A Toyota GAZOO Racing készen áll a tempó fokozására – WRC Rally...

A Toyota GAZOO Racing készen áll a tempó fokozására – WRC Rally Estonia előzetes

MEGOSZTÁS
2025 FIA World Rally Championship / Round 07 / Acropolis Rally Greece / 25-28 June 2025 // Worldwide Copyright: TGR WRT / McKlein
 A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team a FIA Rally Világbajnokság leggyorsabb pályáinak sorozatával találkozik, amikor a Rally Estonia (július 17–20.) az első a két egymást követő gyors, murvás pályás futamokból.

A portugál, szardíniai és görögországi három forró és kemény murvás rally után az észak-európai erdők jelentősen megváltoztatják a tempót, és az észtországi verseny után mindössze két héttel következik a Rally Finland, a naptár leggyorsabb futama, amely egyben a TGR-WRT hazai rallyja is.

A 14 fordulóból álló szezon felénél a csapat 65 pontos előnnyel vezet a gyártók bajnokságában, míg Elfyn Evans továbbra is az élén áll a pilóták versenyében, annak ellenére, hogy az elmúlt három rallyn hátrányt jelentett számára, hogy az elsőként kellett megtisztítania a laza murvás utakat.

Célja, hogy visszatérjen a dobogóra a számára kedvező pályán, ahol már kétszer nyert Finnországban, akárcsak a finn Kalle Rovanperä, aki az utolsó három, Észtországban rendezett WRC-futam győztese. Takamoto Katsuta is örül, hogy visszatérhet a gyorsabb pályákra, miután februárban Svédországban Evans mögött második lett, akárcsak a TGR-WRT2 pilótája, Sami Pajari, aki kétszer nyert Észtországban a Junior WRC-ben.

Bár Észtország nem szerepel Sébastien Ogier részleges versenynaptárában, a TGR-WRT mégis gyors és izgalmas ötös felállással áll rajthoz, mivel Oliver Solberg debütál a GR YARIS Rally1-ben. A svéd Solberg, a 2003-as világbajnok Petter fia, jelenleg vezeti a WRC2 sorozatot, ahol eddig három győzelmet aratott a GR Yaris Rally2 autóval. Észtországi szereplése – amelyet a FIA jóváhagyott, az autó és a versenyző cseréjével – része a TGR elkötelezettségének, hogy fiatal tehetségeknek utat nyisson a rally sport csúcsára.

Solberg feljutásával a GR Yaris Rally2 csapatot az észt nevezési listán Roope Korhonen vezeti, aki a Rautio Motorsportnál finn társával, Tuukka Kauppinennel együtt versenyez. Az észt Georg Linnamäe tavaly megnyerte a versenyt, amely a FIA Európai Rally Bajnokság egyik futama volt, és a RedGrey színeiben Joosep Ralf Nõgene is rajthoz áll, aki hazai pályán debütál a WRC2-ben. A GR Yaris Rally2-ben indul még Marco Bulacia (Delta Rally) és Fabio Schwarz (Armin Schwarz Driving Experience).

A TGR WRC Challenge Program pilótája, Yuki Yamamoto is folytatja a szezont egy GR Yaris Rally2-vel, míg Hikaru Kogure visszalépett a versenytől. A program harmadik generációs pilótái, Takumi Matsushita és Shotaro Goto a Renault Clio Rally3-mal indulnak negyedik alkalommal az évben a WRC3 kategóriában.

Egy év kihagyás után visszatér a WRC naptárába az Rally Estonia, amely széles, kanyargós utakról, sok ugrásról és hullámzó tereoéről ismert, de számos szűkebb és technikásabb szakasz is található rajta; itt a puha, homokos felület az egyes szakaszok második áthajtásakor erősen kátyúsodhatnak.

A rendezvény továbbra is az ország második legnagyobb városában, Tartuban kerül megrendezésre, körülbelül két órányira délkeletre a fővárostól, Tallinntól. A történelmi Városháza téren ismét csütörtök este kerül sor a ünnepélyes rajtra, majd az Észt Nemzeti Múzeum mellett található szuperspeciális szakasz nyitja meg a versenyt.

