Az M-Sport Ford a fagyott észak meghódítására készül

Az M-Sport Ford a fagyott észak meghódítására készül

MEGOSZTÁS

Az M-Sport Ford a fagyott észak meghódítására készül

Az M-Sport Ford World Rally Team a fagyos észak felé veszi az irányt a héten, amikor a FIA WRC az Északi-sarkkörön debütál az Arctic Finland Rallyn.

Az év egyetlen teljes havas eseményén áll rajthoz a csapat két EcoBoost motoros Ford Fiesta WRC-je, amelyeket Teemu Suninen és Gus Greensmith, míg egy EcoBoost erőforrású Ford Fiesta Rally2 R5 –se, amelyet Adrian Fourmaux fog vezetni a WRC2 bajnokságban.

Két korábbi Ford Fiesta WRC-t is neveztek a futamra Lorenzo Bertelli és Janne Touhino számára, míg Martin Prokop is csatlakozik Fourmaxhoz a WRC2 kategóriában egy Ford Fiesta Rally2 R5-sel.

A rally szélsőségei ismertek. Ezen a héten a cumbriai csapat akár -30°C fok alatti hidegben is versenyezhet. A finn erdőkben, ebben az időszakban rövidek a nappalok és korán sötétedik. Néhány szakaszt sötétben fog teljesíteni a mezőny, amelyek kihívásokkal telivé teszik mindet.

Amíg az ember és a gép küzd az intenzív körülményekkel, a Fiesták hihetetlen sebességet fognak elérni a Pirelli Sottozero Ice abroncsokkal, amelyek hihetetlen tapadást fognak biztosítani a szakaszok felszínét borító kemény jégen.

A pilótapárosok a szakaszok mentén található hófalakat az előnyükre tudják majd használni a kanyarokban a nagyobb sebesség érdekében.  Azonban a hófalak keménysége megjósolhatatlan, egyetlen „téves használatuk” és csak hólapáttal lehet kiásni a hófalba ragadt „vasat”.

Az Artic Rally Finland előtt a csapat minden versenyzője egy teljes napot töltött el a volán mögött, amikor is intenzíven ismerkedtek a sarkvidéki játszótér tapadásával.

Richard Millener – M-Sport Ford World Rally Team csapatfőnök

A futamot a bejelentése óta, már mindenki nagyon várja. A körülmények tökéletesnek tűnnek és még egyetlen emberrel sem sikerült beszélnem, aki ne várta volna a kihívást és a látványt, amelyre Rovaniemiben számíthatunk. Szóval le a kalappal a szervező csapat előtt, amiért ilyen rövid idő alatt sikerült mindent összeállítaniuk.

Ami a mi csapatunkat illeti, a futam előtti teszt közepén vagyunk Észak-Finnországban, minden pilótánk egy teljes napot ül majd a volán mögött.  A havas ralik a magabiztosságról szólnak. Ha ez hiányzik, akkor sok időt veszíthetsz, ha nem érzed jól maga a volán mögött. Ezért nagyon fontos, hogy a pilóták sikeres teszten legyenek túl és szerezzék meg azokat a tapasztalatokat, amelyek mellett az új gumikkal és az új feltételekkel is építsék ki a bizalmat, amik elengedhetetlenek a futamhoz.

A futam rendkívül kiegyensúlyozott és nehéz lesz. Láthattuk, hogy a Montén Teemu mire volt képes, bízhatunk a képességeiben. Örömömre szolgálna, ha a hétvégén láthatnánk néhány remek szakaszidőt tőlük, és azt gondolom, hogy amikor a legbonyolultabbak lesznek a körülmények, akkor meg fogja mutatni, hogy valójában mire is képes.

Gusnak és Adriennek nagyon kevés tapasztalata van havas körülmények között a riválisaival szemben. Ezen a futamon nekik a saját teljesítményükre és a fejlődésükre kell összpontosítaniuk.  Azt szeretnénk látni, hogy a hétvége alatt javul a teljesítményük és élvezik a vezetést. Malcolm [Wilson] mindig azt mondta, hogyha a pilóta nagyobb sebességre képes, amennyiben élvezik a vezetést. Ebben szeretnénk, mindhárom pilótánkat segíteni a héten.

