Hayden Paddon mesterkurzusával zárult a 4. JDS Machinery Rali Ceredigion 2024 szombati napja. Az ERC címvédője és jelenlegi pontversenyének éllovasa a futam eddigi tíz szakaszából kilencet megnyert. A dobogón jelenleg Ingram és Franceschi található az új-zélandi pilóta mögött.
Az ERC bajnokságban éllovasa Hayden Paddon aszfaltos mesterkurzusát követően 1 perc 18,7 másodperces előnnyel vezet a JDS Machinery Rali Ceredigion 2024 futamán szombat este.
Paddon miután a péntek esti aberystwythi szuperspeciálisán mindkét alkalommal diktált a tempót. A szombati első szakaszon a Hyundai-versenyző James Williams megelőzte a pirellis új-zélandit, aki utána a nap végéig hibátlan teljesítményt nyújtott.
„Keményen nyomtuk [a kvalifikáción] tegnap, hogy megszerezzük ezt az előnyt a rajtpozíciónkkal, megpróbáltuk a legtöbbet kihozni belőle” – nyilatkozta a BRC Racing Team pilótája.
„Ezen a ralin minden sokkal jobban működik az autóval, és ez sokkal könnyebbé teszi a munkámat. Ez egy elég jó nap volt, ehhez nem férhet kétség, de most már nem olyan élvezetes [nagy előnnyel vezetni].”
Míg Paddon kényelmesen vezetett az élen, a mögötte lévő pozíciókért folyó harc hihetetlenül szoros volt, mindössze 14,5 másodperc választotta el az első hat helyezettet.
Chris Ingram, aki 2019-ben megnyerte a FIA Rallye Európa-bajnoki címet, a második helyen áll az összesítésben, és ünnepelhet, miután maximális brit bajnoki szakaszpontokat gyűjtött a Michelin abroncsú Toyota GR Yaris Rally2-vel, amelyet először vezet aszfalton versenytempóban.
„Ez egy nagyon kemény nap volt, igazából egy kis teszt” – mondta a brit Ingram. „Holnap újraindulunk és egy kicsit keményebben nyomjuk.
Simone Tempestini ötödik lett a szombati nap előtt, és a harmadik helyre lépett előre a 7. szakaszon az MRF abroncsokon futó Volkswagen Polo GTI R5-össel. A nyolcszoros román bajnok számára azonban minden balul sült el, amikor az SS8-at sérült jobb hátsó felfüggesztéssel teljesítette.
„Ez egy balos kanyar volt, némi sárral, elkezdtem egy kicsit csúszni, és a fűbe csúsztunk” – mondta Tempestini. „Nem tudom pontosan mi történt, de valaminek nekimentünk, és úgy tűnik, hogy a felfüggesztéssel van valami probléma.”
Tempestini késése Keith Cronint a harmadik helyre emelte, de az ír a nap végi utcai szakaszokon időt veszített, és az ERC címvédő, Mathieu Franceschi és Miko Marczyk mögött az ötödik helyre esett vissza. Cronin rekordot jelentő ötödik brit bajnoki címére hajt, de ma reggel önbizalomhiányról számolt be.
Andrea Mabellini a hatodik helyen áll a Team MRF Tyres színeiben, Callum Devine a hetedik, akit a kétszeres Rali Ceredigion-győztes Osian Pryce követ. Jon Armstrong egy megpördülés és egy sérült jobb első gumiabroncs után a kilencedik helyen zárta az első szakaszt, a top 10-et pedig a háromszoros brit bajnok Matt Edwards zárja.
James Williams az éjszakai 10. helyről a második helyre ugrott fel, 1,4 másodperccel Paddon mögött, és a leggyorsabb idővel teljesítette a 3. szakaszt, így 4,2 másodperccel megnyerte első ERC-szakaszát. A walesi így nyilatkozott: Ez volt a hazai szakaszom. Hihetetlen érzés volt ilyen sebességgel végigmenni rajta. Túl vagyok rajta, nem tudom szavakba önteni.”
