A megszokott lebonyolítási formával szemnben nem délelőtt, hanem délután kerül megrendezésre a futam shakedownja – Nieuwkerke − 7.34 km -, amely 16:01 perckor kezdődik, az ünnepélyes rajtceremóniát követóen Nieuwkerke-ben , Yprestől 25 kilométerre. Az időjárás, nagy valószínűséggel nedves feltételekkel “örvendezteti meg” a futam 20 gyorsasági szakaszán száguldó mezőnyét.
58. Ardeca Ypres Rally Belgium 2022 – Shakedown – Nieuwkerke 7.34 km
A shakedown állása:
Thierry Neuville nyerte a shakedownt, Kalle Rovanperä és Oliver Solberg előtt.
1. #11 Neuville Thierry–Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 3:44.4
2. #69 Rovanperä Kalle–Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 3:45,0
3. #2 Solberg Oliver–Edmondson E. Hyundai i20 N Rally1 3:45,7
4. #33 Evans Elfyn–Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 3:45,7
5. #42 Breen Craig– Nagle Paul Ford Puma Rally 1 3:46.3
6. #4 Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota GR Yaris Rally1 3:46.1
7. #16 Fourmaux Adrien – Coria Alexandre Ford Puma Rally 1 3:46,6
8. #8 Tänak Ott – Järveoja Martin Hyundai i20 N Rally1 3:46,8
9. #18 Katsuta Takamoto – Johnston Aaron Toyota GR Yaris Rally1 3:48.4
10. #44 Greensmith Gus – Andersson Jonas Ford Puma Rally 1 3:50,0
3:55.3 p – Neuville – Trükkös esemény lesz. Már most is változó körülmények vannak a shakedownban, szóval erre számíthatunk a hétvégén. Tiszta, okos vezetésre van szükségünk, és meg kell próbálnunk élvezni a hétvégét
3:58.0 p – Lappi
3:59.0 p – Rovanperä – Természetesen mindig szeretnék nyerni, de majd lássuk. Ez a hétvége trükkös lesz, már láttuk, hogy a szakasz vizes lesz, és kemény keverékkel az autón nem könnyű. Meglátjuk majd, hogy alakul a hétvége.
4:00.3 p – Tänak
4:00.6 p – Evans
4:01.4 p – Solberg
4:01.5 p – Breen
4:04.0 p – Fourmaux
4:06.0 p – Greensmith
4:09.9 p – Katsuta
Az YPRES RALLY BELGIUM 2021 végeredménye
1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe | Hyundai i20 Coupe WRC | 2:30:24.2ó |
2. Craig Breen/Paul Nagle | Hyundai i20 Coupe WRC | +30,7 s |
3. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen | Toyota Yaris WRC | +43,1 s |
A futam korábbi győztesei:
2021 | Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe | Hyundai i20 Coupe WRC |
2019* | Craig Breen/Paul Nagle | Volkswagen Polo GTI R5 |
2018* | Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul | Hyundai i20 R5 |
2017* | Kevin Abbring/Pieter Tsjoen | Peugeot 208 T16 |
2016* | Freddy Loix/Johan Gitsels | Škoda Fabia R5 |
*Nem volt WRC futam |
A futam előtti nyilatkozatok – Rally1 :
Kalle Rovanperä – Jó érzésekkel indulok Belgiumba. Tavaly összességében elég jó rallynk volt ott. Élveztem az új verseny kihívásait. Remélhetőleg ezúttal is jó eredményt tudunk elérni. Az utak stílusa trükkös, igazán nagy levágásokkal, sok sárral és kaviccsal az úton. Az időjárási viszonyoktól sok függhet: Ha száraz az idő, akkor tavaly láttuk, hogy az első autók számára kissé poros lehet, de ha nedves, akkor az közel tökéletes lehet, ha elsők legyünk az úton. Pár hete jó tesztünk volt, és úgy gondolom, hogy elég sokat javítottunk az autón.
Ott Tänak – A Finnországban aratott győzelemmel a hátunk mögött utazunk Belgiumba, ami mindenképpen jó lökést adott a csapatnak. Az Ypres egy egyedülálló aszfaltos rali, amely papíron elég egyszerűnek tűnik – sok egyenes és kereszteződés, és nem sokféle kanyar. A valóságban azonban elég trükkös, mert a kereszteződések és a levágások különbözőek, és nagyon megterhelő lehet, különösen, ha az időjárás vegyes. Nagy önbizalomra van szükséged a levágásokban, és egy stabil autóra . A teljesítmény is nagyon fontos lesz a lassú sebességről való gyorsulásoknál. Megpróbáljuk megtartani a finnországi lendületet, még akkor is, ha ez egy teljesen más típusú rali.
