A Svéd Rally két év kihagyás után sikeresen tért vissza a rali-világbajnokság naptárába. A futam kihívásokkal teli ralinak bizonyult az M-Sport Ford WRT számára, különösen az alig egy hónappal ezelőtti Monte Carlo-i csúcsokat követően.
A gyors és trükkös körülmények között az új északi versenyhelyszínen, Umeå-ban, ahol az autók új generációja most először állt próbatétel elé a nagy sebességű havas és jeges szakaszokon.
Egy nehéz feltételekkel teli hétvége után, amely saját bevallása szerint a szezon legnehezebb kihívása volt, Gus Greensmith-nek és svéd navigátorának, Jonas Andersson-nak magabiztos és kiegyensúlyozott vezetésük jutalmaként a második egymást követő ötödik helyezést érték el. Jelenleg a negyedik helyen állnak a bajnoki ranglistán, és a szezon első két versenye után ők az M-Sport legponterősebb párosa.
A hétvége kihívásnak bizonyult az M-Sport csapat számára, mivel Craig Breen és Paul Nagle feladta a pénteki versenynapot, miután az SS2 második felében elakadtak egy hófalban. Miután kiszabadult a hóból, az autót visszavitték a szervizbe, ahol megjavították a szombati szakaszokra.
A verseny második napján Breen megszerezte első szakaszgyőzelmét az M-Sport versenyzőjeként, és ezzel egyidejűleg a Puma Rally1 Hybrid első szakaszgyőzelmét is havon és jégen. Azonban további balszerencse érte az autót, amikor egy kisebb bukkanó után elektromos hiba okozta az áramellátás leállását. A csapat kihasználta az új hibrid technológiát, amely lehetővé tette, hogy a szakasz egy részét teljes elektromos üzemmódban teljesítsék, mielőtt félreálltak volna, hogy nagyobb javításokat végezzenek. Bár sikerült megtalálniuk és kijavítaniuk a hibát, a kijelölt időlimitet túllépték, és kénytelenek voltak feladni a futam második napjátt is.
Vasárnap Breen végigment a szakaszokon, kímélve a gumikat a fontos power szakaszra, ahol egy fontos pontot szerezhetett a bajnokságban.
Adrien Fourmaux és Alex Coria úgy tervezték, hogy körültekintően közelítik meg a futamot: a szezonnyitó monacói fordulóban történt nagy balesetük után a megszerezhető tapasztalat és az összes szakasz teljesítése kulcsfontosságú volt a számukra. A délelőtti szakaszokat ésszerűen és egyenletes teljesítették, a tempót pedig a délutáni második körben fokozták. A szombat esti utolsó szakaszon a fiatal francia duó drámai helyzetbe került, amikor az Umeå külvárosában található szakasz első kilométerein egy hibás gyújtás miatt motorhibával kellett megküzdeniük. Fourmaux teljesítette az autóval a szakaszt, majd visszament a szervízbe, ahol az M-Sport csapata megjavította az autót, és visszavitte a Parc Ferme-be, de sajnos vasárnapi első etapon a probléma visszatért, és a duó kénytelen volt feladni a versenyt, ami sajnálatos eredmény, ami nem tükrözte az addig mutatott érett és tervezett vezetést.
A futamon debütált az M-Sport Ford World Rally WRC2 csapata a Jari Huttunen – Mikko Lukka páros is, akik a fantasztikus harmadik helyen végeztek kategóriájukban a Ford Fiesta Rally2 autójukkal, négy szakaszgyőzelmet aratva. Csapattársának, Mattias Adielssonnak nehéz hétvégéje volt a hazai versenyén, mivel a hétvége utolsó körén kiállni kényszerült, miután hófalban ragadt.
Gus Greensmith
“Nem indult túl jól a hétvégénk, nem voltam túl elégedett azzal, ahogy a pénteki napunk alakult, mert sok időt vesztettünk, vagy a hibáim, vagy az autóval kapcsolatos problémák miatt, ami kivont minket a küzdelemből. Lépésről lépésre haladtunk előre a mások hibáit és balszerencséjét kihasználva. Két ötödik hely zsinórban a negyedik helyre repít minket a bajnokságban, de facto a harmadik helyre, ha Loeb-öt kivesszük az egyenletből, szóval azt mondanám, hogy ez elég jó!”
Craig Breen
“Viszonylag csalódást keltő hétvége volt számunkra Svédország, a Monte remek eredménye után szerettünk volna ismét arra építeni, és újabb értékes pontokat szerezni a bajnokságban. Sajnos a pénteki hiba, amit elkövettünk meghiúsította minden reményünket egy jó eredményre, de ettől függetlenül a hétvége előrehaladtával javultunk; szombaton szakaszgyőzelmet arattunk, ami nagyszerű, hiszen ez volt az első szakaszgyőzelmünk a csapatban.
“Sok mindenben tudunk még fejlődni a következő versenyekre. Már alig várjuk, hogy újra leszegjük a fejünket és Horvátországra koncentráljunk, ami hamarosan következik.”
Adrien Fourmaux
“Ez egy jó hétvége volt a számomra, arra hogy visszanyerjem az önbizalmamat Monte után, és élveztem a havon töltött időt. Ez volt az első havas versenyem WRC autóban, és elégedett lehetek a tempómmal és a tapasztalatok gyűjtésével. Az első nap végén a 7. helyen álltunk, szóval nagyon örültem, és sajnos szombaton az utolsó szakasz előtt ki kellett állnunk egy motorprobléma miatt.”
Jari Huttunen – WRC2:
“A hétvége első része trükkös volt, de a vasárnap jól sikerült, és úgy éreztem, hogy nem hibáztam annyit. Elégedett vagyok az eredménnyel, a dobogó megszerzése volt a célunk, szóval elégedett vagyok. Azt hiszem, van még mit csiszolnom a vezetésemen, és mlg néhány dolgon az autón is, hiszen még jobb eredményeket szeretnénk elérni. Még rengeteg munka vár ránk, úgyhogy majd meglátjuk …”
Rich Millener – M-Sport Ford WRT csapatfőnök
“Tudtuk, hogy a monte-carlói tündérmesét nehéz lesz megismételni, de azt hiszem, mindannyian egy kicsit csalódottak vagyunk a hétvége alakulása miatt, amikor tudjuk, hogy a többi versenyző tempóját is tudtuk tartani. Néhány apró technikai probléma, párosulva a versenyzők néhány apró hibájával, azt jelentette, hogy nem sikerült kihasználnunk a múlt havi remek rajtunkat. Azonban így is volt egy szakaszgyőzelmünk, és Gus a negyedik helyen áll a bajnokságban, ami fantasztikus, Jari Huttunen dobogós helyezésével együtt. Most van egy kis szünet Horvátország előtt, ami gyorsan el fog múlni, de most már erre a kemény aszfaltos futamra koncentrálunk, és alig várom, hogy visszatérjünk és megnézzük, mire képes ott a Puma. Szeretném azt is elmondani, hogy milyen fantasztikus munkát végeztek a svéd szervezők ezen a hétvégén, és milyen barátságos volt Umeå, egy nagyszerű új helyszínt kaptunk a továbbiakban erre a különleges rallyra.”
M-Sport Ford Media
matezsoltee