A múlt havi kimerítő kenyai verseny után az M-Sport Ford World Rally Team négy Ford Puma Hybrid Rally1-ese a héten újra akcióba lendül az Észt Rallyn.
Az M-Sport az Észt Rally híresen gyors szakaszainak csütörtök vág neki, az esti nyitó szuperspeciálissal kezdve Tartu elővárosában
A hagyományos program pénteken veszi kezdetét, amikor a csapatok az észt erdőségek gyors és számtalan ugratóval tarkított murvás szakaszain versenyeznek.
Az Észtországban rajthoz álló mind a négy Ford Puma Hybrid Rally1 pilótapáros. tavaly már részt vett a futamon, így a hét elején a futam környezetében tartott átfogó tesztnek köszönhetően a tapasztalataik maga biztosságot adnak számukra.
Az M-Sport Ford színeiben Craig Breen visszatér az Észt Rallyra, ahol már korábban két dobogós helyezést ért el. Az ír versenyző jelentős tapasztalattal rendelkezik az észt murván, mivel a WRC-hez való csatlakozása előtt négyszer indult a Rally Estonia versenyén.
Pierre-Louis Loubet az M-Sport színeiben negyedik WRC futamán vesz részt egy Ford Puma Hybrid Rally1-es volánja mögött, amit a Szardínián nyújtott kiemelkedő teljesítménye is megerősített, ahol, a dobogóért folytatott küzdelem során végül a negyedik helyen végzett.
Gus Greensmith korábban már kétszer indult ezen a versenyen, a gyors murván bizonyított tempójával az lesz a célja, hogy lerázza magáról a közelmúlt sikertelenségeit. Greensmith jól kezdte a tavalyi versenyt, az első szakaszon az ötödik helyen végzett, így célja, hogy ezt megismételje, ami jó alapot adhat neki, amelyre a rali során építhet.
Adrien Fourmaux, először indul a futamon, a Kenyában, elért szakaszgyőzelmi tempójából és az erős szakaszpontok megszerzéséből merít majd bátorítást, hogy nekivágjon az észt murvás szakaszoknak. Az előző években a WRC2-ben nyújtott teljesítménye erős volt, 2020-ban dobogós helyezést ért el, és a szakaszok ismerete segíteni fogja az átállást a Hybrid Rally1 kategória által igényelt magasabb sebességre.
Jari Huttunen visszatér a Fiesta Rally2-be, hogy a WRC2-ben versenyezzen, miután Szardínián szakaszgyőzelmet és dobogós helyezést ért el. Huttunen észtországi szereplését megelőzte a nemrégiben bejelentett részvétele az augusztusi Finn Ralin egy Ford Puma Hybrid Rally1 volánja mögött.
Az Észt Rally az FIA Junior WRC bajnokság negyedik és egyben utolsó előtti fordulója, amelyen hat M-Sport Poland által épített Fiesta Rally3-as autó áll rajthoz, hogy megküzdjön egymással, a hihetetlenül szorosnak ígérkező bajnokságban, ahol mindössze 11 pont választja el a dobogós helyezetteket.
Rich Millener – csapatfőnök:
Nagyszerű volt a sebességünk, de sajnos nem sikerült olyan eredményt elérnünk, mint amilyet reméltünk. Most egy a kenyaival teljesen ellentétes rallyra megyünk, egy nagyon gyors és tempós verseny, nagy ugratókkal. Minden párosunk nagyon jó teszten vett részt a futamot megelőzően, hogy felkészüljenek a futam nagy sebességű szakaszaira. Sok pozitív visszajelzést kaptam az autóval kapcsolatban a tesztről, így bízom benne, hogy jól fogunk teljesíteni a hétvégén. Észtország egy nagyszerű esemény, sok nagyon hozzáértő és szenvedélyes rajongóval, így nagyszerű lesz látni, hogyan fogadják majd ezeket az izgalmas új Rally1-es autókat.
Craig Breen
Nagyon várjuk már Észtországot, ez egy olyan rali, ahol a múltban, már jó párszor álltunk a dobogón, és az elmúlt két évben két dobogós helyezést is sikerült hazahoznunk. Őszintén szólva, már alig várom, ez már a harmadik olyan rali, amit nagyon jól ismerek. Teljesen ellentétes a szezon eddigi murvás ralijaival szemben! Nem érzem magam idegennek Észtországot, tudom, miről szól. Nagyon jó tesztünk volt a múlt héten, az autó remekül működött, már az elejétől fogva nagyon jól éreztem magam, úgyhogy már nagyon várom. A szakaszok nagyszerűeknek tűnnek, nyilván nagy sebességgel, nagy ugratókkal.
Gus Greensmith
“Nagyon várom már a Rally Estonia-t. Tavaly már volt egy jó csomagunk, és nagyon jól mentek a dolgok, mielőtt problémáink adódtak volna. Megmutattuk, hogy úgy tudjuk beállítani az autót, hogy az működjön. A teszt alapján Monaco óta nem éreztem magam ilyen jól az autóban, szóval nagyon várom már ezt a versenyt. A szupergyors raliversenyek nagyon szoros időket jelentenek, mindent összerakni nagy feladat, szóval mindent megteszünk majd.
Pierre-Louis Loubet
“Nagyon örülök, hogy Észtországba mehetek, mindig csodálatos egy ilyen típusú autót vezetni egy ilyen gyors ralin. Részünkről nagyon fontos lesz, hogy Portugália és Szardínia után folytassuk a fejlődésünket, hogy nyugodtak maradjunk és ne próbáljunk meg túl sokat tenni, mert egy ilyen ralin nagyon könnyű hibázni, de ilyen nagy sebességnél nem hibázhatunk. Számunkra fontos lesz, hogy folytassuk a fejlődésünket, nagyon kell koncentrálnunk, és maximálisan bízni az autóban. Észtország után jön Finnország, szóval ez két nagyon fontos rali lesz a számomra a szezonban.
Adrien Fourmaux
“Észtország teljesen más lesz, mint a korábbi ralik, ez egy igazán gyors futam lesz. Ez lesz az első alkalom, hogy top kategóriás autóval indulok itt, de összességében ez lesz a negyedik részvételem, így a legtöbb szakaszt már jól ismerem. Jó lesz ezeken a gyors utakon autózni a nagy ugrásokkal, ez mindig jó élmény és jó érzés, szóval várjuk. A rali előtt volt egy jó tesztnapunk, és ezt kihasználva mindent megtettünk, hogy jó eredményt érjünk el a csapat számára.
Jari Huttunen – WRC2
Szardínia egy jó verseny volt számunkra, nagyon jól éreztem magam az autóban. Észtország nagy kihívás lesz a nagy sebesség miatt, de már nagyon várjuk. Tavaly jól kezdtünk, és sokat tanultam az idei szezon eddigi versenyeiből, úgyhogy szerintem jó lesz. Arra fogunk koncentrálni, hogy ne hibázzunk és összhangban legyünk az autóval, így remélhetőleg jó eredményt érünk el a csapat számára.
./.
matezsoltee