Oliver Solberg kétszeres győztese lett a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia futamának.
A 22 éves svéd versenyző az ERC második versenynapját szűk 3,3 másodperces előnnyel kezdte Hayden Paddon előtt. De amíg Paddon elismerte, , hogy gondjai akadtak délelőtt a tapadással, Solberg támadásba lendült.
Solberg egy Škoda Fabia RS Rally2-vel, Pirelli gumikkal, mind a négy szakaszon a leggyorsabb volt szombaton, és 13,7 másodperces előnnyel érkezett meg a karlstad-i szervizbe.
Az FIA WRC2 bajnokság éllovasa a délután folyamán tovább nyomult, és újabb négy szakaszgyőzelemmel – köztük a verseny záró Power Stage-ével – 38,0 másodperces előnnyel végzett az élen, miután Paddon a döntő szakaszon lelassult, és a harmadik helyre esett vissza gumi problémái miatt.
“Tegnap nem voltam elégedett az autóval, de ma már jobb volt az érzés és az autó stabilabb a mai szakaszokon, ami növelte az önbizalmamat találtam” – mondta Solberg, akinek a brit Elliott Edmondson diktálta az itinert.“Az autó sokat csúszkál ezeken az utakon, de a mai utak szélesebbek, és így nagyobb a mozgásterünk, így a sebességem is nagyobb volt , és elégedettnek kell lennem. Nagyon kicsik a különbségek. Tegnap számomra az itteni ERC szint sokkal magasabb volt, mint a WRC2-ben. Annyira közel voltak az idők, ami őrületes, fantasztikus volt.”
Az ERC címvédője, Paddon számára a harmadik hely jelentette az első dobogós helyezést a szezonban. És mivel Mathieu Franceschi kiesett a Power Stage-en, Paddon 56 ponttal áll a francia versenyzővel a bajnoki tabella élén.
“Oliver nagyon jól teljesített, és nekünk nem volt rá válaszunk” – mondta Paddon, aki a Power Stage-i balszerencséjéig egy Pirelli-kettősség felé tartott a BRC Racing Team által indított Hyundai i20 N Rally2-vel. “Elkeserítő [az eredmény], de valószínűleg egy kicsit több, mint amire számítottunk, mert a többiek egyre gyorsabbak, mi pedig valószínűleg egy kicsit korlátozottabbak voltunk a csomagunkkal. Erre a ralira javítottunk ugyan rajta, de amikor a tapadási szintek alacsonyak voltak, mint ma reggel, akkor jobban küzdöttünk, és nem tudtunk harcba szállni.”
A V-Híd Rally Hungary szezonnyitó áprilisi futamán az élről való kiesés okozta csalódást követően a Michelin abroncsokon versenyző Heikkilä dobogós helyezése teljesen megérdemelt volt, bár az utolsó előtti szakasz egyik kereszteződésében egy szélesre vett kanyart követően Mathieu Franceschi 3,8 másodpercre megközelítette Heikkilát. A Toyotával versenyző finn azonban a második helyre lépett, amikor Paddon lelassult, miközben Franceschi 2024-ben először szenvedte el a kiesés miatt.
Frank Tore Larsen megpördülése a 12. szakaszon sokba került, amikor a norvég majdnem 18 másodpercet veszített, miközben megpróbálta a megfelelő irányba terelni a Volkswagen Polo GTI R5-ösét. De visszanyerte a nyugalmát, és a negyedik helyen végzett, miközben Mads Østberg technikai problémákkal küzdött, és végül ötödikként ért célba a TRT Rally Team Citroën C3 Rally2-esével.
Mārtiṇš Sesks kiesett az első öt helyért folytatott harcból, amikor a Toyotája megakadt és kétszer is megpördült gyors egymásutánban a 10. szakasz céljában. “Nem tudom, mi történt, az autó egyszerűen lefulladt fékezés közben” – mondta a levert MRF Tyres-felszerelésű pilóta, miután közel 20 másodpercet veszített, és az ötödikről a nyolcadik helyre csúszott vissza, mielőtt a hatodik helyre jött volna fel.
1. Solberg/Edmondson – Škoda Fabia RS Rally2 1:32:40.8
2. Heikkilä/Temonen – Toyota GR Yaris Rally2 +38.0
3. Paddon/Kennard – Hyundai i20 N Rally2 +51.0
4. Larsen/Lundgreen – Volkswagen Polo GTI R5 +1:28.7
5. Østberg/Barth – Citroën C3 Rally2 +1:33.8
6. Sesks/Francis – Toyota GR Yaris Rally2 +1:41.7
7. Reiersen/Gustavsson – Škoda Fabia RS Rally2 +1:52.0
8. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +2:09.7
matezsoltee