Suninen – Markkula

Suninen hazai pályán versenyezhet, de a fiatal finn csak egy alkalommal állt rajthoz az Arctic Lapland Rallyn a finn Fiesta Sport Trophy sorozatban egy Ford Fiesta R2 volánja mögött. Ez azt jelenti, hogy nem ez lesz az első havas, jeges futama. 2019-ben az első olyan WRC futamán, ahol EcoBoost motorral hajtott Ford Fiesta WRC-vel versenyzett, a Svéd Rallyn, remek verseny produkált, Bár a szerencsével hadilábon állt. Vezette a futamot, majd egy hibának köszönhetően a nyolcadik helyen zárt. Bár Suninen nem túl tapasztalt az Északi –sarkkör régiójában, navigátora Mikko Markkula , korábban hét alkalommal vett részt a futamon, legutóbb a múlt hónapban, amikor a negyedik helyen végzett.

Teemu Suninen

Nagyon szeretem a téli rallykat, de nincs sok tapasztalatom az Északi-sarkkör régiójában. 2014-ben versenyeztem ott, akkor egy Ford Fiesta R2-sel, de szerencsére Mikko már többször is járt ott, és abban bízom, hogy a tapasztalatai segíteni fognak. A múlt hétvégén volt egy tesztünk, ahol igyekeztünk megérteni a körülményeket és azt, hogy az új gumik, hogyan működnek a hóban és a jégen.

A rally gyakorlatilag mindenkinek új lesz. A szűkebb, trükkösebb szakaszok ellenére, még a Svéd Rallynál is gyorsabbak lesz.  Számos fagyos kihívás vár a pilótákra, a csapatokra, hogy a legjobb beállításokat találják meg a futamra. A rajtpozíciónk remek, de néha előfordulhat az is, hogy hó nagyon „porzik”, akkor a látótávolság úgy lecsökkenhet, mint egy murva futamon, de majd meglátjuk! Azt reméljük, hogy minden a terveink szerint alakul és elérjük a célunkat, ami a lehető legjobb eredményt jelenti. A pénteki szakasz kétszeri teljesítése komoly kihívás lesz, azt hiszem, itt tudjuk megmutatni a sebességünket, ahol a feltételek, különösen sötétben a legtechnikásabb vezetést igényel, illetve a feltételek a legbonyolultabbak.

Greensmith – Edmondson

Gus Greensmith karrierje során talán csak két alkalommal vett rész havas versenyen, de a fiatal brit örömmel szerezne további tapasztalatokat a téli raliról. A Greensmith és navigátora Eliott Edmondson a futam tesztjén szereztek ízelítőt az északi-sarkvidéki feltételekről, miközben a téli rali művészetének elsajátítására összpontosítottak, valamint arra, hogy miképpen lehetne a legjobban használni a havas pályákon a Pirelli szegecses abroncsait.

Gus Greensmith

Azt hiszem, hogy mindenki nagyon várja a hétvégi futamot és vele együtt a nagy téli játszóteret. Nem sok havas futamom volt eddig, de amelyeken rajthoz álltam, azokat nagyon élveztem, de ez a mostani Északi-sarkkörön lévő egy egészen más szintű lesz. Az elmúlt években nem volt sok hó a bajnokság futamain, de Rovaniemiben ebből nem lesz hiány. Nagyon várom a friss tapasztalatokat, hogy hogyan kell használni a hófalakat és hogyan lehet a legtöbbet kihozni a havas, jeges szakaszokon a szegecses abroncsokból. A múltheti tesztünkön ismerkedtünk a sarkköri feltételekkel igyekeztünk minél több tapasztalatra szert tenni.  A futam alatt igyekszem majd a lehető legkisebb nyomás alatt versenyezni. A mi futamunknak arról kell szólnia, hogy önmagunkra összpontosítunk, javítsuk a tempónkat és érezzük jól magunkat.

matezsoltee

 

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