Thierry Neuville – Az Ypres Rally Belgium, a hazai rallynk, ez az a futam, amelyet a legjobban várunk a szezonban. Jó emlékeim vannak a tavalyi évről, és valójában a korábbi részvételeinkről, amikor az esemény még az IRC része volt. Alig várom, hogy visszatérjek. A trükkös kavicsos raliversenyek után végre újra aszfaltra megyünk. Reméljük, hogy a helyi nézők, rajongók, támogatók és családtagok előtt visszatérhetünk a győztes útra; minden bizonnyal motiváltak leszünk, és készen állunk arra, hogy a legjobbunkat nyújtsuk. Egyetlen célunk van: megismételni a tavalyi győzelmünket. Nem lesz könnyű, hiszen a verseny nagyon kemény. Biztosra kell majd mennünk, hogy minden a helyén legyen, ha versenyképesek akarunk lenni.
Elfyn Evans – Az Ypres egy egyedülálló esemény, és teljesen más, mint a legutóbbi ralijaink. Még a legutóbbi horvátországi aszfaltos körhöz képest is egészen mások a feltételek. Rengeteg hosszú egyenes és elágazás van, ami papíron egyszerűnek hangzik, de a valóságban messze nem az. Rengeteg a felületváltozás, az utak gyakran nagyon keskenyek és helyenként hepehupásak, és a nagy sebességről a kereszteződésekben való fékutak kritikusak lehetnek. Azok, akiknek már volt tapasztalatuk, tavaly megmutatták, hogy ez mennyire hasznos, és idén úgy mentünk a verseny előtti tesztre, hogy már egy kicsit jobban tudtuk, mire számíthatunk, és mit várunk az autótól. Szóval már nagyon várom, hogy lássam, mire leszünk képesek.
Craig Breen – Jó lesz visszatérni Ypresbe, mindig is szerettem ezt a ralit. Már többször indultam ott, és tavaly rendkívül jól sikerült; végig a győzelemért küzdöttünk, és jó tempót mentem. 2019-ben is megnyertük a versenyt, mielőtt még a világbajnokság része lett volna, szóval vannak jó emlékeink. Már nagyon várjuk a ralit, remélhetőleg jó eredményt érhetünk el, és megmutathatjuk az autó sebességét és a tempóját aszfalton, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek.
Esapekka Lappi – Az Ypres Rally minden bizonnyal kemény kihívás lesz. Egyszer már voltam ott, nyolc évvel ezelőtt az Európa-bajnokságon, a tempónk rendben volt, amíg ki nem estünk. Igazából már nagyon várom. Nagyon élvezem ezt az autót aszfalton. Horvátországban nem azt az eredményt értük el, amit szerettünk volna, de nagyon elégedett voltam azzal, hogy milyen jól vezethető az autó, és ezért elég magabiztosan megyek Belgiumba. Nincs annyi tapasztalatom, mint a többieknek a tavalyi évből, de még mindig úgy gondolom, hogy versenyképesek lehetünk, és harcolhatunk egy jó helyezésért.
Gus Greensmith – Az Ypres egy nagyon nehéz és egyedi rali, mert nagyon kevés a hibázási lehetőség, minden egyes úton árkok vannak, és maguk az utak is nagyon keskenyek. Trükkös rali, még akkor is, ha nagyon egyszerűnek tűnik. Egész évben jó autónk volt aszfalton, így azt reméljük, hogy ezt ki is tudjuk majd használni és egy jó helyezést érhetünk el.
Oliver Solberg – Óriási csalódás volt a Finn Rally, ezért elhatároztam, hogy szeretnék a lehető leggyorsabban javítani. Ugyanakkor nagyszerű volt látni a mosolyt és az ünneplést a csapat győzelme után. Az alzenaui lányok és srácok nagyon keményen dolgoznak ezért. Ypres következik, és ez egy nagyon különleges verseny a naptárban, a sok levágás és sár miatt az egyik legtrükkösebb aszfaltos verseny. Nagyszerű emlékeim vannak a tavalyi évről, amikor a WRC2-t vezettem. Természetesen idén a Rally1-es autóban ülök majd, ami új kihívás lesz, de megpróbálok gyorsan menni. Precíz autóra van szükség, hogy megfeleljen a szűk utaknak, és egy könnyen vezethető autóra a sok levágással együtt. A legfontosabb, hogy nem akarunk meglepetéseket.
Adrien Fourmaux – Boldog vagyok, hogy újra Ypresben és újra aszfalton lehetek egy igazán technikás ralin. Sokféle tapadási szint van itt, és rengeteg olyan kereszteződés, ahol gyorsnak és hatékonynak kell lennünk. Sok igazán gyors szakasz van, amelyek elég szűkek, a kanyarok bejáratonál alacsony a tapadás, így nagyon kell koncentrálnunk a versenyre. Ez a szezon legközelebbi rallye számomra, kevesebb, mint egy órányira a házamtól, így remélem, hogy sok rajongót látok majd, és igazán élvezhetem a futam minden pillanatát. Ezen a héten az a célom, hogy visszanyerjem az önbizalmam aszfalton, és tisztességes pozícióban fejezzem be a ralit.
matezsoltee