Jó kezdet, majd balszerencsés kicsúszás a Rally Hungary-n
Kiélezett küzdelem, defekt-dömping és nehéz pályák jellemezték a VI. Rally Hungary-t. Turán Frigyes és navigátora, Zsiros Gábor jól kezdték a háromnapos futamot, az ORB élmezőnyében autóztak az új Skoda Fabia RS versenyautóval. A második versenynapon azonban egy balszerencsés kicsúszás következtében végül idő előtt véget ért számukra a megmérettetés.
“A csütörtöki és pénteki pályabejárásunk is jól sikerült és mivel több olyan gyorsasági is szerepelt a programban amelyeket jól ismertünk, az itinereinken csak kisebb módosításokat kellett eszközölnünk. A tréning jó hangulatban telt, a pályák tiszták voltak, a nyomok jól látszottak, és a shakedownon, valamint a free practice-en is folyamatosan gyorsulva tudtunk autózni” – kezdi a hétvégi verseny értékelését Turán Frici.
“A kvalifikáción próbáltunk jó tempót menni, miközben vigyáztunk az autóra és a gumikra is – ennek eredménye egy 8. rajtpozíció lett, ami murván abszolút előnyös, hiszen az előttünk haladók miatt már tisztul az ideális ív. A második gyorsasági szakaszon kicsit sokat csúszkáltunk, kevés tapadásunk volt, de a mezőny többi része is hasonló tapasztalatokról számolt be. Alapvetően a szombati versenynap is jól kezdődött, a harmadik gyorsasági előtt kicsit változtattunk a beállításainkon” – folytatja Zsiros Gabi.
“A harmadik gyorsasági szakaszt jól kezdtük, de kaptunk egy jobb első defektet a pálya felénél. Úgy döntöttünk hogy nem állunk meg kereket cserélni, hogy ne veszítsünk túl sok időt. Ez jó döntés volt. A következő szakaszon egy teljesen ártatlan szituációban véget ért a versenyünk.Egy hosszabb egyenest követően, féktávon lecsúsztunk az útról és felborultunk a Skodával. Úgy éreztem, időben fékezek, de kicsit rosszul mértem fel a féktávot és az autó jobb hátuljával nekicsúsztunk a partoldalnak ami azonnal felborított. A nézők szinte azonnal visszafordítottak minket – amit ezúttal is köszönünk – és újraindítottuk az autót. Sajnos ekkor vettük észre, hogy a bal első lengőkar bekötés kiszakadt, így nem tudtuk folytatni a versenyt”
“Mivel az autón komolyabb kár szerencsére nem keletkezett, – a csapat helyre tudta volna hozni – sokáig tanakodtunk, hogy visszaálljunk-e, de a kihagyott szakaszok miatt csak 40 perces időbüntetéssel folytathattuk volna. Ekkora időhátránnyal sajnos nem érte volna meg visszaállni. Felállunk és megyünk tovább! Már várjuk a júniusi Pécs környéki versenyt. Köszönjük a Partnereinknek és a szurkolóinknak a sok biztatást, jókívánságot” – zárja gondolatait Frici.
A Turán Motorsport csapata a Veszprém Rallye idején a balatonfüredi Akadémia Hotelben szállt meg, ahol kényelmes szobák és figyelmes kiszolgálás várta őket. A Hotel & More Group szállodája remek hátteret biztosított a csapatnak a versenyhétvégére.
Roope Korhonen első nemzetközi győzelmét aratta a VI. Staff House Rally Hungary-n, ahol lenyűgöző teljesítménnyel, több fordulat után nyerte meg a Veszprém környéki versenyt. A legjobb magyar páros, Német Gábor és Németh Gergely az összetett ötödik helyet szerezte meg, ezzel megnyerve a hazai értékelést.
A Magyar Országos Rallye Bajnokság június 13-15. között a Mecsek Rallye-val folytatódik.
VI. Rally Hungary: Turán Frigyes ismét az ERC-élmezőnyben bizonyítana az új Skodával
Új támogatóval erősít a Turán Motorsport csapata
Május 9–11. között újra hazánkba érkezik a Rally Európa-bajnokság, ahol ismét a murvás Veszprém környéki pályákon csap össze a nemzetközi és hazai élmezőny. A versenyen rajthoz áll Turán Frigyes is, aki 2019-ben – egyedüli magyarként – már nyert itthon ERC-futamot. A népszerű pilóta és navigátora, Zsiros Gábor a magyar bajnoki pontverseny éléről érkeznek Veszprémbe az új Skoda Fabia RS versenyautóval. A csapat nemrég új támogatóval is bővült, ugyanis az idei versenyszezon hátralévő részében az Alfa Biztosító segíti Friciék munkáját.