A brit bajnokság éllovasa azonban az SS4 1,5 km-es szakasza után kiesett. Ő és a másodpilóta Ross Whittock is sértetlen maradt. De mivel Williams lezuhant i20 N Rally2-je elzárta az utat, a szakaszkezdést 10 autó után leállították.
Az ERC 2024-es szezonjának utolsó előtti futama vasárnap négy szakasszal zárul, kezdve a 10,74 km-es DC Autos Bethania teszttel helyi idő szerint 08:33-tól. A Spencer Quantum Hafod Power Stage, amellyel a JDS Machinery Rali Ceredigion zárul, a tervek szerint 14:05-kor kezdődik.
1. Paddon/Kennard – Hyundai i20 N Rally2 1:07:26.1 ó
2. Ingram/Kihurani – Toyota GR Yaris Rally2 +1:18.7 p
3. Franceschi/Malfoy – Škoda Fabia RS Rally2 +1:27.4
4. Marczyk/Gospodarczyk – Škoda Fabia RS Rally2 +1:29.8
5. Cronin/Galvin – Ford Fiesta Rally2 +1:30.3
6. Mabellini/Lenzi – Škoda Fabia RS Rally2 +1:33.2
7. Devine/O’Sullivan – Škoda Fabia RS Rally2 +1:44.3
8. Pryce/Evans – Ford Fiesta Rally2 +1:54.3
Paddon a pole-ban az ERC Ceredigion kvalifikációján
Hayden Paddon a JDS Machinery Rali Ceredigion kvalifikációs szakaszát a FIA Rallye Európa-bajnokság pontversenyének éllovasa nyerte
A Pirelli abroncsokon versenyző – Hyundai i20 N Rally2 – 2 perc 23,9 másodperc alatt teljesítette a 4,15 km-es Green4Wales Cwmerfyn tesztet.
„Nyomtuk” – mondta a BRC Racing Team versenyzője, aki kiérdemelte az első rajtjogot a walesi aszfaltcsík első szakaszán. „Tudjuk, hogy az úti pozíció fontos holnapra. Remekül éreztük magunkat az autóban.”
Mathieu Franceschi, aki Paddont üldözte a 2024-es ERC-címért, a második leggyorsabb volt, 1,8 másodperccel lemaradva a Michelin abroncsú Škoda Fabia RS Rally2-vel. „Normális szakaszunk volt, semmi különös” – mondta a francia utána. A junior WRC-bajnok William Creighton az M-Sport csapattársát és a Motorsport Ireland Rally Academy által támogatott Jon Armstrongot előzte meg a harmadik leggyorsabb idővel a Ford Fiesta Rally2-vel. „Nagyon boldog vagyok, elég tisztán mentünk” – mondta Creighton. „Nem vagyok hozzászokva ahhoz, hogy a hétvége elején így menjek, és ilyen időt érjek el a kvalifikáción.”
Miko Marczyk 2 perc 26,9 másodperces idővel az ötödik leggyorsabb volt. Ő így nyilatkozott: „Semmi baj, ez csak a kezdet, majd meglátjuk, hogy a többiek hogyan teljesítenek. Nagyon fontos, hogy a következő két napra koncentráljunk, mert sok minden történhet.”
A Toyota GR Yaris Rally2-vel aszfalton debütáló 2019-es ERC-bajnok Chris Ingram a szabadedzésen történt megpördülése után a hatodik leggyorsabb időt érte el, amit az ír Keith Cronin követett. A négyszeres brit bajnok a csúszós felületről számolt be, amit a korai indulók által az útra húzott sár okozott.
A többszörös román bajnok Simone Tempestini, aki először indult az ERC-ben az MRF Tyres csapat színeiben, a nyolcadik leggyorsabb volt, de kisebb bal első sérülést szenvedett Volkseagen Polo GTI R5-ösén, amelyet most először használ versenyen.
„Csak egy szűk kicsúszás volt, valamit megérintettünk” – mondta Tempestini. „Egy kis időt biztosan vesztettünk, de a szakasz rendben volt számunkra.”
Andrea Mabellini volt a következő a Team MRF Tyres másik versenyzőjével, akit Matt Edwards, a brit bajnokság négyszeres győztese követett.
matezsoltee