Diósgyőr Rallye: Dupla sikerrel kezdte a szezont a Turán Motorsport
Turán Frici és mentoráltja, Faltusz Dávid is megnyerte a kategóriáját
Duplán jól indult az idény a Turán Motorsport számára: Turán Frici és Zsiros Gabi az új Skoda Fabia RS versenyautóval – majdnem az összes szakaszt megnyerve – magabiztos győzelmet aratott a Diósgyőr Rallye-n, miközben mentoráltja, Faltusz Dávid is diadalmaskodott szombaton az ORB2 kategóriában.
„Nagyon jól sikerült ez a hétvége, ha lehet ezt mondani, sokkal jobb lett, mint ahová vártuk magunkat” – kezdi az értékelést Turán Frici, aki navigátorával, Zsiros Gabival új versenyautóval, a Skoda Fabia RS Rally2-vel vágott neki a Diósgyőr Rallye-nak.
„Relatív kevés kilométert tudtunk tesztelni az új autóval, de már ekkor is nagyon jól működött minden, a csapat már az első közös tesztünkre egy hibátlan állapotban lévő autót hozott. A versenyen az volt a célunk, hogy éles körülmények között tanuljuk meg ezt az új technikát és közben próbáljunk gyorsak is lenni – és ez igazából már az első gyorsaságitól kezdve sikerült, mert végig vezettük a versenyt és csupán két szakasz volt, amit nem mi nyertünk” – folytatja Frici.
A viadal során Friciék szoros csatát vívtak Német Gáborékkal, akik végig nyomás alatt tartották a Turán-Zsiros kettőst. Friciék előnye megmaradt a verseny végére is, azonban Német Gáborék defektje végérvényesen eldöntötte a küzdelmet.
“Az utolsó gyorsaságin már csak az volt a feladatunk, hogy biztonságosan behozzuk az autót a célba. Nem vállaltunk kockázatot, csak arra figyeltünk, hogy sikeresen célba érjünk. Nagyon örülünk, mert maximális pontszámmal zártuk a hétvégét, mind a powerstage-t, mind a versenyt megnyertük az abszolút értékelésben, ami nagyon pozitív szezonkezdet az új autóval. Sokan szurkoltak nekünk most is a rajtokban, céloknál és a nézők által látogatható pályaszakaszokon, amit ezúton is köszönünk! A csapattal és a Hankook-kal is remekül ment az együttműködés, nagyon jó munkát végeztünk. Már izgatottan várjuk a folytatást, a májusi Rally Hungary-t” – teszi hozzá Frici.
“Nagyon vártuk ezt a hétvégét, szeretjük a miskolci tempós pályákat, főleg a Mályinka és a Bükkszentlászló, Bükkszentkereszt szakaszt oda-vissza, és szerencsére az autó kvalitásait is meg tudtuk mutatni a versenyen. Navigátor szempontból jó beszélős gyorsaságik voltak, aminél elengedhetetlen a maximális koncentráció. Úgy érzem, sikerült kihoznunk mind magunkból, mind az autóból a maximumot, és hibátlan teljesítménnyel végeztünk az összetett első helyen, ami nagy bizakodásra ad okot a következő futamokra nézve” – mondja Zsiros Gabi.
A győzelem azonban még különlegesebb hangsúlyt kapott Frici személyes nehézsége miatt: „Azért is nagyon fontos számomra ez az eredmény, mert szerdán még az is kérdéses volt, hogy itt tudunk-e lenni a versenyen, ugyanis kifordult a térdem. Szerencsére orvos barátaim, Dr. Süth Zsuzsanna és Dr. Rodler Endre közös munkával olyan állapotba hozták a lábam, ami lehetővé tette a versenyzésem. Ez mindenképp egy közös siker, és ezúton is köszönöm nekik”.
A hétvége másik nagy sikere Turán Frici mentoráltjához, Faltusz Dávidhoz fűződik, aki az ORB2 mezőnyben aratott győzelmet a Turán Motorsport színeiben. A fiatal versenyző végig okosan, tudatosan versenyzett:
„Sikerült nagyon jól felépítenünk a futamot, az első gyorsokon egyáltalán nem vállaltuk túl magunkat – ez egy taktikai lépés volt a részünkről. A pályabejárás is remekül sikerült, az itinerünk pontos volt, az autó pedig hibátlanul teljesített. Összességében nagyon élveztük a napot, és bízom benne, hogy a Mecsek Rallye-n is ilyen kiegyensúlyozottan tudunk majd autózni. Köszönjük a felkészítést a saját csapatunk mellett Turán Fricinek és a Turán Motorsportnak” – mondja Dávid. “Dávid fantasztikusan autózott, rendkívül összeszedett versenyzést mutatott be és a tavalyi győri futamgyőzelmét követően újra nyerni tudott, ami remek teljesítmény. Örülök, hogy mögötte állhatunk a csapatunkkal, büszkék vagyunk rá” – zárja Frici.
