Vörös – és harcra kész: Hansenék visszamennek a jövőbe a címvédésért

Vörös – és harcra kész: Hansenék visszamennek a jövőbe a címvédésért

MEGOSZTÁS
Kevin Hansen and Timmy Hansen pose for a portrait during the FIA World RX of Sweden in Holjes, Sweden on July 3, 2024 // Philip Platzer / Red Bull Content Pool // SI202407030456 // Usage for editorial use only //

A Hansen World RX Team lerántotta a leplet a 2024-es FIA Rallycross Világbajnokság új feltűnő festéséről – vagy talán inkább az új, “régi” megjelenésről, mivel a csapat a rallycrossban szerzett illusztris örökségét, a védjegyévé vált piros színhez való visszatéréssel idézte meg.

Ahogy az elmúlt két szezonban is tette, a rendkívül sikeres svéd alakulat a testvérek, Kevin és Timmy Hansen számára egy pár elektromos Peugeot 208 RX1e típusú autót indít a szakág nemzetközi élmezőnyében, miközben arra törekszik, hogy visszaszerezze a csapatok koronáját, amelyet legutóbb 2021-ben hódított el.

Ezzel párhuzamosan Kevin Hansen célul tűzte ki első versenyzői címét, miután tavaly karrierje legjobbjaként a második helyen végzett a többszörös világbajnok Johan Kristoffersson mögött.

“Az új festés egyszerűen über mega!” – lelkendezett a 26 éves versenyző. “Fantasztikus, hogy a piros színünkben versenyezhetek, ahogy a szüleim is tették fénykorukban. Úgy gondolom, hogy az, hogy a különböző színek helyett a nevünk van a két autón, még inkább egyesíti őket, és megmutatja, hogy egyik esélyesei vagyunk a világbajnoki címért folytatott idei hajszának. A krómozott bikák és csíkok is hozzáteszik azt az agresszivitást, amit remélhetőleg a sportág új “Technológiák csatája“ versenyében is képviselni fogunk.”

Kevin Hansen poses for a portrait during the FIA World RX of Sweden in Holjes, Sweden on July 3, 2024 // Philip Platzer / Red Bull Content Pool // SI202407030449 // Usage for editorial use only //

Hansen valóban izgatottan várja a World RX innovatív új koncepcióját a közelgő kampányra, amely első alkalommal állítja közvetlenül szembe a legmodernebb RX1e autókat a fenntartható üzemanyaggal működő, belsőégésű motorral hajtott társaikkal. Úgy véli, hogy ez egy izgalmas és kiszámíthatatlan verseny lesz, amely rengeteg meglepetést és váratlan eredményt tartogat.

“Nagyon érdekes lesz” – mondta a The Checkered Flagnek. “Az emberek a kezdetektől fogva azt kérdezik, hogy melyik [technológia] a gyorsabb. Az EoT (Equivalence of Technologies, azaz a technológiák egyenértékűsége) révén látni fogjuk az elektromos erősségét, de látni fogjuk a gyengeségét is, hogy egy kicsit nehezebb, a benzines autók pedig egy kicsit könnyebbek és élesebbek fékezéskor.

Kevin Hansen poses for a portrait during the FIA World RX of Sweden in Holjes, Sweden on July 3, 2024 // Philip Platzer / Red Bull Content Pool // SI202407030440 // Usage for editorial use only //

A Hansen Motorsport elkötelezte magát a fenntartható jövő mellett, és az elektromos opció nagyszerű lehetőség ennek bemutatására, így ez a mi prioritásunk, de [mint bajnokság] megragadtuk a lehetőséget, hogy bevigyük ezt az új technológiát, miközben áttekintjük az egész autóipart.

