
A pénteki nap a rali leghosszabb napja, 124,32 versenykilométerrel, amelyet főként Umeától északra kell megtenni. A délelőtti szervizelés két oldalán kétszer három szakaszból álló hurok fut, amely a jól ismert Bygdsiljum tesztből, valamint a teljesen új Andersvattnet és Bäck szakaszokból áll. A napot az Umeå Sprint egy újabb szakasza zárja. Nézzük az első három gyors történéseit.
Elfyn Evans: „A körülmények ragyogónak tűnnek kint a szakaszokon, erős jégalap és nagy hótorlaszok – ennél jobbat nem is remélhetnénk. Ez az első szakasz elég szolid kezdés volt: a fékezési pontokat nehéz megtalálni a sötétben, és a tapadást is nehéz volt megítélni, de minden rendben volt. Lehet, hogy néhány szakasz a javunkra válik, ha holnap megnyitjuk az utat, míg mások, mint az első szakasz, ahol kicsit lazább a hó a talajon, kicsit többe kerülhetnek nekünk, de meglátjuk, hogy alakul.”
Kalle Rovanperä: Egy szép téli ralira számítunk ezen a hétvégén, és nagyon izgatottan várom. A körülmények nagyon jónak tűntek a szakaszokon a pályabejárás során, a szokásosnál jobbak, vastag jégréteggel. Ha olyan lesz, mint a ma esti első szakaszon, akkor jó lehet, hogy az útvonal sorrendjének eleje közelében leszünk. Ismét egy új abroncsot kaptunk ehhez a felülethez, így sok mindent meg kell majd tanulnunk. Ez egy olyan rali, ahol sokat kell nyomni, szóval remélhetőleg jó érzésünk lesz, és egy remek versenyt tudunk teljesíteni.”

Round 02, Rally Sweden
15 – 19 February 2024
Ott Tanak
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
SS4 Bäck 1 – 10.80 km
1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1
2. Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +1.9
3. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +6.2
4. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +8.4
5. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +18.0
6. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +19.5
7. McErlean/Treacy – Ford Puma Rally1 +39.4
8. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +41.0
5:54.6 p – Fourmaux
5:58.5 p – Evans
5:59.2 p – Katsuta
5:59.6 p – Rovanperä
6:00.8 p – Tänak
6:01.2 p – Neuville
#69 Rovanperä Kalle – Halttunen J.
„Öt másodperc elég sok, megpróbálunk majd valamit kitalálni a délutáni körre.”
#16 Fourmaux Adrien – Coria A.
„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan ma reggel kezeltük a gumikat. Az utolsó két szakaszon igazán tiszta etapot teljesítettem. A ma reggeli körülmények között nagyon jó volt vezetni.”
#33 Evans Elfyn – Martin Scott
„Rendben volt, elég nehéz volt olvasni a tapadást. Egy kicsit korai még megítélni a gumikat, de a délután igazi teszt lesz.”
SS3 Andersvattnet 1 – 20.51 km
1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 28:06.0
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +3.9
3. Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +5.8
4. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +7.7
5. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +16.8
6. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +16.9
7. McErlean/Treacy – Ford Puma Rally1 +32.9
8. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +33.8
#22 Sesks Mārtiņš – Francis R. – „Nem volt könnyű, pedig gyors raliautót vezetek! Láttam a lett zászlókat és néztem őket, ez talán egy másodpercembe került. Nagyon jó, hogy ezek az emberek követnek minket, és érdekli őket, hogy mit csinálunk.”
#5 Pajari Sami – Salminen Marko – „Sokkal csúszósabb volt számomra, mint az első szakasz. Tiszta futamot teljesítettem, az ember úgy érzi, hogy sokkal többet tud tenni ilyen körülmények között.”
#13 Munster Grégoire – Louka Louis – „Változtattunk néhány dolgon, és sokkal jobb az érzés. Megváltoztattuk az egyensúlyt. Ha tudsz javítani a beállításokon, akkor az segít az autónak elfordulni.”
#18 Katsuta Takamoto – Johnston A.
„Rendben volt. Nagyon csúszós a vonalvezetésen kívül a laza hó miatt. Új és trükkös szakasz, elég óvatos voltam.”
#55 McErlean Josh – Treacy Eoin
„Elég jó az elsőtől kezdve. Azt hiszem, többet kell oldalazni, hogy megforduljon az ember, de nem túl rossz.”
#1 Neuville Thierry – Wydaeghe M.
„Küzdök, általában az alulkormányzottsággal. Nem tudok többet csinálni, nem szórakoztató, meglátom, hogy tudunk-e javítani. Az autó egyensúlya úgy tűnik, hogy megváltozott.”
#8 Tänak Ott – Järveoja Martin
„Olyan, mintha egy “hófúvásos” rallyn vezetnék, a tapadás nagyon alacsony. Nem túl biztos, hogy ez a beállításokkal függ össze.”
#69 Rovanperä Kalle – Halttunen J. – „Próbáltam valamit változtatni az autón etapon, valamivel jobb lett.”
#33 Evans Elfyn – Martin Scott – „Nagyon alacsony a tapadás szintje és nagyon küzdünk az önbizalommal.”
#16 Fourmaux Adrien – Coria A. – „Ez az a szakasz, ahol a leglazább a hó. Nagy időkülönbségre számíthatunk a mögöttünk lévő autóktól.”

Fourmaux 10:43.8 p
Evans 10:43.6 p
Tänak 10:46.8 p
Katsuta 10:46.8 p
Neuville 10:48.5 p
Rovanperä 10:50.7 p

-11 ‘C van, és az út jeges, de az ideális ív elég szűk, és laza hó várja azokat, akik kimennek belőle.
SS2 Bygdsiljum 1 – 28.27 km
Evans 13:58.8 p
Katsuta 13:59.9 p
Tänak 14:01.0 p
Fourmaux 14:05.2 p
Neuville 14:09.0 p
Rovanperä 14:10.1 p
1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 17:20.4 p
2. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +2.7
3. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +6.5
4. Fourmaux/Coria – Hyundai i20 N Rally1 +7.6
5. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +11.8
6. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +13.9
7. McErlean/Treacy – Ford Puma Rally1 +20.0
8. Sesks/Francis – Ford Puma Rally1 +27.7
#1 Neuville Thierry – Wydaeghe M.
„Megpróbáltam, de vissza kellett lépnem, nem tudom irányítani az autót, ami néhány helyen ijesztő volt.
#8 Tänak Ott – Järveoja Martin – Nehéz volt megtalálnom a kellő önbizalmat, miközben alulkormányzott volt az autó.
#69 Rovanperä Kalle – Halttunen J.
„Nincs sok mondanivalóm. Semmit sem tehetek. Jelenleg elég rossz a helyzet.Azt hiszem nem tudtam úgy lehozni a szakaszt, ahogy kellett volna.”
#16 Fourmaux Adrien – Coria A.
„Küszködtem a hátsóval, nincs tapadás.”
#33 Evans Elfyn – Martin Scott
„Az út közepén van egy tiszta vonal, amiben sok a tapadás, de a széleken egyáltalán nincs tapadás.”.
matezsoltee