A szezon május 9-11. között folytatódik a Rally Hungary-val, ahol Turán Friciék az ERC értékelésben állnak rajthoz.
Forrás: Just Creative
Új autóval állnak rajthoz a 2025-ös szezonban Turán Frigyesék
Egy korszak lezárult, egy új pedig elkezdődik. Turán Frigyes és Zsiros Gábor ugyanis idén egy Skoda Fabia RS Rally2 versenyautóval áll rajthoz a Magyar Országos Rali Bajnokság futamain. Az új szezon első állomása az ikonikus Diósgyőr Rallye, ahol a mezőny komoly kihívások elé néz április 4-6. között.
Búcsú a Volkswagen Polo-tól – új kihívások a Skodával
„Négy sikeres közös év után elválnak útjaink a Volkswagen Polo-val, amellyel számos emlékezetes futamot teljesítettünk. Az autó Franciaországban folytatja útját, mi pedig izgatottan várjuk itthon az új szezon kihívásait a Skoda-val, ami a legmodernebb fejlesztésekkel érkezik a versenypályára. Az egyik szemem sír, a másik nevet, megható volt a búcsú, hiszen rengeteg közös emlék köt minket a Polo-hoz, de itt az új év, jönnek az új kihívások. Nagyon várjuk, hogy mit tudunk kihozni a Skodából!” – kezdi Turán Frici.
Az első teszt – ígéretes kezdet
A csapat már túl van az első aszfaltos teszten a Skoda Fabia RS Rally2 versenyautóval. Friciék a teszt során egy keskeny, gyors, felhordásos útszakaszon gyűjtöttek tapasztalatokat, és bár a tapadás nem volt ideális, értékes adatokkal gazdagodtak az autó beállításaihoz. A XiQIO Racingnek köszönhetően – mely az autót biztosítja – tudtunk az autó beállításain finomítani és nagyon elégedetten zártuk az első közös napot.
“A Skoda motorja nyomatékosabbnak tűnik elsőre, és a hátsó futóműve is rendkívül korszerű. Ez egy 2024-es fejlesztésű autó, – amivel tavaly még Jan Kopecký autózott – minden utolsó frissítéssel felszerelve. Ha eddig volt is technikai hátrányunk, az most el fog tűnni a pályán! A kérdés nyilván az hogy milyen gyorsan tudunk az új autóval barátságot kötni, de az első benyomások mind az utóval, mind a csapattal optimizmusra adnak okot.” – teszi hozzá Frici.
„Navigátor szempontból is nagyon jók az eddigi tapasztalatok a Skodával. Még a verseny előtt finomítanunk kell az üléspozíciót, de már most is kényelmes volt a teszten. Frici már az első méterek óta jól kezelte az autót, úgy gondolom, nem lesz probléma beleszokni a verseny kezdetéig. Persze sok kilométert kell még vele gyűjtenünk, hogy ugyanolyan bátran autózzunk majd vele, mint a Polo-val” – mesél az első élményeiről Zsiros Gabi.
Diósgyőr Rali – 2 nap, 10 gyorsasági szakasz
“Tavaly egy 10 másodperces időbüntetés miatt csúsztunk le az első helyről, így a második helyen zártuk a Diósgyőr Ralit. Idén szeretnénk gyorsan és eredményesen autózni, erős lesz a mezőny, de úgy gondolom, hogy minden esélyünk megvan egy szép szezonnyitásra!” – mondja Frici.
„Alapvetően szeretjük a Miskolc környéki ikonikus pályákat, mindig jó érzés a Bükkben versenyezni. A pályák szinte ugyanazok, mint tavaly, vérbeli ralipályák, ahol minden évben izgalmas verseny zajlik. Optimistán várjuk a jövő heti megmérettetést” – zárja Zsiros Gabi.
A kétnapos aszfaltos verseny összesen tíz gyorsasági szakaszból áll, az ORB mezőnyének összesen 127,4 kilométert kell teljesítenie. A szezonnyitó április 4-én kezdődik a hivatalos rajtceremóniával, majd szombaton Bükkszentlászló és Garadna vár a versenyzőkre két körben, és a napot a sátai szakasszal zárják az indulók. A vasárnapot Borsodbóta nyitja, majd Mályinka és Bükkszentkereszt következik két körben.
Forrás: Just Creative
./.
matezsoltee