, amelyeket nem ismerünk annyira. Finnországban nagyon erős a mezőny, sok helyi, specialista versenyzővel. Kihívás lesz, de jó eredményre törekszünk, remélhetőleg jó tempót tudunk mutatni azokkal a srácokkal szemben, akik annyira jól ismerik ezeket az utakat.”
– ENDS –