Egy teszt története… – TMC Rallysport

Egy teszt története… – TMC Rallysport

MEGOSZTÁS

Idei első tesztünket a Kakucs-Ring Kupa 4. fordulóján tartottuk meg. A TMC Rallysport csapata év elején egy új technikával, a Skoda szinte feledésbe került projektjének egy prototípusával, a Fabia Kit Car-ral újított be erre az évre. Az autó 210 LE, ami egy nagy előrelépés a Ds3-as 180 LE-jéhez képest. Mivel anno ezt a csehek rally-ra építették, így vannak benne apróbb ”hibák”, amik egy rallycross autót azzá teszik ami, de ez a technika így is a mezőny egyik legerősebbje, hiszen a tavalyi évadban két pilótát is a dobogó legfelső fokára tudott állítani. 6 sebességes SADEV váltó van benne, és a világ talán legjobb sport lengéscsillapító gyártójának, a REIGER-nek egy kifejezetten rallycrossra gyártott gátlója.

A tesztet egy nagyobb revízió és felkészülés előzte meg. Több olyan sérüléssel is találkoztak szerelőim, amiket orvosolniuk kellett, de a több éves szakmai tapasztalat és profizmusnak köszönhetően ezeket viszonylag gyorsan meg tudták javítani. Változékony időjárást jósoltak a meteorológusok, ezért több típusú gumit szereltettünk föl, esőre, hóra, száraz-tiszta időre.

A versenyen 3×3 kört kell teljesíteni, és a három körben futott legjobb időt értékelik. Amikor megérkeztünk, javában esett a hó, vizes, csúszós volt a pálya, így a Michelin Monte Carlo-ra tervezett abroncsára esett a választásunk.

Az első futamban próbálgattam az autót, kigyorsítás, féktáv, váltás,…stb. Nagyon csúszott a pálya, de mégis egy nagyon jó időt tudtam futni, abszolút értékelésben a második helyet szereztem meg. Tetszett az autó, könnyű kezelni, elképesztő erő van benne és minden mozdulatomra úgy reagált, ahogy szerettem volna. Elégedett voltam vele, de tudtam, hogy ennél a második körben sokkal jobb időt fogok tudni menni, ha minden összejön.

Javultak az időjárási körülmények, ezért úgy döntöttem, hogy feltesszük az AVON-nak egy esős pályára vágott abroncsát a második körre. Rajt után már az első kanyarban alig akart elfordulni a Skoda, már akkor tudtam, hogy rossz döntést hoztam, rontottam 4mp-et az előző időmhöz képest. A többiek természetesen javítottak így visszacsúsztam az abszolút értékelés 8. és a kategória 3. helyére.

Nagy csúszás volt az időtervben, ezért a rendezők úgy döntöttek, hogy nem tartják meg a harmadik kört, így ez maradt a végeredmény.

Úgy gondolom, hogy elégedett lehetek mindennel, hiszen a teszt jól sikerült. Jól éreztük magunkat, jó volt a rendezvény és az autó is jól működött, amit köszönök a TMC Rallysport csapatának. Nagy reményekkel állunk bele ebbe a 2019-es évadba.

TMC Rallysport

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