“Nem csak az elektromos halad előre. Hanem a fenntartható üzemanyagok, a hidrogén üzemanyagcellák, a hidrogénégetés, a hibridek – rengeteg különböző megoldás van a jövőre nézve, és szerintem helytelen lenne, ha csak az elektromos mellett ragaszkodnánk. Nagyon jó, hogy ez a változás megtörtént, és úgy gondolom, hogy ez lenyűgöző lesz, és igazán szórakoztatóvá teszi a versenyzést.

“Az EoT napról napra változhat, így szombaton és vasárnap különböző sebességeket láthatunk majd a különböző autóktól. Próbálunk valami olyat csinálni, ami tisztességes és stabil. Nem hiszem, hogy masszív váltásokat fogunk látni – kiegyensúlyozott váltások lesznek az év során -, de sosem lehet tudni, hogyan alakulnak a dolgok. Lehet, hogy egyik napról a másikra egy kis változás lesz az autódon, aztán lehet, hogy az időjárás változik, hogy még jobban segítsen vagy hátráltasson. Alig várom, hogy lássam, melyik lesz a jobb.”

Timmy Hansen (SWE) of the Hansen World RX Team seen during the FIA World Rallycross Championship in Hong Kong, China on November 12, 2023. // Joerg Mitter / Red Bull Content Pool // SI202311120161 // Usage for editorial use only //

Ezeket az érzéseket osztja idősebb testvére, Timmy Hansen is – aki 2019-ben világbajnok volt, de most arra pályázik, hogy visszavágjon a 2023-as nehéz szezonnak, amelyben öt év után először nem tudott futamot nyerni, és a hatodik helyre csúszott vissza a tabellán.

“Nagyon jó érzés újra pirosban lenni” – ismerte el a göttingeni születésű versenyző. “Nagyon otthon érzem magam benne, még akkor is, ha már régóta kék autót vezetek. A piros az, ahogy apámat láttam versenyezni, amikor felnőttem, és ez azt jelenti, hogy egyszerűen a mi színünknek érzem – Hansen-színnek. Szóval az új szezonba lépve az autó fantasztikusan néz ki, és már alig várjuk, hogy megmérkőzzünk a többiekkel a ‘Technológiák csatájában’.”

“Nem én voltam az egyetlen, aki úgy gondolta, hogy inkább a különböző autók közötti csatának kellene lennie” – tette hozzá a The Checkered Flagnek nyilatkozva. “Imádom ezt, és nagyon izgalmas lesz. Egy lépéssel feljebb kell lépnünk, és izgalmasabbá kell tennünk a rajongók számára, és jó show-t kell nyújtanunk. Most már drukkolhatnak a robbanó motornak, az elektromos meghajtásnak, bárminek, amit akarnak – kiválaszthatják a kedvenceiket.

Kevin Hansen and Timmy Hansen pose for a portrait during the FIA World RX of Sweden in Holjes, Sweden on July 3, 2024 // Philip Platzer / Red Bull Content Pool // SI202407030460 // Usage for editorial use only //

“A rajtnál valóban több erőnk van, és az elektromos autó azonnali nyomatéka előnyt jelenthet, de körülbelül tíz százalékkal több súlyt kell cipelnünk, mint a belső égésű autóknak, és nem tudjuk, hogy ez hogyan fog beleszólni az egyenletbe. Egy kör alatt az elektromos autóknak nincs sebességváltásuk, nincs turbóhátrányunk, szóval ott nyernünk kell.

“A hátrány fékezéskor jelentkezik majd. Ott a belsőégésű autók nagyon erősek, mert egy motor hajtja a négy kereket. Nekünk két motorunk van, amelyek egyenként két kereket hajtanak. A nap végén a kanyarok bejáratánál veszítünk egy kis időt, mert ha olyan későn fékezünk, mint ők, akkor a végén blokkoljuk a hátsó gumikat. Az égésű autók nem blokkolnak, mert mind a négy kerék egyforma sebességgel pörög, így később tudnak fékezni. Azt hiszem, mindenki számára meglepetés lesz, amikor Höljesben (július 6-7-én) leszünk…”.

./.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