Péntek reggel Tartutól északra két szakaszt futnak kétszer, majd délelőtt szervizszünet következik. Délután a verseny dél felé veszi az irányt, ahol kétszer futnak a Kambja szakaszt, valamint egy utcai szakaszt Elvában. A szombati program hasonló: reggel két szakaszt futnak kétszer, délután pedig még kettőt, majd este visszatérnek a tartui szuper speciális szakaszra. A vasárnapi útvonal három szakaszból áll, a Kääriku-szakaszt másodszor is teljesítik, ez lesz a rallyt záró Power Stage.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

„Három nagyon kemény és igényes murvás rally után a csapatunk nagyon várja a következő versenyeket az észt és finn gyors utakon, amelyek általában jól illenek a pilótáinkhoz és az autónkhoz. A verseny azonban az utóbbi időben nagyon szoros volt, és tudjuk, hogy a győzelemhez a legjobb formánkat kell hoznunk. Ezek lesznek az első gyors murvás rallyversenyek az idei gumikkal, ezért Görögország óta fontos tesztelési munkát végeztünk, hogy az egész csomagot optimálisra hangoljuk ezekhez a körülményekhez. Örülünk annak is, hogy Oliver Solbergnek lehetőséget adhatunk a GR Yaris Rally2 autóval elért eddigi erős eredményei után. Ez remek alkalom számára, hogy megtapasztalja a Rally1 autó teljesítményét, nekünk pedig, hogy lássuk, hogyan alkalmazkodik a magasabb szintre.”

Elfyn Evans (33-as autó)

„A következő két versenyen nagyon eltérő jellegű rallyra számítunk, néhány nagyon gyors szakasszal. Bár Észtország tavaly nem szerepelt a naptárban, elég jól ismerjük a versenyt, és örülünk, hogy visszatérhetünk a gyors szakaszokra. Fontos, hogy jó érzésünk legyen az autóban, de a múlt heti tesztünk jó volt néhány új ötlet kidolgozásával, de tudjuk, hogy a rally körülményei nagyban függhetnek az időjárástól; remélhetőleg esni fog, ami segíthet nekünk pénteken megnyitni az utat.”

Kalle Rovanperä (69-es autó)

„Jó érzés visszatérni az idei Rally Estonia-ra. Itt szereztem első WRC-győzelmemet, és azóta is jó eredményeket értünk el, így szép emlékek fűződnek ehhez a versenyhez. Nagyon szeretek gyors, ritmusos pályákon vezetni, ezek jól illenek a stílusomhoz, így nagyon várom a versenyt. Az idei év eddig eltelt részében a tempóm a murván nem volt olyan, amilyennek szerettem volna, ezért fontos teszt volt az elmúlt hétvégi észtországi rally, hogy felvegyük a sebességet és megtaláljuk a legjobb beállításokat a gyorsabb rallykra. Az érzés elég jó volt, és bízom benne, hogy jó rallyt fogunk futni.”

Takamoto Katsuta (18-as autó)

„Az Észtországban és Finnországban sorra kerülő gyors rallyk a naptárban a kedvenceim közé tartoznak, alig várom őket. Kihívást jelenthet újra alkalmazkodni a sokkal gyorsabb utakhoz, és először kell megszoknunk az új gumikkal, a nagy sebességű murván, de a tesztelés során az autó jól viselkedett, úgy érzem, készen állok a kemény munkára. Az észt szakaszok helyenként trükkösek lehetnek, különösen az erdőkben, ahol nagyon gyorsak, de egyben keskenyek is, ezért péntek lehet a legnehezebb nap. Mindazonáltal bízom benne, hogy jó munkát fogunk végezni, és igyekszem a lehető legjobban felkészülni.”

Sami Pajari (5-ös autó pilóta)

„A következő két rally nagyon különbözik az eddigiektől, és talán a naptárban számomra a legélvezetesebb: a szakaszok gyorsak, elég folyékonyak és jó állapotban vannak, így inkább a gyors vezetésről szólhat, mint a problémák elkerüléséről. Észtországban a talaj puhább, mint Finnországban, és az utak jobban kátyúsak lehetnek, így nem teljesen egyszerű, de nekem eddig jó rallyjaim voltak. Most, hogy a szezon felénél járunk, természetes, hogy megpróbáljuk növelni a tempót, és a következő rallyk erre jó alkalmat kínálnak, anélkül, hogy valami őrültséget terveznék.”

Oliver Solberg (99-es autó pilóta)

„Fantasztikus lehetőség és egy álom valóra vált számomra, hogy a GR YARIS Rally1-ben indulhatok az Észt Ralin. A héten Finnországban tesztelni az autót már önmagában is hihetetlen élmény volt. Eddig remek szezonom volt, készen állok erre a kihívásra, és arra, hogy a legmagasabb szinten tanuljak és tapasztalatot szerezzek. Észtország az egyik kedvenc rallym; elég technikás, de nagyon gyors is, szóval nem lesz könnyű. A célom, hogy a rally során lépésről lépésre fejlődjek, egyre jobban megszokjam az autót, befejezzem a versenyt, minél több tapasztalatot szerezzek, és jól érezzem magam.”

Kövess minket!

Kövesd a TOYOTA GAZOO Racing WRT-t:
Facebook: https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
X: https://x.com/TGR_WRC (@TGR_WRC)
Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/ (@TGR_WRC)  YouTube: https://www.youtube.com/@TOYOTAGAZOORacingJPchannel

A TOYOTA GAZOO Racing WRC 2025 hivatalos partnerei

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