Új partnerrel bővült a Turán Motorsport
Az idei szezon nem csak az új Skoda miatt különleges, hanem új támogatót is köszönthet a csapat: Turán Friciék az évad hátralévő részében ugyanis Magyarország egyik vezető biztosítótársaságának, az Alfa Biztosítónak a támogatásával versenyeznek. Az egyéves együttműködésük keretében több közös aktivitással is készülnek a közeljövőben. Az Alfa Biztosító a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője: a lakásbiztosítási piacon vezető, további biztosítási területeken pedig a legnagyobbak közé tartozik.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy olyan sikeres vállalat, mint az Alfa Biztosító támogatja a csapatunkat. Fontos számunkra a stabil háttér, és örülök, hogy egy olyan partnerrel dolgozhatunk együtt az idei versenyszezonban, aki ugyanúgy hisz a tudatos építkezésben, a fejlődésben és a megbízhatóságban, mint mi a versenypályán.” – mondja Turán Frigyes.
„Turán Frici amellett, hogy gyors a pályán, mindig felkészült és megfontolt döntéseket hoz, akárcsak mi a biztosítások terén. A Turán Motorsportnál kiemelt fontosságú a stabilitás és a következetes munka, amit csak erősítenek a folyamatos technológiai fejlesztések és a sokéves versenytapasztalat. Örülünk, hogy támogathatjuk a csapatot, hiszen ezek az értékek az Alfa Biztosító számára is kiemelt jelentőséggel bírnak” – teszi hozzá Szombat Tamás, az Alfa Biztosító vezérigazgató-helyettese.
A leggyorsabb magyarok és Európa élmenői a Rally Hungary-n
A Rally Hungary régóta a magyar rallysport egyik legfontosabb eseménye, és idén is impozáns mezőny érkezik a Veszprém környéki gyorsaságikra: összesen 67 páros nevezett, köztük 30-an az ERC1 kategóriában. A háromnapos verseny murvás szakaszain a leggyorsabb magyarok és Európa élmenői is összemérik tudásukat.
„Minden évben jó érzés visszatérni ezekre a pályákra, ahol már 2019-ben felértünk a csúcsra. A veszprémi murvás szakaszokat mindig is szerettük, és reméljük, most is jó formában versenyzünk majd. Az új Skoda Fabia RS-sel már Diósgyőrben is jól szerepeltünk, és szeretnénk most is gyorsan, látványosan autózni, hogy ezzel is megköszönjük a szurkolók biztatását. A hazai pályaismeret talán nekünk kedvezhet, de a nemzetközi mezőny is nagyon erős, így minden apró részlet számít majd” – kezdi Frici.
„Pozitívan indul számunkra a Rally Hungary, hiszen a szervezők és az FIA részéről is megtisztelő figyelem övez minket: megkaptuk a „local hero” címet, mivel nyertünk már ERC-futamot, és jelenleg vezetjük a magyar bajnokságot. A belső kamerás felvételek alapján látjuk, hogy a pályák körülbelül 80-90%-át ismerjük, de a veszprémi gyorsaságik híresek arról, hogy évről évre változnak. Előfordulhatnak nagyobb kövek, a verseny közben változhatnak az ívek, vagy épp új nyomvonal alakulhat ki, amik megnehezíthetik a dolgunkat. Itt nem elég gyorsnak lenni – kell a szerencse, egy jól felkészített autó és olyan abroncs, ami bírja a kihívásokat” – folytatja a pilóta.
Erős autó, tudatos stratégia
„A teszten kb. 50 kilométert tudtunk menni a Skodával, és nagyon pozitívak voltak az első méterek az aszfaltot követően murván is. Örülünk, hogy ennyire erős autóval versenyezhetünk, aminek rendkívül jó a futóműve” – teszi hozzá Zsiros Gábor.
„Az új fejlesztésű autó előnyei látványosak voltak Királyszentistvánon, ugyanis nagyon gyorsan, nyomatékosan tudtunk autózni a teszten. A versenyen hosszú, 50 km feletti körök is várhatók, ahol okosan kell gazdálkodnunk a gumikkal, hiszen a három nap alatt összesen 16 abroncsot használhatunk el. Nagy gumitaktikai harcra készülünk és bízunk a Hankook abroncsok előnyeiben. Úgy gondolom, az fog elöl végezni ezen a futamon, aki megfontoltan versenyez és nem tesz fel mindent egy lapra. Próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, hogy folytassuk a Diósgyőr Ralis teljesítményünket és egy jót autózzunk” – zárja gondolatait Gabi.
A hétvégi Rally Hungary versenyén Turán Friciék tehát új támogatóval az oldalukon állnak rajthoz a Skodával. A háromnapos verseny pénteken Királyszentistvánon veszi kezdetét, majd szombaton Hegyesd, Kislőtér és Várpalota szerepel a programban két körben. Vasárnap pedig Iszka, Tés és a Nagylőtér várja a versenyzőket és a szurkolókat újabb két körben. A versenyzőknek összesen közel 188 versenykilométert kell teljesíteniük.
Forrás: Just Creative
matezsoltee